Gå til innhold

Hvilke Bind etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt inn alt for baby, gjort alt klart. Vasket, strøket, lagt på plass. Men så har jeg jo selvfølgelig glemt meg selv. Så nå har jeg kjøpt amme bh, ammeinnlegg osv. Kjøpt alt, utenom bind. Hvilke bind bør man kjøpe, og hvor kjøper man dette? Var på kiwi i går, men der hadde de bare vanlige bind, føler ikke st de er tykke nok?

Har termin neste uke, så bør få kjøpt det inn i dag. Håper noen vet råd :)

Anonymous poster hash: f290c...183

Skrevet

Jeg brukte vanlige nattbind med vinger. Husker ikke om det var Always eller Libresse. Den første dagen etter fødsel blødde jeg så mye at bare sykehusets kjempebleie fungerte. Men det minsket ganske fort til "kraftig mens-mengde", og da fungerte nattbind helt fint. 

Anonymous poster hash: 32921...064
Skrevet

Så nattbindet er nok når man kommer hjem? Hørt at man blør så enormt, men om nattbind holder, så kan jeg jo kjøpe inn det. takk :)

Skrevet

Så nattbindet er nok når man kommer hjem? Hørt at man blør så enormt, men om nattbind holder, så kan jeg jo kjøpe inn det. takk :)

Det var det for meg, i alle fall. Jeg var på sykehuset i to dager, og allerede dagen etter fødsel hadde blødningen minket fra å være voldsom (slik at jeg følte blodet flomme hver gang jeg spente magemusklene ørlite) til å være "bare" rikelig. Mener jeg brukte sykehusets bind hele tiden mens jeg var der, men at bind fungerte fint da jeg dro hjem. 

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 32921...064

Skrevet

Jeg brukte sykehusets bleier i et døgn eller to, deretter nattbind noen dager. Etter en ukes tid (tror jeg) brukte jeg vanlig bind og noen dager etter det kun truseinnlegg i en ukes tid.

Dette var etter de tre siste fødslene. Den første gangen blødde jeg vanlig mens i 1-2 mnd.

Skrevet

Med meg holdt det i 2 dager med det SVÆRE bindet man får på sykehuset. Brukte så nattbind og mindre bind etterhvert som det slutta å blø. Men sånne store får du antakeligvis kjøpt på apotek, eller sånne helsebutikker som f.eks. hjemmesykepleien kjøper fra.

Anonymous poster hash: 3ebe7...cd0

Skrevet

Snik med deg noen store "bleier" fra føden før du drar i tilfelle du blør mye. :) Fortsetter det i flere dager (det varierer veldig fra person til person), kan du få kjøpt disse på apoteket også, tror jeg.

Jeg brukte også nattbind etter noen dager, og gikk mot slutten over til vanlige bind.

Anonymous poster hash: 4a0af...42a
Skrevet

Veldig variabelt hvor lenge man "fossblør". Med førstemann trengte jeg Føden sine "bleier" i nesten en uke, mens med tredje brukte jeg de to døgn. Har gått over til de lilla nattbindene fra Libresse etter det. De har også bleielignende bind på apoteket hvis ikke du stjeler med deg nok fra Føden.

Skrevet

Her holdt det med nattbind når vi kom hjem, brukte de digre bleiene de første døgnene på sykehuset.

Skrevet

Libresse maxi brukte jeg, altså de rykke nattbindene

Var bare de første par dagene jeg brukte bleier, og da fikk jeg dem på sykehuset

Anonymous poster hash: 705b1...2f9

Skrevet

Med de to første brukte jeg nattbind da jeg kom hjem fra sykehuset, men da sistemann ble født hadde jeg kjøpt noen større på apoteket. At jeg ikke hadde gjort det med de andre også! Var jo helt supert! Spesielt på natta! Har soverom og doen i hver sin etasje og i motsatt ende av hverandre. Når minsten våknet om natta kunne jeg amme og få han til å sovne uten å måtte tenke på om jeg rakk do!

Helt topp! Er jo bare å bruke de om natta om man ikke har behov på dagtid og de koster ikke så mye. ☺

Anonymous poster hash: ac13d...31f

Skrevet

Snek med meg de store bindene fra sykehuset til de første 3 dagene hjemme. Deretter to nattbind på langs i trusa. Blødde mye lenge, 6 uker. Akkurat ferdig. Takk Gud, hater renselsen!

Anonymous poster hash: 09e6e...039

Skrevet

Når dere sier bleier, er det virkelige bleier, eller er det store bind?

Anonymous poster hash: c4a93...b2a
Skrevet

Det er bind som er så store at de ser ut som bleier, T-formet foran og bak

Anonymous poster hash: 705b1...2f9

Skrevet

Nattbind! Jeg laget også isbind av tykke libresse uten vinger, lindrende for såre underliv!

Anonymous poster hash: f9c91...79a

Skrevet

Etter første ks hadde jeg renselse i seks uker. Brukte bleier/apotekets store bind i to uker, nattbind i to uker, og vanlige bind/truseinnlegg i to uker.

Nå er det 11 dager siden ks nummer to, og renselsen er helt annerledes. Brukte bleier de fire-fem dagene jeg lå på sykehus. Da jeg kom hjem så brukte jeg apotekets bleier de første par dagene, men fant fort ut at jeg ikke trengte dem.

Skiftet til nattbind én uke etter ks, og så over til vanlige bind på dag ni. Nå blør jeg veldig lite, så ser ut til at det ikke blir seks uker denne gangen.

Rart hvor ulik renselsen kan være for en person!

Anonymous poster hash: 0144b...e10

Skrevet

Det er tykke, store bind. Går fra trusekanten på magen til trusekanten bak på rompe omtrent ;)

Anonymous poster hash: ce5f8...7be

Skrevet

De er faktisk mye samme størrelse og form som barnebleier, men de går ikke helt opp på magen og ryggen og kan lukkes sammen slik man gjør på babyer og småbarn. På sykehuset får du nettingtruser og disse "bleiene" og så kan du legge bind oppi selve bleien som du bytter ofte og "bleien" litt sjeldnere. I hvert fall var det slik på Haukeland da jeg fødte mine barn der. Jeg har født fire ganger og måtte bruke denne bleien i ca 2 døgn med hvert av dem og så holdt det med nattbind etterpå. For min del varierte renselsen med alt fra 3 til 5,5 uke, min de siste ukene var det nok med truseinnlegg for min del, jeg blødde ikke så mye på slutten.

Anonymous poster hash: 626c9...20f

Skrevet

Hehehe, må bare si at disse bleiene fra apoteket er i alle størrelser. Fra truseinnlegg til up&go eller med tape som til barn bare i voksenstørrelse.

Bare sånn at ingen blir skremt av å lese denne tråden. 😜😄😄 Du trenger nok neppe noen up&go altså. 😄😄 Men en eller to størrelser større enn nattbind, kan være kjekt når det står på som værst. Jeg kjøpte den minste størrelsen av de som er litt breiere foran og bak. Synes de var veldig bra den første uka. Først hele døgnet, så bare om natta. Brukte disse om natta de første gangene jeg hadde mensen etter jeg fødte sist også, siden jeg blødde noe helt vanvittig. Heldigvis blitt bedre, men det tok noen år. 🙈

Lykke til forresten! ☺☺☺

Skrevet

Jeg brukte de tykke nattbinda med vinger til Libresse. De binda på sykehuset klumpa seg bare.

Anonymous poster hash: 8c8d9...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...