Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #51 Skrevet 10. juli 2016 Jeg kan ikke se at det er noe verre enn å kaste avskjær fra rått kjøtt eller fisk. Jeg synes også det må være mye mer "avslørende" og ekkelt at verten må bære ut en egen pose med mensavfall enn å snike en innpakket tampong ned i kjøkkensøpla. Alle tømmer jo den daglig uansett. Ikke pokker om jeg hadde kastet bind eller tamponger i en omtrent tom søppelbøtte på badetAnonymous poster hash: d17a7...af5 Kjøkken=mat. Kjøtt og fisk=mat. Spiser du brukte tamponger? Er det mat? Eller mer doavfall? Avslørende? Da merker da ikke gjesten noe og slipper bli brydd. Det er jo et fåtall hus hvor folk ikke selv også bruker spæøppelbøtta på badet. Og uansett må da vel ikke denne søpla bæres ut straks? Sorry, men her er det du som er sær. Og ekkel. Ville dy syntes det var naturlig på et offentlig toalett på et spisested også at folk måtte få inn på kjøkkenet med sitt brukte bind? Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #52 Skrevet 10. juli 2016 Skjønner ikke problemet. Kan du ikke bare kaste det i en pose på ditt eget rom da? Og bære den ut når du vil? Anonymous poster hash: e43be...374 Ditt rom? Når man er på besøk har man da ikke rom? Eller medbrakte søppelposer? Har du det? Og dette bærer du ut i vertskapets søppeldunk ute? Nei, det blir bare for dumt! Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #53 Skrevet 10. juli 2016 Selvfølgelig. Når jeg har brukt q-tips, bomullspads, renset hårbørsten etc tar jeg det rett i kjøkkensøpla. Tomme flasker, krukker og dorullkjerner går rett i resirkuleringsboksene. Du kan ikke mye om menskopp, skjønner jeg Anonymous poster hash: d17a7...af5 Men hvorfor er det bedre å ha det i søppelet på kjøkken? Der faller jeg litt av. Anonymous poster hash: 1cdc2...f9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #54 Skrevet 10. juli 2016 Selvfølgelig. Når jeg har brukt q-tips, bomullspads, renset hårbørsten etc tar jeg det rett i kjøkkensøpla. Tomme flasker, krukker og dorullkjerner går rett i resirkuleringsboksene. Du kan ikke mye om menskopp, skjønner jeg Anonymous poster hash: d17a7...af5 Så du samler det i en haug på vasken da mens du steller deg? Eller går du frem og tilbake for hver enkelt søppelting? Nei, menskopp er virkelig motbydelig! Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #55 Skrevet 10. juli 2016 Vi er kanskje mer borte enn deg? Så vi må kaste litt søppel borte. Hender en må bytte om en ikke er hjemme vet du, vet du ikke det r du kanskje komme deg ut mer? Det er jo direkte ukoselig å skulle bære med en papirrull med en blodig tampong rundt i huset. Ta på dørhåndtaket osv, og så måtte vaske seg igjen på kjøkkenet? Normale folk har søppeldunk på badet og tømmer den ved behov. Trenger da ikke tømme den hele tiden, blir da ikke lukt så fort. Så når du tømmer sluket for hår så marsjerer du inn på kjøkkenet med det? Herregud så tungvint! Anonymous poster hash: 4e906...6cb Hjelpes, for en måte du svarer folk på her inne. Sjarmerende. Om du leser tråden ser du at jeg skifter ikke sånt borte. Skifter før jeg drar ut. Evt supplere med bind om jeg er redd for å blø igjennom. Normale folk blør da ikke så mye. Å etterlate slikt avfall til andre blir mer hårreisende jo mer jeg tenker på det. Og til den andre kommentaren din så har man da mer avfall enn kun matavfall på kjøkkenet. Sluker ja. Det har jeg aldri tømt. Men det stinker jo det også. Måtte spørre mannen her nå. Han putter det i do eller søpla. Anonymous poster hash: a809e...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #56 Skrevet 10. juli 2016 Hjelpes, for en måte du svarer folk på her inne. Sjarmerende. Om du leser tråden ser du at jeg skifter ikke sånt borte. Skifter før jeg drar ut. Evt supplere med bind om jeg er redd for å blø igjennom. Normale folk blør da ikke så mye. Å etterlate slikt avfall til andre blir mer hårreisende jo mer jeg tenker på det. Og til den andre kommentaren din så har man da mer avfall enn kun matavfall på kjøkkenet. Sluker ja. Det har jeg aldri tømt. Men det stinker jo det også. Måtte spørre mannen her nå. Han putter det i do eller søpla. Anonymous poster hash: a809e...d9b Du burde ikke rope for høyt om måten andre ordlegger seg på. Anonymous poster hash: 99214...a93
Mamma_til_2 Skrevet 10. juli 2016 #57 Skrevet 10. juli 2016 Har søppelbøtte på badet en liten med lokk og pedal, har sorte hundeposer i og den tømmes daglig spesielt under mens.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #58 Skrevet 10. juli 2016 Du burde ikke rope for høyt om måten andre ordlegger seg på. Anonymous poster hash: 99214...a93 At jeg syns det er ekkelt å skulle kaste andres mens på er mitt problem. At du syns jeg mangler folkeskikk og er ett miljøsvin er ditt problem. Men jeg ordlegger meg langt ifra som hun andre her. Anonymous poster hash: a809e...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #59 Skrevet 10. juli 2016 Men jeg skjønner ikke helt greia her. Majoriteten her blør tydeligvis ekstremt mye om dere må skifte så ofte. Og det virker helt forferdelig å snike noe i søpla på kjøkkenet. Men å legge igjen det samme i søpla på badet hvor verten da må gå å kaste den ene tingen som dere har lagt igjen i søpla på badet er helt greit. Nei æsj, dere bekrefter bare hvorfor jeg ikke vil ha søppel på badet. Og dere som stadig nevner q-tips og håravfall, ikke alle bruker q-tips og håravfall går fint rett i søpla på kjøkkenet. Anonymous poster hash: a809e...d9b Har aldri opplevd å måtte bære ut søpla etter kun gjestene. Bruker da søpla selv, og går da ut med søpla når den er full. Graver da ikke i søpla, så om der ligger en tampong eller bind fra noen andre er virkelig noe jeg ikke tenker på! Kjære så prippen du er.. Høres ut som det er DU som må bære ut den ene tampongen fra gjesten (uten søplepose).. Hadde synes det var mer ekkelt om gjesten måtte komme til kjøkkenet for å kaste brukte bind ol, ta på dørhåndtak osv før de vasker seg... Anonymous poster hash: 39e4c...d2f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #60 Skrevet 10. juli 2016 Hjelpes, for en måte du svarer folk på her inne. Sjarmerende. Om du leser tråden ser du at jeg skifter ikke sånt borte. Skifter før jeg drar ut. Evt supplere med bind om jeg er redd for å blø igjennom. Normale folk blør da ikke så mye. Å etterlate slikt avfall til andre blir mer hårreisende jo mer jeg tenker på det. Og til den andre kommentaren din så har man da mer avfall enn kun matavfall på kjøkkenet. Sluker ja. Det har jeg aldri tømt. Men det stinker jo det også. Måtte spørre mannen her nå. Han putter det i do eller søpla. Anonymous poster hash: a809e...d9b Normale folk blør ikke så mye?? En skal da ikke gå i timesvis med samme tampong og bind! Selvsagt bytter man dette borte om man er borte da! Planlegger du skift for du drar og tilrettelegger besøket så du skal slippe å bytte? Hehe? Og du tar ikke ut håret fra dusjen etter deg? Du er skikkelig koselig du! Det er jo hvertfall ekkelt, å la det ligge der til nestemann! Jeg tror du troller jeg... Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Superdolly Skrevet 10. juli 2016 #61 Skrevet 10. juli 2016 Hjelpes, for en måte du svarer folk på her inne. Sjarmerende. Om du leser tråden ser du at jeg skifter ikke sånt borte. Skifter før jeg drar ut. Evt supplere med bind om jeg er redd for å blø igjennom. Normale folk blør da ikke så mye. Å etterlate slikt avfall til andre blir mer hårreisende jo mer jeg tenker på det. Og til den andre kommentaren din så har man da mer avfall enn kun matavfall på kjøkkenet. Sluker ja. Det har jeg aldri tømt. Men det stinker jo det også. Måtte spørre mannen her nå. Han putter det i do eller søpla. Anonymous poster hash: a809e...d9b Og der fikk jeg slått fast at jeg er langt fra normal... Har du statistikk på dette, altså hvor kraftige mensblødninger kvinner kan ha før de blir unormale? Eller finnes det en skikk-og-bruk-regel? Eller hvordan finner man ut hvor grensene går?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #62 Skrevet 10. juli 2016 Jeg kan ikke se at det er noe verre enn å kaste avskjær fra rått kjøtt eller fisk. Jeg synes også det må være mye mer "avslørende" og ekkelt at verten må bære ut en egen pose med mensavfall enn å snike en innpakket tampong ned i kjøkkensøpla. Alle tømmer jo den daglig uansett. Ikke pokker om jeg hadde kastet bind eller tamponger i en omtrent tom søppelbøtte på badet Anonymous poster hash: d17a7...af5 Tømmer alle restsøpla daglig? Jeg tømmer ikke restavfall på kjøkkenet daglig (der en tampong ville blitt lagt). Hos meg kunne den fint blitt liggende der i dagesvis før søpla ble tømt. Anonymous poster hash: 6a477...3a3
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #63 Skrevet 10. juli 2016 Og der fikk jeg slått fast at jeg er langt fra normal... Har du statistikk på dette, altså hvor kraftige mensblødninger kvinner kan ha før de blir unormale? Eller finnes det en skikk-og-bruk-regel? Eller hvordan finner man ut hvor grensene går? Herlighet, noen mennesker er ignorante altså.. Jeg har alltid hatt kraftige blødninger som er blitt enda verre de siste årene, pga en autoimmun blodsykdom jeg har fått. Jeg har t.o.m blødd meg til flere dagers sykehusopphold og blodoverføring.. DET er unormalt. Å måtte bytte bind i løpet av et middagsbesøk (som gjerne varer 4-5 timer), er ikke unormalt! Anonymous poster hash: 43f79...c2d
Love my kidz Skrevet 10. juli 2016 #64 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b Sminkepads skal aldri i do da.... De løser seg nemlig ikke opp.... Jeg tømmer også restavfallet på kjøkkenet hver dag, og da går jeg innom badet og tømmer det som er i pedalbøtta på badet oppi posen med restavfall før jeg knyter den sammen og bærer den ut. Enkelt og greit ☺👍
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #65 Skrevet 10. juli 2016 Vi har en liten søppelbøtte med pedal, lokk og pose på alle badene våre. Varmekabler på alle bad, ingen lukt. Jeg verken kikker eller roter rundt i bøttene når jeg tømmer dem, så jeg aner ikke hva gjestene mine eventuelt legger igjen når de er på besøk. Det skal de få lov til å ha for seg selv. Synes det er dårlig gjort å ikke ha søppelbøtte på gjestetoalettet! Anonymous poster hash: bcc8e...93a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #66 Skrevet 10. juli 2016 Herlighet, noen mennesker er ignorante altså.. Jeg har alltid hatt kraftige blødninger som er blitt enda verre de siste årene, pga en autoimmun blodsykdom jeg har fått. Jeg har t.o.m blødd meg til flere dagers sykehusopphold og blodoverføring.. DET er unormalt. Å måtte bytte bind i løpet av et middagsbesøk (som gjerne varer 4-5 timer), er ikke unormalt! Anonymous poster hash: 43f79...c2d Ganske sikker på at det var et ironisk svar...(Hun du svarte på, altså) Anonymous poster hash: 01cb9...2ae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #67 Skrevet 10. juli 2016 Normale folk blør ikke så mye?? En skal da ikke gå i timesvis med samme tampong og bind! Selvsagt bytter man dette borte om man er borte da! Planlegger du skift for du drar og tilrettelegger besøket så du skal slippe å bytte? Hehe? Og du tar ikke ut håret fra dusjen etter deg? Du er skikkelig koselig du! Det er jo hvertfall ekkelt, å la det ligge der til nestemann! Jeg tror du troller jeg... Anonymous poster hash: 4e906...6cb Hvor ofte tror du man må skifte tamponger? Du vet at overdreven hygiene ikke er bra for kroppen? Jeg planlegger ingenting, men skifter før jeg drar ut så alt er på stell, og har da ikke behov for skift før jeg er hjemme igjen. Man kan fint gå en del timer med tampong. Jeg et veldig koselig jeg altsa. Men nei jeg har aldri tømt sluket her. Mannen min gjør det før jeg rekker når vannet begynner å renne tregt. Er ikke lei meg for det. Det ligger jo ikke masse synlig hår i dusjen, det forsvinner litt nedi der. Kroppen min har tydeligvis ikke like mye avfall som din om du blør så mye og etterlater deg masse synlig hår i dusjen? Ikke noen problemstillinger her ihvertfall. Anonymous poster hash: a809e...d9b
Salomine Skrevet 10. juli 2016 #68 Skrevet 10. juli 2016 Selvfølgelig har vi søppelbøtte på badet. Syns det høres ekkelt ut å dra med seg baderomsavfall som brukte bind, tamponger o.l.inn på kjøkkenet. Æsj. Dere som mener man skal skifte bind før man drar i besøk, for å slippe å kaste slike ting hos andre.....er dere aldri på/har dere aldri obernattingsbesøk? Hender faktisk jeg er på weekendbesøk hos slekt som bor et stykke unna, ille hvis bind skulle skiftes fredag før reis og etter hjemkomst søndag. Ellers blør jo noen såpass mye at bind faktisk må skiftes mens man er hos andre.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #69 Skrevet 10. juli 2016 I-landsproblemer..... 😳 Anonymous poster hash: ccff7...e16
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #70 Skrevet 10. juli 2016 Hvor ofte tror du man må skifte tamponger? Du vet at overdreven hygiene ikke er bra for kroppen? Jeg planlegger ingenting, men skifter før jeg drar ut så alt er på stell, og har da ikke behov for skift før jeg er hjemme igjen. Man kan fint gå en del timer med tampong. Jeg et veldig koselig jeg altsa. Men nei jeg har aldri tømt sluket her. Mannen min gjør det før jeg rekker når vannet begynner å renne tregt. Er ikke lei meg for det. Det ligger jo ikke masse synlig hår i dusjen, det forsvinner litt nedi der. Kroppen min har tydeligvis ikke like mye avfall som din om du blør så mye og etterlater deg masse synlig hår i dusjen? Ikke noen problemstillinger her ihvertfall.Anonymous poster hash: a809e...d9b Trollemor ja! Eller er du så uvitende? Eller voldsomt navlebeskuende? Første dag i mens må jeg skifte største tampong annenhver time, for det blir jo fullt! Ikke unormalt det altså... Det har ikke med hygiene å gjøre, eller jo, for gjør jeg det ikke blør det jo gjennom klærne, og det er vi enige om at er nasty eller? Når man ammer så røyter man mye ja, og det blir synlig hår når håret er langt. Ikke unormalt det heller. Selv om det ikke er en problemstilling der, så burde du ha innsikt nok til å se at ikke alle er som deg? Mistenker du ikke omgås andre så mye? Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Superdolly Skrevet 10. juli 2016 #71 Skrevet 10. juli 2016 Ganske sikker på at det var et ironisk svar...(Hun du svarte på, altså) Anonymous poster hash: 01cb9...2ae Det var meg hun siterte, og jeg reagerte faktisk på hun som sa at "normale folk blør ikke så mye". For det gjør nemlig jeg, og jeg føler meg ellers normal og er godt fungerende på alle måter. Men blødningene har bare økt med alderen, de ble kraftigere etter hver fødsel og jeg kunne aldri ha sittet gjennom et middagsselskap på fire-fem timer uten å skifte bind eller tampong.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #72 Skrevet 10. juli 2016 Eh ja. Selvfølgelig skal det Være søppelbøtte på badet. Vi har to for tiden. En bleiebøtte og en vanlig. Anonymous poster hash: a3e55...efe
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #73 Skrevet 10. juli 2016 Det var meg hun siterte, og jeg reagerte faktisk på hun som sa at "normale folk blør ikke så mye". For det gjør nemlig jeg, og jeg føler meg ellers normal og er godt fungerende på alle måter. Men blødningene har bare økt med alderen, de ble kraftigere etter hver fødsel og jeg kunne aldri ha sittet gjennom et middagsselskap på fire-fem timer uten å skifte bind eller tampong. Nei, jeg er som deg. Blør mer for hvert barn. Vi får være unormale sammen da Tror du ikke hun troller? Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #74 Skrevet 10. juli 2016 På grunn av griser uten bøtte på badet har jeg en rull bleieposer i veska. Ikke kjekt å gå rundt med brukte bind, men bedre enn å svinse rundt i huset med de for å kaste i påsyn av andre. Anonymous poster hash: 41d23...7b4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #75 Skrevet 10. juli 2016 De eneste jeg har vært på besøk hos som ikke har søppel på badet er enten gamle eller menn som bor alene. Men de aller fleste i disse gruppene her jeg kjenner har søppelbøtte altså. Hadde blitt veldig overrasket om jeg var på badet til en dame i fruktbar alder som ikke hadde det... Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå