Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Jeg syns det er ekkelt og unødvendig. Søppel fra badet går rett i søppelet på kjøkkenet. Syns det stinker og jeg har dårlig plass. Min venninne var nesten litt forskrekket og mente det var noe alle hadde. Har alle det? Anonymous poster hash: d42c1...078
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Hater å ha mensen eller måtte bytte truseinnlegg hos noen uten søppelbøtte på do. Bære med seg en brukt tampong til kjøkkenet liksom? Æsj! Anonymous poster hash: 4e906...6cb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Er det ikke litt mer ekkelt å gå på kjøkkenet med brukte tamponger og brukte q-tips? Ja, jeg har søppeldunk på badet, en liten en med lokk. Bytter pose ofte og det stinker ikke. Er jo mye på badet som skal i søpla, hår fra hårbørsten, bomull, bind/tamponger, våtservietter osv. Ingen av disse tingene skal kastes i do Anonymous poster hash: 2a17b...9f0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Ja, vi har en liten bøtte stående på toalettet som brukes av gjester og oss selv. For som hun lenger opp påpekte, så et det ikke akkurat diskret å ta med brukte bind o.l etter do besøket og kaster i vanlig søppelbøtta. Anonymous poster hash: f1f2a...fbc
Kjerringa med agurken Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Ja, det er naturlig å ha en liten søppelbøtte ( med lokk og pedal) på badet, men den må ha poser og posen kastes etterhvert. Er ikke hyggelig å dra våtservietter, bind, tamponger og diverse annet avfall med seg ut på kjøkkenet. Anser nok mangel av søppelbøtte som rimlig urenslig ja.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Søppelbøtte på badet er et MUST for meg. Bære brukte q-tips og tamponger opp gjennom stua med besøk og kaste på kjøkkenet? Æsj. Søpla lukter jo ikke vondt når du kjøper pedal-bøtte. Søppelbøttene som er beregna til badet er uansett så små at du må tømme før det evt rekker å lukte. Anonymous poster hash: 01cb9...2ae
Superdolly Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Skal ha og skal ha. Det er ikke lovpålagt akkurat, men jeg synes det er langt mer urenslig å dra med seg brukte bind, tamponger, våtservietter med mer ut på kjøkkenet og hive det der. Og hvorfor skal det avfallet liksom lukte mindre på kjøkkenet enn det gjør på badet? Jeg har en liten søppeldunk med pedal og lokk på badet. Jeg bærer ut posen daglig og det stinker ikke.
Monica Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Verste jeg vet, er å ha mensen, så har de ikke søppelbøtte på do. Jeg har liten søppelbøtte, og søpla kastes jo ofte. Lukter da ingenting.
Kakao1234 Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 Vi har både en liten søppelbøtte og bleiebøtte på badet. Kaster brukte bind/tanponger i bleiebøtta siden den tømmes hver dag uansett. I søppelbøtta på badet kaster vi q-tips, bomullspads, tomme doruller etc. Fint å ha bøtte på badet slik at gjester kan kaste det de evt trenger å kaste, og slippe å ta med seg brukte intimprodukter på kjøkkenet for å kaste det.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 ...Og ja selvfølgelig med pose i. Kjøper sånne grå litt gjennomsiktige poser med håndtak på kiwi - billig og perfekt til disse bøttene.6 Anonymous poster hash: 01cb9...2ae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 ...Og ja selvfølgelig med pose i. Kjøper sånne grå litt gjennomsiktige poser med håndtak på kiwi - billig og perfekt til disse bøttene.6 Anonymous poster hash: 01cb9...2ae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #13 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b De som blør såpass at de må skifte hver andre-tredje time skal bare bli hjemme når de har mensen de da eller? Anonymous poster hash: 2a17b...9f0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 Badesøppel er et must! Dessuten skal ikke pads i do. Don't do it! Anonymous poster hash: c2f3d...e6b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #15 Skrevet 10. juli 2016 Vi er en familie på 6,så her er bøtta full 2 ganger i uken. OB, bind, truseinnlegg, hår, sminkefjernerservietter, Q-tips, pads, søppel fra engangslinser, søppel fra tomme kremer o.l. Hadde aldri orket å fly på kjøkkenet med dette daglig,for å så gå ut med kjøkkensøppla med en gang fordi det luktet?? Søppelbøtta har jo pedal og lokk. Og som mange sier, ekkelt å ikke kunne kaste ifra seg når man er på besøk og har mensen. Det hender vel at man er på besøk så lenge at man MÅ bytte ob/bind i løpet av besøket??? F.eks ifbm en fest? Så ja; synes det er rart at folk ikke har søpplebøtte på badet, hvis det bor kvinnfolk der!! Anonymous poster hash: e4c2c...708
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #16 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b Hvis jeg må kvitte meg med noe på badet hos andre, så legger jeg det i søpla, ja. Er det noe veldig grisete pakker jeg det inn i dopapir. Jeg regner ikke med at søppelspannet fra badet blir tømt for hånd? Man har jo en pose i bunnen av spannet, ingen trenger da å direktehåndtere bind, snørrpapir eller Q-tips. Du bør slutte å hive sminkepads i do. I avløpet skal intet annet enn dopapir (og kroppens egne avfallsstoffer.)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #17 Skrevet 10. juli 2016 Ja ok. Da tenker nok jeg litt annerledes. Brukte bind/tamponger lukter fort, og går rett i restavfall som tømmes daglig. Når jeg skal bort bytter jeg før jeg drar så jeg ikke trenger å legge igjen slikt hos andre. Q-tips bruker jeg ikke, renser ørene på andre måter så voksen faktisk kommer ut. Sminkepads går i do og håravfall i restavfallet. Ellers bruker jeg klut og vann til å vaske meg med som går i klesvasken. Syns det er ekkelt å skulle ha egen søplebøtte for mensensøppel til besøkende. Legger dere virkelig igjen sånt hos andre? Anonymous poster hash: a809e...d9b Pads i do??? Oi, da må du belage deg på tett do snart vil jeg tro. Anonymous poster hash: 8f4a2...53f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #18 Skrevet 10. juli 2016 Søppel på do er must, ja. Bleier, qtips, bind, tamponger osv, osv. Tømmer ofte, lukter ikke. Om ikke annet, tenk på gjestene dine som blir stående med søppel og må gå inn på kjøkkenet med det. Please ikke kast noe annet enn dopapir i do. Det havner i sjøen og ødelegger dyr og strender. Anonymous poster hash: 7ffd5...a72
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #19 Skrevet 10. juli 2016 Klarer meg ikke uten søppelbøtta på badet! Anonymous poster hash: dd925...2df
geitemarken Skrevet 10. juli 2016 #20 Skrevet 10. juli 2016 Æsj, nei. Har ikke søppelbøtte på badet. Vi har varmekabler slik at de koker søpla godt. Blir fukt i lokket og stygg lukt. Jeg synes dette er mye ekklere og uhygienisk enn å kaste på kjøkkenet.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #21 Skrevet 10. juli 2016 Syns IKKE noe om å gå på do hos noen og så valse gjennom en stue full av folk for å kaste bind i kjøkkenbosset. Synes faktisk det er dårlig gjort av vertskapet Anonymous poster hash: 71723...96d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #22 Skrevet 10. juli 2016 Syns IKKE noe om å gå på do hos noen og så valse gjennom en stue full av folk for å kaste bind i kjøkkenbosset. Synes faktisk det er dårlig gjort av vertskapet Anonymous poster hash: 71723...96d Har alle kjøkken og bad med stue imellom? Her er toalett og kjøkken vegg i vegg, med inngang fra gangen. Tror du går 5 skritt fra toalettet til kjøkkenvasken der søpla er. Anonymous poster hash: a809e...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #23 Skrevet 10. juli 2016 Æsj, nei. Har ikke søppelbøtte på badet. Vi har varmekabler slik at de koker søpla godt. Blir fukt i lokket og stygg lukt. Jeg synes dette er mye ekklere og uhygienisk enn å kaste på kjøkkenet. Da har du hatt feil type søppelbøtte på toalettet. Vi har også varmekabler, og har aldri hatt det problemet du skisserer her. Anonymous poster hash: f4895...fb8
geitemarken Skrevet 10. juli 2016 #24 Skrevet 10. juli 2016 Da har du hatt feil type søppelbøtte på toalettet. Vi har også varmekabler, og har aldri hatt det problemet du skisserer her. Anonymous poster hash: f4895...fb8 Har prøvd mange og blir samme resultat. Mulig vårt av fall er "våtere". Man må ikke valse gjennom stua og man treffer ingen på sin vei til søpla på kjøkkenet vårt. Men uansett hvor vi bor blir vi ikke å ha søppel på badet, fordi jeg synes det et uhygienisk og lukter.
Hjertefru Skrevet 10. juli 2016 #25 Skrevet 10. juli 2016 Ser poenget med gjester, men har likevel ikke søppelbøtte på badet nede. Har kanskje litt med at jeg er oppvokst i steinalderen der søppelbøtta sto på kjøkkenet og bare der. Ser ikke problemet med å skifte bind. Det er jo bare å pakke det famle bindet inn i emballasjen og å diskret bære hele greia inn i søppelbøtta på kjøkkenet. Har dog et bad til, med søppelbøtte. Det er der jeg og jentene steller oss ved mensen, fjerner sminke osv. Ser ikke behovet for å ha en søppelbøtte på et bad kun for gjester som har mensen. Da hadde jeg måttet gå over og sjekke om det er noe i søpla etter hver kvinne i fertil alder som har vært på besøk og det hadde jeg garantert glemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå