Papegøyeblomst Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Er det noen kyndige damer her som kan si meg forskjellen på HIKING og TREKKING?
Gjest Antarctica Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Er ikke det to ord på samme ting, mest brukt i USA? Tror GB bruker andre ord.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Trekking er oftest en tyngre tur i fjellet ol.over mange timer. Hiking er en mindre krevende fottur som like gjerne kan være en spasertur i skogen. Anonymous poster hash: e8dca...2a4
Papegøyeblomst Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2016 Er ikke det to ord på samme ting, mest brukt i USA? Tror GB bruker andre ord. Ja, derfor jeg ble litt forvirret - mente også at det var samme ting, men ble litt usikker om det hadde noe med forskjell på terreng eller m telt osv...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Freelooftlife tror jeg. Anonymous poster hash: ab701...78d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Freelooftlife tror jeg. Anonymous poster hash: ab701...78d Haha!! 😂😂 Anonymous poster hash: ca9cc...d27
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Fant den: fjellvandringer og fottur i naturen er hiking i USA/Canada, rambling i GB og tramping i NZ.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Hiking og trekking brukes om hverandre i Storbritannia. Handler om å gå opp "fjell" og åser. Rambling er noe litt eldre mennesker gjør her, gjerne med gåstaver, i "the countryside" (altså ikke opp fjell). Friluftsliv er "outdoorsy". Anonymous poster hash: 99ece...9d9
sug lut Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 (endret) Friluftsliv er "outdoorsy". Anonymous poster hash: 99ece...9d9 Eh - det er da virkelig ikke. "Outdoorsy" er et svært uformelt adjektiv som betyr "assosiert med utendørsaktiviteter". Endret 8. juli 2016 av sug lut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå