Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Hei. Min 12, snart 13 år gamle jente fikk første mensen for snart to mnd siden. Jeg kjøpte da inn bind til henne, flere typer hun kan bruke, truseinnlegg og intimservietter. Jeg spurte også om hun heller ville prøve tamponger men det turte hun ikke. Hun har hatt mens to ganger. Jeg sa at jeg legger det en spesiell plass så hun bare kan ta selv. Men det viser jo seg at hun rett og slett har blødd rett i trusa i steden for 😱 Da jeg spurte henne sa hun at hun ville ikke ha på bind fordi hun blødde så lite likevel. Jeg fortalte at hun absolutt bør bruke noe, om hun ikke skulle prøve tamponger. Men nei hun tør ikke sier hun.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for hun ødelegger jo trusene sine.. Hjelp..! Anonymous poster hash: f3e5f...b69
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Da hadde jeg sagt at hun MÅ bruke bind og sånn er det bare, ferdig snakket!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Hun får kjøpe nye trusler for sine egne penger blir ikke like "enkelt" å ødlegge da. Tror egentlig ikke at barn skal bruke tamponger hvis ikke jeg tar feil. Anonymous poster hash: d93c5...c37
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Da må du bare si til henne at hun er nødt. Min 11-åring ville ikke bruke deodorant, selv om han hadde begynt å lukte kraftig svette. Jeg sa at han måtte, det var ikke valgfritt. 11-12-åringer kan ikke selv velge å være urenslige, og det er urenslig å blø rett i trusa. Dessuten er det absolutt ikke sikkert at hun fortsetter å blø så lite. Fortell henne at hun risikerer å plutselig stå der med blod rennende nedover beina. Dessuten lukter det, og hun ødelegger klærne. Beklager, men der hadde jeg ikke latt henne velge selv, hvor personlig mensen enn er. Dobesøk er også personlig, men jeg hadde tatt affære dersom spor i undertøyet tydet på at barna mine ikke brukte dopapir. Anonymous poster hash: f5068...43d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Jeg skjønner godt at hun ikke vil bruke tamponger, det er vel vanlig å begynne med det når man er litt eldre? Men bind må hun jo selvsagt bruke. Som den over her sier, må du forklare at hun fort kan begynne å blø mye mer, og da blir det kjempeflaut med en stor flekk i rompa. Anonymous poster hash: 14d43...f9c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Når den dagen kommer her i huset, og det regner jeg med at den snart gjør, så er det ikke valgfritt om hun vil bruke bind eller ikke. Enkelte ting bare er sånn. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 2f625...a38
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Kanskje hun synes bindene er for store og klumpete, og er redd for at det skal synes utenpå buksa? Hvilken type har du kjøpt til henne? Hva med å prøve de som er veldig tynne, evt bare de litt store og ekstra lange truseinnleggene (hvis det virkelig er tilfelle at det er så lite det er snakk om)? Anonymous poster hash: 23668...301
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Jeg ville ikke heller bruke bind. Var redd noen skulle se det eller høre det og syns det var ekkelt selv. Det var en slags fornektelse også å la det gå rett i trusa. Ikke særlig renslig, men jeg forstår henne for den overgangen var pyton i den alderen. Anonymous poster hash: 0e36d...ece
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Kanskje hun synes bindene er for store og klumpete, og er redd for at det skal synes utenpå buksa? Hvilken type har du kjøpt til henne? Hva med å prøve de som er veldig tynne, evt bare de litt store og ekstra lange truseinnleggene (hvis det virkelig er tilfelle at det er så lite det er snakk om)? Anonymous poster hash: 23668...301 HI Jeg har kjøpt de normale bindene av slekts og libresse. Både med og uten vinger. Hun har også fått mulighet til å prøve de aller tynneste truseinnleggene og de som er litt tykkere. Men gjett hva? INGEN av pakkene er åpnet..! Hun sier bare hun fikk låne et bind av ei venninne og at det var ekkelt. Nå vil hun ikke bruke det mere. Hun sier hun skifter truse når hun har blødd den "full".. Vurderer å få noen andre til å prate med henne, en tante eller noe.. Men det blir vel sikkert enda verre da.. 😩 Anonymous poster hash: f3e5f...b69
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 HI Jeg har kjøpt de normale bindene av slekts og libresse. Både med og uten vinger. Hun har også fått mulighet til å prøve de aller tynneste truseinnleggene og de som er litt tykkere. Men gjett hva? INGEN av pakkene er åpnet..! Hun sier bare hun fikk låne et bind av ei venninne og at det var ekkelt. Nå vil hun ikke bruke det mere. Hun sier hun skifter truse når hun har blødd den "full".. Vurderer å få noen andre til å prate med henne, en tante eller noe.. Men det blir vel sikkert enda verre da.. 😩 Anonymous poster hash: f3e5f...b69 Du må jo veilede å vise henne hvordan hun setter på etc. Du er sjefen. En dag blør hun ikke så lite lenger og h kr moro er det at andre ser blod gjennom klær eller at det er blod i sofa hos venninner når hun har vært på besøk? Skikkelig uhygenisk er det. Aldri hørt om 12 åringer som bruker tampong. Du kan virkelig ikke være seriøs?? Anonymous poster hash: 976ff...5d4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #11 Skrevet 8. juli 2016 Fortell henne at en dag vil hun kanskje blø mer enn hun gjør nå. Hun vil kanskje ikke være den som går rundt med flekk i hele buksebaken? Dette hadde ikk vært noe min 12 åring hadde fått velge, hun måtte. Sånn er livet for alle jenter. Jeg synes egentlig det er litt rart at en så stor jente synes det er ok å blø rett i buksa? For så å gå med dette lenge? Anonymous poster hash: 20432...c10
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #12 Skrevet 8. juli 2016 Tampong bør du ikke anbefale. Bind MÅ hun bruke. Jeg syns libresse er grusomt. Det er klumpete og hardt og ubehagelig. Bruker bare allways. Kanskje hun kan prøve det. Du må nok ta denne praten en gang til og si at hun har ikke valg men hun kan prøve ulike bindtyper. Rart at du ikke har merket i vasken at hun ikke bruker bind...? Da må hun blø VELDIG lite. Er du sikker på at hun har fått mensen? Kanskje hun bare blødde fra tissen en gang av en annen grunn også trodde hun det var mensen? Anonymous poster hash: 35a1f...eb5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #13 Skrevet 8. juli 2016 Du må jo veilede å vise henne hvordan hun setter på etc. Du er sjefen. En dag blør hun ikke så lite lenger og h kr moro er det at andre ser blod gjennom klær eller at det er blod i sofa hos venninner når hun har vært på besøk? Skikkelig uhygenisk er det. Aldri hørt om 12 åringer som bruker tampong. Du kan virkelig ikke være seriøs?? Anonymous poster hash: 976ff...5d4 Det var da en volsdsomt krass kommentar på slutten der! Det er nok ikke helt uvanlig at 12-åringer bruker tampong. Gjorde det selv da jeg var på den alderen. Datteren min begynte med det da hun var 13 (jeg hadde bare kjøpt inn bind, så hun bestemte seg selv for å kjøpe tamponger). Men så lenge de føler at det ikke er riktig, skal de naturligvis ikke gjøre det. Anonymous poster hash: f5068...43d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #14 Skrevet 8. juli 2016 Du tar henne med til skapet/skuffen på badet hvor utstyret ligger, du åpner pakkene foran henne og viser henne de forskjellige størrelsene og typene. Så forteller du henne at mens lukter og man har null kontroll på når det plutselig kommer mer blod, derfor skal hun beskytte klærne sine, møblene og seg selv for ydmykelsen det plutselig er å ha blødd gjennom. Ferdig snakka! Anonymous poster hash: 91f88...047
Snøfnugget Skrevet 8. juli 2016 #15 Skrevet 8. juli 2016 Dette burde ikke være noe valgfritt. Skjønner det er kjipt å få mensen, men å velge bort elementær hygiene er ikke greit. Ville gikk klar beskjed om at bind må brukes så lenge hun blør. Hvis hun ikke gjør det får hun kjøpe truser for egne penger og vaske trusene sine selv. Men hvis hun blør veldig veldig lite (som hun tydeligvis gjør siden hun ikke blør gjennom buksa) kan hun jo prøve truseinnlegg? Det er jo ikke like klamt og stivt som bind kan føles. Hvis hun opplever å blø gjennom buksa på skolen eller med venner skal du se hun raskt vil begynne å bruke bind.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #16 Skrevet 8. juli 2016 Høres ut som hun har ikke forsonet seg ennå med at hun har fått mensen! Kanskje hun prøver å glemme det hele og håper på at det skal forsvinne om hun lever som før og ikke bruker bind. Jeg var en av de som hadde det vanskelig å snakke om mens med mora. Hun var helt greit og imøtekommende men jeg var i pubertet og syntes det var pinlig. Tanta mi prøvde å snakke med meg men jeg avfeide alt og alle. Det som kanskje funket best at jeg snakket med kusina mi som var litt eldre enn meg. Hun snakket helt naturlig om temaet at det er naturlig,hva en bruker og hvordan en oppfører seg osv. Anonymous poster hash: 3c2da...b6b
TinaK 1990 Skrevet 8. juli 2016 #17 Skrevet 8. juli 2016 Always ultra med vinger er tynne og myke - de beste!!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #18 Skrevet 8. juli 2016 Hvis hun blør veldig lite kan jo hun bruke truseinnlegg. Det gjør jeg. Har blødd lite hele livet. Så lite at et bind kunne sikkert vart hele menstruasjonen om jeg prøvde. Anonymous poster hash: a4481...f66
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #19 Skrevet 8. juli 2016 Husker mamma kom med Saba til meg. Det var ukult, men i nøden spiser fanden fluer! Anonymous poster hash: ec9b2...ca7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #20 Skrevet 8. juli 2016 Husker mamma kom med Saba til meg. Det var ukult, men i nøden spiser fanden fluer! Anonymous poster hash: ec9b2...ca7 Oh no! Dårlige minner! Saba klødde så inni hampen at jeg holdt på å bli GAL! Jeg gikk som en ku med denne greia mellom beina, jeg klødde og klødde og kunne ikke sitte rolig i timene på skolen, satt å rugget og klødde uaaaaa Anonymous poster hash: 20432...c10
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #21 Skrevet 8. juli 2016 Always ultra med vinger er tynne og myke - de beste!! Bortsett fra at Always er satt inn med noe parfymegreier, så de stinker ekkelt. Oh no! Dårlige minner! Saba klødde så inni hampen at jeg holdt på å bli GAL! Jeg gikk som en ku med denne greia mellom beina, jeg klødde og klødde og kunne ikke sitte rolig i timene på skolen, satt å rugget og klødde uaaaaa Anonymous poster hash: 20432...c10 Og det der ytterste gasbind-laget løsnet når bindet ble fuktig og snek seg opp mellom skinkene. Gud for et mareritt det var med Saba. Da er det bedre med parfymestinkende Always altså. Anonymous poster hash: 23668...301
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #22 Skrevet 8. juli 2016 Bortsett fra at Always er satt inn med noe parfymegreier, så de stinker ekkelt. Og det der ytterste gasbind-laget løsnet når bindet ble fuktig og snek seg opp mellom skinkene. Gud for et mareritt det var med Saba. Da er det bedre med parfymestinkende Always altså. Anonymous poster hash: 23668...301 Jeg ble befridd da Always kom! Ingen har lov til å snakke dårlig om always for always var et helt nytt nivå av beskyttelse og behag! Anonymous poster hash: 3c2da...b6b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #23 Skrevet 8. juli 2016 Always har fjernet den lukten fra bindene fordi folk klagde over dette. Always har og er best.. Anonymous poster hash: 94283...0bd
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #24 Skrevet 8. juli 2016 Takk og lov for at det igjen er mulig med parfymefri Allways. Snakk om å trigge fram soppinfeksjoner unødvendig! Og HI: Å gå uten "menstruasjonsbeskyttelse" er ikke valgfritt. Det er et forbanna nødvendig onde vi menstruende må ha enten vi vil eller ikke. Anonymous poster hash: c8de4...a0a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #25 Skrevet 8. juli 2016 Tampong trenger du strengt talt ikke anbefale enda. Husker en klassevenninne brukte det som 13 åring og den satte seg fast. Måtte til legen å få tatt den ut i skoletiden. Drama og håning fra pubertale gutter. Ikke noe gøy for jenta. For barna holder ikke munn.. Anonymous poster hash: 51fbb...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå