Gå til innhold

gifte seg med man som ikke har oppholdstillatelse i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om den prosessen? har lest masse på netter å tror jeg har grei oversikt over hva som må sendes inn av skjemaer osv, men har noen personlig erfaring med dette? både han og jeg har barn fra tidligere forhold, hans barn bor i Norge sammen med moren som er Norsk. han er fra Bosnia så flott om noen kan noe om hvordan det funker med vente tider osv :) 

Anonymous poster hash: 8e30f...f9a
Skrevet

Ikke gjør det

Anonymous poster hash: b1a80...c6f

Skrevet

Bor han i Bosnia?

Anonymous poster hash: a7872...384
Skrevet

Hvor lenge har du kjent han? Håper ikke du fyker på en smell her nå.

Kan dette godt,dere må gifte dere I hans hjemland. Så må du sende inn papirer og få ekteskapet godkjent I Norge. Da kan du starte en eviglang prosess med gjenforening.

Men han kan jo søke familiegjenforening med sine barn som er norske selv om mor og far er skilt,hvorfor har han ikke prøvd å få opphold den veien?

Anonymous poster hash: 5c909...a14

Skrevet

Skal dere gifte dere så han får bli? Eller gifte dere fordi dere vil gifte dere?

Har dere vært sammen i over to år er ikke papirmølja så vanskelig. Har dere vært sammen kortere er Norge ganske strenge og aviser mange siden Bosnia er utenfor EU.

De har vanskelig for å tro på disse ekteskapene dessverre.

Anonymous poster hash: a07e7...d86

Skrevet

Mannen min er norsk, men ikke jeg. Vi måtte gifte oss i hjemmelandet mitt, sende papirene gjennom ambassaden og vente i ett år. Mannen min måtte på intervju med udi og vi måtte bevise at ekteskapet ikke var proforma. Det er 5 år siden det nå...

Anonymous poster hash: 76c2c...32b

Skrevet

Jeg er gift med en mann fra Bosnia (det er ikke proforma, det finner faktisk noen som blir forelsket i andre en nordmenn...) Vi har i tillegg barn sammen.

Mitt første spørsmål er: Er han per dags dato i Norge eller i Bosnia? Om han tidligere har vært gift/samboer med en norsk dame og fått barn med henne. Hvorfor har han da ikke søkt og fått oppholdstillatelse? Om man har vært gift i 3 år eller mer har man rett på oppholdstillatelse.

Er det en grunn til at han ikke har oppholdstillatelse? Dette spør jeg ikke for å dømme, men vet om flere bosniere osm ikke har fått fast opphold pga slosskamper i ungdomstiden, fylle kjøring o.l. Har han noen slike saker på seg?

Ellers stemmer det som de andre sier, dere må gifte dere i Bosnia, og søke famile gjennforening på ambasaden der.

Ellers kan han søke familiegjennforening med barna sine i Norge (synes det er rart at han ikke allerede har det?) og komme på den måten.

Må nesten vite litt mer før man komme med eksakte råd.

Uansett lykke, håper dere får det til og får en fint liv sammen!!

Anonymous poster hash: c5266...186
Skrevet

Jeg er gift med en mann fra Bosnia (det er ikke proforma, det finner faktisk noen som blir forelsket i andre en nordmenn...) Vi har i tillegg barn sammen.

Mitt første spørsmål er: Er han per dags dato i Norge eller i Bosnia? Om han tidligere har vært gift/samboer med en norsk dame og fått barn med henne. Hvorfor har han da ikke søkt og fått oppholdstillatelse? Om man har vært gift i 3 år eller mer har man rett på oppholdstillatelse.

Er det en grunn til at han ikke har oppholdstillatelse? Dette spør jeg ikke for å dømme, men vet om flere bosniere osm ikke har fått fast opphold pga slosskamper i ungdomstiden, fylle kjøring o.l. Har han noen slike saker på seg?

Ellers stemmer det som de andre sier, dere må gifte dere i Bosnia, og søke famile gjennforening på ambasaden der.

Ellers kan han søke familiegjennforening med barna sine i Norge (synes det er rart at han ikke allerede har det?) og komme på den måten.

Må nesten vite litt mer før man komme med eksakte råd.

Uansett lykke, håper dere får det til og får en fint liv sammen!!

Anonymous poster hash: c5266...186

Han er i Norge nå på turist visa. de var ikke gift eller samboere å hun nekter å gi han info-en han trenger for å søke via sønnen (hun mottar extra støtte fra nav pga "faren ikke er tilstede" i virkeligheten er han her så mye han kan å bruker masse tid med sønnen sin, så hun vill nok ikke hjelpe han pga da mister hun mye økonomisk hjelp). han er vokst opp i USA men siden han ikke er amerikansk statsborger måtte han flytte tilbake til Bosnia når foreldrene døde (han var mindre årig å hadde familie i Bosnia) OM vi gifter oss blir det naturligvis pga vi vil gifte oss å ha et liv sammen, ikke pga at han vil bo i Norge. per dags dato samler jeg bare informasjon om hva som må til for å gjennomføre denne prosessen. vi har snakket mye om det i det siste å ønsker bare å vite hva som må til liksom.. jeg har selv barn med en utenlandsk mann som ikke er tilstede for barnet sitt, hverken fysisk eller økonomisk, min "nye" kjæreste er eneste faren barnet mitt vet om. barna våre kjenner hverandre godt å trives sammen. 

Anonymous poster hash: 8e30f...f9a

Skrevet

Hvorfor må man gifte seg i det andre landet? Veldig ulogisk om det er Norge man vil bo i, jeg bare spørr fordi jeg ikke har peiling :)

Jeg jobbet før med ei fra Tyskland som er gift med en nordmann og har bodd i Norge i mange år men hun måtte søke om oppholdstillatelse den gangen når vi jobbet sammen. Må man søke på nytt og på nytt om oppholdstillatelse om man ikke søker om statsborgerskap?

Anonymous poster hash: f86f4...d84

Skrevet

Jeg er gift med en fra chile. Giftet oss i 2005. Vi giftet oss her i norge innen de 3 måneden han kom. Måtte ikke reise til chile.. sendte inn alt av papirer. Var på intervju med udi ca 6 måneder etter. Der spurte de im vi hadde tørketrommel, hvilke side av senga jeg sov osv.. 2 måneder etter var alt godkjent. 3 år etter fikk han varig oppholdstillatelse.

En jeg kjenner giftet seg også med en fra chile i fjor, de giftet seg også i norge innen 3 måneder før turistvisumet går ut.

Anonymous poster hash: d6bbc...bf8

Skrevet

Hvorfor må man gifte seg i det andre landet? Veldig ulogisk om det er Norge man vil bo i, jeg bare spørr fordi jeg ikke har peiling :)

Jeg jobbet før med ei fra Tyskland som er gift med en nordmann og har bodd i Norge i mange år men hun måtte søke om oppholdstillatelse den gangen når vi jobbet sammen. Må man søke på nytt og på nytt om oppholdstillatelse om man ikke søker om statsborgerskap?

Anonymous poster hash: f86f4...d84

Etter tre år kan man søke om permanent oppholdstillatelse.

Anonymous poster hash: 76c2c...32b

Skrevet

udi.no

Anonymous poster hash: 22f1b...759

Skrevet

Generalisering eller?

Mannen min er engelsk, og har aldri gjort noe kriminelt i sitt liv. Han har meget god utdannelse (to bachelorgrader og en mastergrad), snakker norsk, har en god jobb og bidrar like mye som en gjennomsnittsnordmann på dugnader og annet. Han er en fantastisk pappa for barna våre, og jeg er faktisk glad og stolt av at barna mine er halvt norske, halvt engelske.

Hvorfor bor vi ikke i England lurer du? Fordi foreldrene hans og søskenene hans bor spredt over hele England pga jobb og ektefeller, mens jeg har stor slekt, alle samlet på ett lite område. Og for å irritere sånne som deg selvsagt.

Anonymous poster hash: b5995...8e4

Jeg er sikker på at det ikke er svensker, dansker, engelskmenn eller andre blonde personer denne dama prater om.

Jeg synes det er så rart at vi i 2016 har så uvitende personer ruslende rund løs.

Anonymous poster hash: a07e7...d86

Skrevet

Tråden er moderert grunnet rasistiske utsagn, og dessverre enkelte gode innlegg som inneholdt sitater av opprinnelig innlegg. Oppfordrer dere til å tenke dere om før dere poster innlegg som kan være hatefulle.

Modesty Blaise, moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...