Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #26 Skrevet 10. juli 2016 Puddel, for eksempel. Jeg elsker Cavalier. Hadde det ikke vært for den elendige helsa, ville de stått på toppen av min liste over raser jeg ønsket meg. Men for det første ønsker jeg ikke å kjøpe en hund som er så utsatt for å få store, alvorlige helseplager (det er snakk om hjerte og sentralnervesystem her - det er alvorlig) - både for hundens egen del, men også for min egen (følelsesmessig, økonomisk, tidsmessig). For det andre ønsker jeg ikke å støtte en rase som er så ute å kjøre økonomisk. Dette gjelder ikke bare cavalier, men også andre raser som er helt på viddene helsemessig - shar pei, mops, bulldog +++. Det er forbrukermakt. Eneste måten å få reell bedring i avlen på, er å la være å kjøpe disse sykdomsbefengte rasene inntil fokus for avlen blir helse, gemytt, dyrevelferd og funksjon, ikke å vinne utstillinger! Hilsen hun du quotet Anonymous poster hash: eb565...086 Da får vi gå for noe annet.. Kjenner du noe til Norfolk terrier? er det bedre helse på de? HI Anonymous poster hash: 6f2bf...84c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #27 Skrevet 10. juli 2016 husk at selv om noen hevder de er vetrinærer her, så trenger de ikke nødvendigvis være det Jeg har min hund fra noen på sørlandet,og det er virkelig verdens nydeligste hund. Ingenting galt med den, og ser andre sliter med hunder som er fryktelig gneldrete og slitsomme.. Master Famous, søk de opp Anonymous poster hash: 4a33f...889
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #28 Skrevet 10. juli 2016 Det er forskjellige måter å gjøre dette på. Unngå rasen helt eller finn oppdrettere som tar avstand fra NKK og deres rasestandard. Vet ikke om noen for denne rasen, men let og jeg er sikker på du finner en! Det er også en måte å bruke forbrukermakten sin på! Støtt de som avler annerledes og friskere selv om de ikke har full premiehylle. Og styr unna all dudle, doodle, design tull! Anonymous poster hash: 1c1d6...e02
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #29 Skrevet 11. juli 2016 De er kjempe fine, men bjeffer ikke de veldig mye? HI Anonymous poster hash: 6f2bf...84c Nei, de er ikke spesielt bjeffete. Får veldig lang pels, men de fleste som har de som familiehund klipper de to til fire ganger i året så blir de lettstelte og holder på teddybjørn-looken. De røyter ikke Anonymous poster hash: 32749...06f
Gemini77 Skrevet 11. juli 2016 #30 Skrevet 11. juli 2016 Da får vi gå for noe annet.. Kjenner du noe til Norfolk terrier? er det bedre helse på de? HI Anonymous poster hash: 6f2bf...84c Vi har norfolk terrier. Nydelig liten gutt på 8 mnd. Kunne ikke vært mer fornøyd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #31 Skrevet 11. juli 2016 husk at selv om noen hevder de er vetrinærer her, så trenger de ikke nødvendigvis være det Jeg har min hund fra noen på sørlandet,og det er virkelig verdens nydeligste hund. Ingenting galt med den, og ser andre sliter med hunder som er fryktelig gneldrete og slitsomme.. Master Famous, søk de opp Anonymous poster hash: 4a33f...889 hvor gammel er din? skal Skjekke ut master famous HI Anonymous poster hash: 6f2bf...84c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #32 Skrevet 11. juli 2016 Det er forskjellige måter å gjøre dette på. Unngå rasen helt eller finn oppdrettere som tar avstand fra NKK og deres rasestandard. Vet ikke om noen for denne rasen, men let og jeg er sikker på du finner en! Det er også en måte å bruke forbrukermakten sin på! Støtt de som avler annerledes og friskere selv om de ikke har full premiehylle. Og styr unna all dudle, doodle, design tull! Anonymous poster hash: 1c1d6...e02 Du sier noe der HI Anonymous poster hash: 6f2bf...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå