Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Å være hjemme alene i to uker med daglig tilsyn eller å være hjemme hos foreldrene mine? Det gjelder en katt på 8 mnd som foreløpig ikke har vært ute. Anonymous poster hash: f11cd...3b6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 I dette tilfellet tenker jeg at da kan den være hos foreldrene dine. Fortsatt så ung også! Om den var vant til å være ute så hadde daglig tilsyn hjemme vært best. Hilsen kattedamen Anonymous poster hash: a34ba...006
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Hos familien din. Syns det er skremmende mange her på forumet som bare "ditcher" kattene sine om sommeren...😳
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Det beste er at en av dere holder dere hjemme hos katten. Det nest beste at foreldrene dine eller noen andre flytter inn hos dere. Som en nødløsning går det sikkert både å plassere katten hos foreldrene dine og å sørge for at den får besøk hver dag i noen timer, men det er egentlig ikke gode løsninger. Anonymous poster hash: 79430...f9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Hos familien din. Syns det er skremmende mange her på forumet som bare "ditcher" kattene sine om sommeren...😳 Jeg har ikke ditcha en eneste katt, jeg. 😊 Anonymous poster hash: f11cd...3b6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Det beste er at en av dere holder dere hjemme hos katten. Det nest beste at foreldrene dine eller noen andre flytter inn hos dere. Som en nødløsning går det sikkert både å plassere katten hos foreldrene dine og å sørge for at den får besøk hver dag i noen timer, men det er egentlig ikke gode løsninger. Anonymous poster hash: 79430...f9d Så hvis man har en katt så kan man aldri dra på ferie? Anonymous poster hash: f11cd...3b6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Det beste er at en av dere holder dere hjemme hos katten. Det nest beste at foreldrene dine eller noen andre flytter inn hos dere. Som en nødløsning går det sikkert både å plassere katten hos foreldrene dine og å sørge for at den får besøk hver dag i noen timer, men det er egentlig ikke gode løsninger. Anonymous poster hash: 79430...f9d Det går helt fint å flytte på en ung innekatt så lenge den blir holdt inne der den er på besøk også. Er enig i at besøk ikke er det beste for en katt som bare er inne, men for en inne/ute-katt som har tilgang på både hus og utemiljø er det godt nok om en ikke er borte mer enn et par uker. Vi får katt igjen etter ferien og har alt avtalt pass hos en kattekjær venninne når vi skal bort i høstferien. Når katten er vant til å være ute vil vi når det er mulig be naboene eller familien se til ham om de har mulighet og montere gps på halsbåndet så vi kan følge med på hvor han er. Om det ikke er mulig går vi for et godkjent og anbefalt pensjonat. Dette er helt i tråd med mattilsynet sine anbefalinger. Anonymous poster hash: be393...8e2
Miamimom Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Hos familien din. Syns det er skremmende mange her på forumet som bare "ditcher" kattene sine om sommeren...😳 Jeg har ikke sett noen som gjør det? Det er jo i så fall bare trist..Hvis den bare er inne er det best å ha den hos familien. Hvis den er ute også er det best å få noen til å være hos dere. Ellers ville jeg valgt kattepensjonat. Hvis ikke noe av dette er mulig - bli hjemme.
MammantilNurket Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 (endret) Jeg tror nok det er best for pus å bo hos dine foreldre Vi har også katter. De er voksne, da, men når vi er på ferie flytter min bror og kjæresten hans inn hos oss. Er vi borte en helg kommer naboen inn morgen og kveld på lørdag, og gjerne en tur søndag formiddag også Selvom de fleste katter er relativt "selvgående" trenger de ikke bare friskt vann, mat og ren "pusedo" hver dag, men også selskap og kos. De er sosiale og vil helst være der det er folk Endret 12. juli 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Er det en innekatt eller utekatt? Innekatter har det best i kjente omgivelser, så den har det best hjemme med besøk som sørger for mat, kos og aktivitet. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Er det en innekatt eller utekatt? Innekatter har det best i kjente omgivelser, så den har det best hjemme med besøk som sørger for mat, kos og aktivitet. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Det er forutsatt at noen er der i mange timer hver dag for å gjøre nettop det. Det får de fleste til, da er det bedre å flytte katten et sted den får det. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Det er forutsatt at noen er der i mange timer hver dag for å gjøre nettop det. Det får de fleste til, da er det bedre å flytte katten et sted den får det. Anonymous poster hash: be393...8e2 Nei, det er ikke best. En innekatt blir stresset av å bli flyttet rundt i slike relativt korte perioder. Den har det uten tvil godt hjemme. Trenger ikke være der i mange timer hver dag, men innimellom sette av litt ekstra tid. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Nei, det er ikke best. En innekatt blir stresset av å bli flyttet rundt i slike relativt korte perioder. Den har det uten tvil godt hjemme. Trenger ikke være der i mange timer hver dag, men innimellom sette av litt ekstra tid. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Dette er en åtte måneder gammel kattunge. Det er visse forskjeller mellom kattunger og voksne katter. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 Dette er en åtte måneder gammel kattunge. Det er visse forskjeller mellom kattunger og voksne katter. Anonymous poster hash: be393...8e2 En åtte mnd gammel katt er ingen kattunge! Det er en "ungdom". Katter blir kjønnsmodne når de er rundt 5-6 mnd gamle. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 (endret) Jeg har ikke sett noen som gjør det? Det er jo i så fall bare trist.. Hvis den bare er inne er det best å ha den hos familien. Hvis den er ute også er det best å få noen til å være hos dere. Ellers ville jeg valgt kattepensjonat. Hvis ikke noe av dette er mulig - bli hjemme. Jeg beit meg merke i denne tråden:http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144283474-utekatt-hjemme-alene-i-4-uker/page-1#entry147987444 (Men det stemmer for så vidt at det ikke var HI selv som reiste fra katten, det var naboene. Og det er heller ikke ok.) Endret 12. juli 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 En åtte mnd gammel katt er ingen kattunge! Det er en "ungdom". Katter blir kjønnsmodne når de er rundt 5-6 mnd gamle. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Og menneskebarn blir kjønnsmodne når de er mellom ni og femten år. Har du sett resultatet når for unge katter blir mødre? Det har jeg, det er uheldig både fysisk og for omsorgen kattemor kan gi. Mattilsynet sier at innekatter skal ha minst to timer kos og selskap om noen skal se etter dem i eget hjem. Mine kattunger (noe jeg regner dem som frem til de er i alle fall ett år) har hatt behov for mer selskap. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 Og menneskebarn blir kjønnsmodne når de er mellom ni og femten år. Har du sett resultatet når for unge katter blir mødre? Det har jeg, det er uheldig både fysisk og for omsorgen kattemor kan gi. Mattilsynet sier at innekatter skal ha minst to timer kos og selskap om noen skal se etter dem i eget hjem. Mine kattunger (noe jeg regner dem som frem til de er i alle fall ett år) har hatt behov for mer selskap. Anonymous poster hash: be393...8e2 Hvorfor sammenligner du menneskebarn med kattunger? Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 Hvorfor sammenligner du menneskebarn med kattunger? Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Fordi du setter likhetstegn mellom å være kjønnsmoden og ikke lenger kattunge. Jeg har lang erfaring med katter, de er fremdeles kattunger når de blir kjønnsmodne. Det ser en om de får kull for tidlig. Kattungene er ofte i dårlig form og moren mangler ofte morsinnstinktet fordi hun på tross av fruktbarhet (som mange jenter i ni års alder også har) ikke er en voksen katt. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #19 Skrevet 12. juli 2016 Fordi du setter likhetstegn mellom å være kjønnsmoden og ikke lenger kattunge. Jeg har lang erfaring med katter, de er fremdeles kattunger når de blir kjønnsmodne. Det ser en om de får kull for tidlig. Kattungene er ofte i dårlig form og moren mangler ofte morsinnstinktet fordi hun på tross av fruktbarhet (som mange jenter i ni års alder også har) ikke er en voksen katt. Anonymous poster hash: be393...8e2 Jeg spør igjen; hva har dette med saken å gjøre? Angår jo ikke HI i det hele tatt... Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #20 Skrevet 12. juli 2016 Jeg spør igjen; hva har dette med saken å gjøre? Angår jo ikke HI i det hele tatt... Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Selvfølgelig har det med HI å gjøre, du skriver at hun skal behandle katten som en voksen innekatt (og knapt nok det siden du ikke vet at voksne innekatter trenger flere timer med kos og sosialisering hver dag). Jeg er uenig med deg i det. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #21 Skrevet 12. juli 2016 Selvfølgelig har det med HI å gjøre, du skriver at hun skal behandle katten som en voksen innekatt (og knapt nok det siden du ikke vet at voksne innekatter trenger flere timer med kos og sosialisering hver dag). Jeg er uenig med deg i det. Anonymous poster hash: be393...8e2 Hvor har jeg skrevet at en voksen innekatt ikke trenger flere timer med kos og sosialisering hver dag? Jeg har skrevet som svar til HI at en innekatt har det best i kjente omgivelser, SÅ LENGE DWN FÅR TILSYN, MAT OG KOS, at den blir stressa av å flytte rundt en kort periode. Du virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen akkurat, stakkar. Jeg har sagt det jeg har å si, ser ikke poenget med å kuppe tråden til HI med tøysete kommentarer fra deg om kjønnsmodne mennesker og katter som får unger for tidlig. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #22 Skrevet 12. juli 2016 Hvor har jeg skrevet at en voksen innekatt ikke trenger flere timer med kos og sosialisering hver dag? Jeg har skrevet som svar til HI at en innekatt har det best i kjente omgivelser, SÅ LENGE DWN FÅR TILSYN, MAT OG KOS, at den blir stressa av å flytte rundt en kort periode. Du virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen akkurat, stakkar. Jeg har sagt det jeg har å si, ser ikke poenget med å kuppe tråden til HI med tøysete kommentarer fra deg om kjønnsmodne mennesker og katter som får unger for tidlig. Anonymous poster hash: 0fae8...f6a Først nå forsto jeg at det var deg. Kan du ikke begynne å skrive med nick så folk slipper å kaste bort tiden sin (og ikke minst få ødelagt trådene sine av unødvendig kverrulering) ? Ingenting jeg har skrevet før nå er irrelevant for valget HI skal ta. Lykke til med det HI. Anonymous poster hash: be393...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå