Gå til innhold

Tenåring med veldig tynt hår

Anbefalte innlegg

Tenåringsjenta mi har alltid hatt veldig tynt hår. Først nå som 13-åring begynner hun å få lengde på det. Dvs ned til skuldrene. MEN, det er SÅ tynt og pistrete. (Jeg sier selvfølgelig ikke dette til henne). 

Hun har komplekser og jeg har hørt hennes venninner si; Åååå, du har SÅ tynt hår. Hun har selv komplekser. 

Er det noe jeg kan gjøre? Shampo, balsam eller hårkurer? Sveise på hår er kanskje litt voldsomt, og sliter kanskje på det som er der allerede? 

Anonymous poster hash: 98a62...b9a

Fortsetter under...

Jeg har siden tenårene slitt med tynt/pistrete hår.

Min bestevenn er frisør,å han fikk meg til å klippe meg kort.

Det har jeg nå gjort i 12 år.

Hadde noen sakt noe til meg i tenårene at håret kan se fint ut,å faktisk bli tykt av å ha det kort hadde jeg klippet meg før.

Jeg får nå høre at håret er tykt og fint så lenge det ikke kommer seg til skulderlengde..

Da ser jeg ut som en druknet katt..

Men vil hun ikke klippe seg,hør på salong.

De kurses i hva bruke på forskjellige hårtyper og er nok de med best kunnskap om hår.

Anonymous poster hash: 2faf1...b9e

Ville testet ut nioxin. Fåes hos enkelte frisørsalonger. 3-trinns behandling med shampoo, balsam og leave-in serum tilpasset den enkelte hårtypen. Finnes også noen tilleggsprodukter. Har dokumentert virkning både for håravfall og tynt hår. Det koster litt men kanskje verdt å prøve? Ville gitt det 3-6mnd minst å se om hun merker bedring :)

Anonymous poster hash: 1c10e...1ba

datteren min har gått fra tynt, pistrete hår til normalt hår ved bruk av denne:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12239651&c=&g=false&ref=search

balsam og hårkur også - ikke bare sjampoen :-)

Anonymous poster hash: 07643...919

Annonse

Pistrete kan hun fikse hos en frisør. Tynt skal du bare lære henne å være stolt av. Hvem har sagt at tynt hår er feil? Vi må lære oss å like oss selv som vi er.

Min første utdannelse var sminkør, der lærte vi å sminke bort "feil", lage hår tykkere, sminke bort dobbelthaker, amike bort breie kinnbein, lavere panne, smalere nese osv osv... dette er 20 år siden, så kroppspresset var like sterkt da som nå.

Når skal vi stoppe opp da? Når skal vi si at nå er det nok?

En jente i klassen min hadde høy panne, så læreren vår sa hun burde klippe lugg. Jeg husker hun satte opp luggen til en høy topp og svarte "hvem har sagt at ikke høy panne er vakkert?" En pitteliten kommentar, men jeg lærte mye av den.

Tykt hår er nydelig! Men det er jaggu tynt også :)

Anonymous poster hash: 419c6...363

datteren min har gått fra tynt, pistrete hår til normalt hår ved bruk av denne:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12239651&c=&g=false&ref=search

balsam og hårkur også - ikke bare sjampoen :-)

Anonymous poster hash: 07643...919

Kjøpte denne etter inspirasjon fra dette innlegget (jeg er ikke HI)

Hvor lenge brukte datteren din dette?

Anonymous poster hash: 877de...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...