Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #26 Skrevet 10. juli 2016 Har alle kjøkken og bad med stue imellom? Her er toalett og kjøkken vegg i vegg, med inngang fra gangen. Tror du går 5 skritt fra toalettet til kjøkkenvasken der søpla er. Anonymous poster hash: a809e...d9b Vårt bad er i kjelleren. Må gå opp trappa, gjennom ganga og gjennom stua for å komme til kjøkkenet. Anonymous poster hash: 01cb9...2ae
Berta_78 Skrevet 10. juli 2016 #27 Skrevet 10. juli 2016 Av hensyn til gjester har man søppelbøtte på badet. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #28 Skrevet 10. juli 2016 Vi har søppelbøtte på badet på varmekabler, men har ikke problemer med lukt eller fukt. Synes det e greit gjestene slipper å kaste det på kjøkkenet. Har også tamponger stående for de som trenger det.. Anonymous poster hash: 2991d...c27
Elsker livet Skrevet 10. juli 2016 #29 Skrevet 10. juli 2016 (endret) Synes det er lite gjestevennlig å ikke ha søppelbøtte på badet, akkurat som når det eneste håndkleet å tørke seg på er et brukt håndkle som henger over dusjen. Endret 10. juli 2016 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #30 Skrevet 10. juli 2016 Jeg mener søppelbøtte på badet er et absolutt "må ha". Masse søppel på badet, da! Hår fra hårbørsten, emballasje fra dagslinser, tomme doruller, plaster, pads av ulik art, q-tips, tomme såpe- og sjampoflasker, bind, truseinnlegg osv. Absolutt ingenting av dette skal i do! Anonymous poster hash: e16a3...5e3
Juliea Ruler Skrevet 10. juli 2016 #31 Skrevet 10. juli 2016 Ofte når vi har gjester eller fester står noen på kjøkkenet og skravler, utrolig lite diskré og hyggelig gjort mot gjestene å da forlange de går inn på kjøkkenet med sitt brukte menskit! Var på besøk hos noen venner uten søppelkasse på badet og kjøkkenet fullt av folk. Da gikk tamponger i do. Jeg nevnte det for vertinnen og hun hadde ikke tenkt på det og skulle kjøpe søppelbøtte. Tøm den ofte så lukter den ikke!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #32 Skrevet 10. juli 2016 Har alle kjøkken og bad med stue imellom? Her er toalett og kjøkken vegg i vegg, med inngang fra gangen. Tror du går 5 skritt fra toalettet til kjøkkenvasken der søpla er. Anonymous poster hash: a809e...d9b Hm...jeg vet faktisk ikke, men alle hus og leiligheter som jeg kan komme på at jeg har vært i gjennom livet må en gjennom stua eller spisestua ( les: der folk pleier å samle seg) for å komme til kjøkkenet. Og for å nevne det, for meg som voksen dame er det ikke superflaut å kaste en tampong på kjøkkenet når det er folk der, men meg som tenåring...den tampongen/ bindet hadde nok blitt gjemt et sted på badet, noe som hvertfall er ekkelt. Husk det til deres tenåringsgjester Anonymous poster hash: 71723...96d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #33 Skrevet 10. juli 2016 Vi har ikke det. Jeg har et eget bad, sol er et sted for velvære og avslapning. Ulekkert med søppelbøtte der. Så har vi et gjesterom med en suite. Har ikke søppelbøtte der heller. For meg har det aldri vært aktuelt med søppel på bad. Har rett og slett ikke tenkt over det. Barnas og mannens bad har heller ikke bøtte. Anonymous poster hash: d17a7...af5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #34 Skrevet 10. juli 2016 Vi har ikke det. Jeg har et eget bad, sol er et sted for velvære og avslapning. Ulekkert med søppelbøtte der. Så har vi et gjesterom med en suite. Har ikke søppelbøtte der heller. For meg har det aldri vært aktuelt med søppel på bad. Har rett og slett ikke tenkt over det. Barnas og mannens bad har heller ikke bøtte. Anonymous poster hash: d17a7...af5 Hehe? Aldri noe søppel på badet deres? Bruker ikke qtips, såpeflasker, barberhøvler, bind eller noe det blir avfall av? Badet generer mye søppel. Og er det noe som er uhygienisk så er det mensavfall på kjøkkenet... Du høres jo ut som en snobb av typen "jeg er for fin til å bæsje"... Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #35 Skrevet 10. juli 2016 Hehe? Aldri noe søppel på badet deres? Bruker ikke qtips, såpeflasker, barberhøvler, bind eller noe det blir avfall av? Badet generer mye søppel. Og er det noe som er uhygienisk så er det mensavfall på kjøkkenet... Du høres jo ut som en snobb av typen "jeg er for fin til å bæsje"... Anonymous poster hash: 4e906...6cb Jeg er ikke snobbete. Bruker menskopp, så blir ikke avfall. Alt annet kaster jeg med en gang allikevel. Lar ikke søppel bli liggende. Anonymous poster hash: d17a7...af5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #36 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b Hvis man må skifte bind/tampong så må man jo det! Vil du heller ha gjester som blør i møblene dine? Eller skal menstruerende kvinner kanskje holde seg hjemme hvis de har kraftig blødning? Slutt å kaste sminkepads i do! Du er et miljøsvin. Anonymous poster hash: 99214...a93
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #37 Skrevet 10. juli 2016 Akkurat nå har vi bleiebøtta som søppelbøtte på hovedbadet. Har også søppelbøtte på bad nr 2. Aldri opplevd lukt og har pose i alle bøtter med lokk. Null problem og burde være et must på alle bad! Anonymous poster hash: 39e4c...d2f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #38 Skrevet 10. juli 2016 Det værste jeg vet er å ha mensen når vi skal på besøk hos svigers. De har heller ikke søppelbøtte på badet. Der må man igjennom en lang gang og stua før man kommer til kjøkkenet. Vi er gjerne 10+ voksne og en del barn når vi treffes, så det går faktisk ikke an å få kastet slikt på kjøkkenet på en diskre måte! I mitt hode er det værre med brukte bind og tamponger på kjøkkenet enn ei lita bøtte som står ved doen og tømmes hver dag! Anonymous poster hash: 1b637...b16
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #39 Skrevet 10. juli 2016 Men jeg skjønner ikke helt greia her. Majoriteten her blør tydeligvis ekstremt mye om dere må skifte så ofte. Og det virker helt forferdelig å snike noe i søpla på kjøkkenet. Men å legge igjen det samme i søpla på badet hvor verten da må gå å kaste den ene tingen som dere har lagt igjen i søpla på badet er helt greit. Nei æsj, dere bekrefter bare hvorfor jeg ikke vil ha søppel på badet. Og dere som stadig nevner q-tips og håravfall, ikke alle bruker q-tips og håravfall går fint rett i søpla på kjøkkenet. Anonymous poster hash: a809e...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #40 Skrevet 10. juli 2016 Jeg kan ikke tenke meg noe eklere enn å kaste bind, tamponger, hår ol i søppelet på kjøkkenet Anonymous poster hash: 0ab94...889
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #41 Skrevet 10. juli 2016 Men jeg skjønner ikke helt greia her. Majoriteten her blør tydeligvis ekstremt mye om dere må skifte så ofte. Og det virker helt forferdelig å snike noe i søpla på kjøkkenet. Men å legge igjen det samme i søpla på badet hvor verten da må gå å kaste den ene tingen som dere har lagt igjen i søpla på badet er helt greit. Nei æsj, dere bekrefter bare hvorfor jeg ikke vil ha søppel på badet. Og dere som stadig nevner q-tips og håravfall, ikke alle bruker q-tips og håravfall går fint rett i søpla på kjøkkenet. Anonymous poster hash: a809e...d9b Du er en dårlig vertinne i mangler folkeskikk overfor gjestene dine. Anonymous poster hash: 99214...a93
Elsker livet Skrevet 10. juli 2016 #42 Skrevet 10. juli 2016 Vi har ikke det. Jeg har et eget bad, sol er et sted for velvære og avslapning. Ulekkert med søppelbøtte der. Så har vi et gjesterom med en suite. Har ikke søppelbøtte der heller. For meg har det aldri vært aktuelt med søppel på bad. Har rett og slett ikke tenkt over det. Barnas og mannens bad har heller ikke bøtte. Anonymous poster hash: d17a7...af5 Har alltid vært søppelbøtte både på badet og oppholdsrommet i de suitene jeg har overnattet i.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #43 Skrevet 10. juli 2016 Jeg kan ikke tenke meg noe eklere enn å kaste bind, tamponger, hår ol i søppelet på kjøkkenet Anonymous poster hash: 0ab94...889 Jeg kan ikke se at det er noe verre enn å kaste avskjær fra rått kjøtt eller fisk. Jeg synes også det må være mye mer "avslørende" og ekkelt at verten må bære ut en egen pose med mensavfall enn å snike en innpakket tampong ned i kjøkkensøpla. Alle tømmer jo den daglig uansett. Ikke pokker om jeg hadde kastet bind eller tamponger i en omtrent tom søppelbøtte på badet🙈 Anonymous poster hash: d17a7...af5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #44 Skrevet 10. juli 2016 Selvsagt har vi søppelbøtte på badet... En liten en med lokk - og vi har pose i den også altså, så er ikke så synd på "vertsskapet" (meg) som må tømme det heller Ærlig talt, mine gjester skal slippe å bære med seg brukte bind og tamponger, tomme doruller etc. til kjøkkenet... Og jeg vil helst slippe det selv også vil helst kaste det med en gang, sette på nytt, og så vaske meg ren på hendene, og være ferdig med det før jeg forlater toalettet. Anonymous poster hash: 76998...5d2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #45 Skrevet 10. juli 2016 Jeg er ikke snobbete. Bruker menskopp, så blir ikke avfall. Alt annet kaster jeg med en gang allikevel. Lar ikke søppel bli liggende. Anonymous poster hash: d17a7...af5 Du går ut med alt med en gang? Et sted må jo søpla ligge liksom? Og hos vanlige folk er altså det i søppeldunken... Til søpla tas med ut når det er fullt/tømmetid. Menskopp... Bra du har eget bad så andre folk slipper oppholde seg i blodsølet ditt. Grøss! Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #46 Skrevet 10. juli 2016 Det værste jeg vet er å ha mensen når vi skal på besøk hos svigers. De har heller ikke søppelbøtte på badet. Der må man igjennom en lang gang og stua før man kommer til kjøkkenet. Vi er gjerne 10+ voksne og en del barn når vi treffes, så det går faktisk ikke an å få kastet slikt på kjøkkenet på en diskre måte! I mitt hode er det værre med brukte bind og tamponger på kjøkkenet enn ei lita bøtte som står ved doen og tømmes hver dag! Anonymous poster hash: 1b637...b16 Skjønner ikke problemet. Kan du ikke bare kaste det i en pose på ditt eget rom da? Og bære den ut når du vil? Anonymous poster hash: e43be...374
*Miss Marple* Skrevet 10. juli 2016 #47 Skrevet 10. juli 2016 Selvsagt har vi søppelbøtte på badet... En liten en med lokk - og vi har pose i den også altså, så er ikke så synd på "vertsskapet" (meg) som må tømme det heller Ærlig talt, mine gjester skal slippe å bære med seg brukte bind og tamponger, tomme doruller etc. til kjøkkenet... Og jeg vil helst slippe det selv også vil helst kaste det med en gang, sette på nytt, og så vaske meg ren på hendene, og være ferdig med det før jeg forlater toalettet. Anonymous poster hash: 76998...5d2 Dette. Jeg vil jo helst slippe å gå helt ned på kjøkkenet med hver qtips, sminkeservietter og tomme doruller. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så mye verre å ha søppel på badet enn på kjøkken? Ellers er dette et absolutt et ikke-problem for meg, jeg aner ikke om mine venner og familie har søppelbøtter på badet. Hos andre tisser jeg og vasker hendene og det er det.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #48 Skrevet 10. juli 2016 Vi har søppel på badet ja, til q-tips, tomme dorullkjerner, tomme plastflasker, bomullspads o.l. Vi kaster SELVSAGT ikke søppel som lukter, som bind, tamponger og bleier i søpla på badet. Jeg har hatt gjester som har skiftet bleie og kastet hos oss, men da har de sagt ifra, så vi kan gå ut med søpla rett etterpå. Om noen hadde kastet brukte bind eller tamponger hos oss uten å si ifra hadde jeg blitt mektig irritert! Det lukter utrolig vondt på badet hos dem som gjør det! Anonymous poster hash: 8e25b...054
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #49 Skrevet 10. juli 2016 Du går ut med alt med en gang? Et sted må jo søpla ligge liksom? Og hos vanlige folk er altså det i søppeldunken... Til søpla tas med ut når det er fullt/tømmetid. Menskopp... Bra du har eget bad så andre folk slipper oppholde seg i blodsølet ditt. Grøss! Anonymous poster hash: 4e906...6cb Selvfølgelig. Når jeg har brukt q-tips, bomullspads, renset hårbørsten etc tar jeg det rett i kjøkkensøpla. Tomme flasker, krukker og dorullkjerner går rett i resirkuleringsboksene. Du kan ikke mye om menskopp, skjønner jeg Anonymous poster hash: d17a7...af5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #50 Skrevet 10. juli 2016 Men jeg skjønner ikke helt greia her. Majoriteten her blør tydeligvis ekstremt mye om dere må skifte så ofte. Og det virker helt forferdelig å snike noe i søpla på kjøkkenet. Men å legge igjen det samme i søpla på badet hvor verten da må gå å kaste den ene tingen som dere har lagt igjen i søpla på badet er helt greit. Nei æsj, dere bekrefter bare hvorfor jeg ikke vil ha søppel på badet. Og dere som stadig nevner q-tips og håravfall, ikke alle bruker q-tips og håravfall går fint rett i søpla på kjøkkenet. Anonymous poster hash: a809e...d9b Vi er kanskje mer borte enn deg? Så vi må kaste litt søppel borte. Hender en må bytte om en ikke er hjemme vet du, vet du ikke det r du kanskje komme deg ut mer? Det er jo direkte ukoselig å skulle bære med en papirrull med en blodig tampong rundt i huset. Ta på dørhåndtaket osv, og så måtte vaske seg igjen på kjøkkenet? Normale folk har søppeldunk på badet og tømmer den ved behov. Trenger da ikke tømme den hele tiden, blir da ikke lukt så fort. Så når du tømmer sluket for hår så marsjerer du inn på kjøkkenet med det? Herregud så tungvint! Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå