Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 For ett par uker siden var jeg syk med vondt i halsen og feber hode osv og hadde litt trykkende smerter i tennene oppe og nede på venstre side. Blitt frisk føler jeg men for første gang så våkner jeg av kraftige vedvarende smerter føles mest som det kun er oppe men kan ikke si om det er en eller flere tenner. Hvis jeg lar drikke bli værende i munnen (vann) og akkurat som jeg skyller blir smertene mer intense. Har hatt ett hull i en tann men det merket jeg ikke var ett hull engang altså at det ikke gjorde noe vondt. Skjønner ikke hva dette er men får ikke sove lenger. Noen som vet hva ? Anonymous poster hash: 451df...199
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Smertene går helt opp til øret. Er kun vondt på kvelden natta og ikke på dagen. Anonymous poster hash: 451df...199
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Kanskje greit å gå til tannlege for og ta røntgen? Men det kan for så vidt høres ut som bihulene også. De kan offe bli mer smertefulle når man ligger. Det kan skyldes bakterier/virus/allergi (hevelse). Prøv å skylle med saltvann og evt bruk nesespray for å få ned hevelsen og prøv smertestillende. Kontakt lege om det vedvarer. Anonymous poster hash: bb998...af1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har hatt en del diffuse tannsmerter og vært hos tannlegen flere ganger. Jeg ble ikke verre av å ligge, men tannlegen fortalte at det som regel ble verre, når du la deg ned, hvis det var hull. Hvis det ikke går over etter et par dager ville jeg kontaktet tannlegen. Hvis smerten er uutholdelige kontakter du tannlege i dag, så slipper du å gå hele helga. Prøv om Paracet tar smerten, eller Ibux. Om bare et av preparatene virker, kan det gi tannlegen et hint hva som er galt, og han vet hva han skal se etter. God bedring. Anonymous poster hash: 4b282...4c0
Puppen og lillemor Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Jeg vil tippe dette er bihulebetennelse - men jeg er hverken lege eller tannlege! Hadde tatt en tur til lege først - koster mye mindre enn tannlege!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Jeg hadde bihulebetennelse med det samme som du beskriver her. Kom å gikk. Anonymous poster hash: f330b...48b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har vært syk i 3 uker og da hadde jeg smerter i tennene sånn fra og til men ikke slik som nå. Bestilte time til tannlegen og skal dit om en time. Har vært hos lege og han bare konstaterte at jeg ikke hadde kreft....skjønner ikke helt hvorfor han sa det men for har aldri spurt om noe lignende før. Trodde det skulle gå over når jeg stod opp, men verker fremdeles bare ikke like intenst. Tok litt ibux i natt og det funket. Har prøvd paracet før og det fungerte ikke. Men får bare vente og se, det er hvertfall utrolig ubehagelig. Anonymous poster hash: 451df...199
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Hva sa tannlegen? Anonymous poster hash: 4b282...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå