Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #26 Skrevet 8. juli 2016 Tampong trenger du strengt talt ikke anbefale enda. Husker en klassevenninne brukte det som 13 åring og den satte seg fast. Måtte til legen å få tatt den ut i skoletiden. Drama og håning fra pubertale gutter. Ikke noe gøy for jenta. For barna holder ikke munn.. Anonymous poster hash: 51fbb...86d Det er vel strengt tatt ikke mulig for en tampong å sette seg fast? Sier ikke at hun ikke hadde et problem på en eller annen måte, men hvordan skulle den ha satt seg fast? Rent fysisk, altså? Spør fordi jeg virkelig ikke klarer å forestille meg hvordan det skulle gå til. Anonymous poster hash: f5068...43d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #27 Skrevet 8. juli 2016 Jeg kjøpte nylig noen Always nattbind og de lukter sterkt av parfyme. Anonymous poster hash: 85e8c...58a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #28 Skrevet 8. juli 2016 Jeg kjøpte nylig noen Always nattbind og de lukter sterkt av parfyme. Anonymous poster hash: 85e8c...58a Du må lese på pakka. "Fragrance free" eller "Perfume free" er uten parfyme. "Odor neutralizes" eller "freshness" stinker parfyme. Anonymous poster hash: c8de4...a0a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #29 Skrevet 8. juli 2016 Ville ikke kjøpt nye truser før hun begynner å bruke bind Anonymous poster hash: 80c99...eeb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #30 Skrevet 8. juli 2016 Du må lese på pakka. "Fragrance free" eller "Perfume free" er uten parfyme. "Odor neutralizes" eller "freshness" stinker parfyme. Anonymous poster hash: c8de4...a0a Det var mannen min som kjøpte disse. Jeg var fornøyd med at han kjøpte nesten riktig! Men jeg skal passe på å få uten parfyme neste gang. Anonymous poster hash: 85e8c...58a
nasse nøffen Skrevet 8. juli 2016 #31 Skrevet 8. juli 2016 Jeg er kanskje rar, men jeg bruker bare dopapir Bretter det som et bind. Føler det er mer hygenisk, da hiver jeg det rett i toalettet, og bytter ved hvert dobesøk som skjer ofte. Jeg blør mye også, men det kommer aldri igjennom
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #32 Skrevet 8. juli 2016 Jeg er kanskje rar, men jeg bruker bare dopapir Bretter det som et bind. Føler det er mer hygenisk, da hiver jeg det rett i toalettet, og bytter ved hvert dobesøk som skjer ofte. Jeg blør mye også, men det kommer aldri igjennomDopapir ?! Du kan umulig blø mye . Og det må jo være ubehagelig Anonymous poster hash: 95c9a...e88
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #33 Skrevet 8. juli 2016 Jeg er kanskje rar, men jeg bruker bare dopapir Bretter det som et bind. Føler det er mer hygenisk, da hiver jeg det rett i toalettet, og bytter ved hvert dobesøk som skjer ofte. Jeg blør mye også, men det kommer aldri igjennom Jeg blør mye. Har måttet ty til dopapir til nødløsning noen ganger, blør rett igjennom. Så jeg har lært; alltid tamponger i min skuffe Anonymous poster hash: 46744...87a
Tipp topp Skrevet 8. juli 2016 #34 Skrevet 8. juli 2016 I USA var det reklame for truser som kunne brukes når man hadde mensen. De skulle ta opp en del blod og så ut som vanlige truser i flere varianter. Husker ikke hva de het, men man finner de sikkert ved å Google. Kanskje det kan være noe for henne når hun blør lite.
Luksusdyret Skrevet 8. juli 2016 #36 Skrevet 8. juli 2016 Jeg hadde nektet å vaske trusene hennes til hun begynte å bruke bind. Det er ikke et valg, på samme måte som man ikke driter i buksa som tolvåring eller tisser på gulvet. Det er du som bestemmer at hun skal pusse tenner to ganger daglig, at hun skal dusje regelmessig, det er også du som bestemmer at hun skal bruke hygieneprodukter under mens.
Luksusdyret Skrevet 8. juli 2016 #37 Skrevet 8. juli 2016 Takk og lov for at det igjen er mulig med parfymefri Allways. Snakk om å trigge fram soppinfeksjoner unødvendig! Og HI: Å gå uten "menstruasjonsbeskyttelse" er ikke valgfritt. Det er et forbanna nødvendig onde vi menstruende må ha enten vi vil eller ikke. Anonymous poster hash: c8de4...a0a Kanskje datteren har sett for mye på reklame for "free bleeding" de har i USA. Usj.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #38 Skrevet 8. juli 2016 Fant de http://www.shethinx.com/ Kjente jeg ble litt nysgjerrig på hvordan disse fungerer Når de kan suge til seg like mye blod som to tamponger må de jo suge til seg halvparten av vannet i maskinen når du vasker dem også 😉 Anonymous poster hash: 91f88...047
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #39 Skrevet 8. juli 2016 Det er vel strengt tatt ikke mulig for en tampong å sette seg fast? Sier ikke at hun ikke hadde et problem på en eller annen måte, men hvordan skulle den ha satt seg fast? Rent fysisk, altså? Spør fordi jeg virkelig ikke klarer å forestille meg hvordan det skulle gå til. Anonymous poster hash: f5068...43d Det er faktisk mulig, en venninne opplevde det og hun måtte til legen til slutt for den ville ikke ut. Hvordan den satt seg fast husker jeg ikke nå men skal love at det var gjort mange forsøk på å få den ut. Anonymous poster hash: 0511c...99d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #40 Skrevet 8. juli 2016 Når det gjelder tamponger, var heller ikke jeg glad i disse i starten (fikk mens som 11-åring)! Nektet å bruke dem, men blødde igjennom flere bind om dagen og måtte ofte ha med ekstra bukse på skolen å bytte til. Redningen for meg ble Tampax. OB har jeg aldri greid å bruke (nå 32-år). Tampax har en hylse som fører tampongen opp og dit den skal uten at du blir full av blod på fingrene. Kanskje dette kan være et alternativ? Bind er vel kanskje litt verre med. Da jeg gikk på skolen fikk alle elevene en pakke fra libress med forskjellige prøver på bind samt et informasjonshefte om puberteten. Ene prøvepakken ble åpnet og alle MÅTTE kjenne på de forskjellige bindene og det ble helt vann på slik at vi fikk se hvor mye de tok opp. Kan dette være et alternativ? Vise henne? Kanskje bruke en helg hvor dere skal være hjemme og la henne få prøve å ha dem på en stund? Ellers har jeg ikke noe godt råd. Anonymous poster hash: abe5d...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #41 Skrevet 8. juli 2016 Det er faktisk mulig, en venninne opplevde det og hun måtte til legen til slutt for den ville ikke ut. Hvordan den satt seg fast husker jeg ikke nå men skal love at det var gjort mange forsøk på å få den ut. Anonymous poster hash: 0511c...99d Ja, ok. Skal ikke påstå at det ikke går an, men kan ikke se for meg hvordan det kan skje. Må være en form for krampe da, som virkelig holder tampongen fast? Det er jo ingen steder den kan henge seg fast. Anonymous poster hash: f5068...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå