Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Er 12 dager siden fødsel. Og mistenker jeg har en innvendig hemoroide, da det og gjøre nr 2 nesten er værre en fødselen selv. Pluss litt blod på papiret etter hver avføring. Lurer rett og slett på om dette kan gå over av seg selv? For jeg har virkelig ikke lyst til å gå til lege (syns det er kjempeflaut med sånne ting når jeg har mannlig lege). Anonymous poster hash: cd566...dd4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Ja, jeg har hatt det (ikke etter fødsel). Jeg fikk så vondt at jeg endte på kirurgisk akuttavdeling (en del av legevakten på det sykehuset). Jeg har hatt bekkenbrudd og nyrebekkenbetennelse, nakkeprolap, alt dette har for meg vært helt greie smerter som jeg ikke trengte smertestillende for - men den lille nekrotiserte innvendige hemoroiden... Jeg lå og vrei meg på gulvet i smerter. Nærmest latterlig at noe så lite kan gjøre så vondt. Jeg har hatt det en gang tidligere også, da hadde jeg mest smerter når jeg skulle på toalettet. Men jeg tror du bør dra til lege, det eneste som har hjulpet meg er stikkpiller med kortison (?). Bare salve er ikke nok, det bekreftet de også på sykehuset den gangen. Men du må dessverre til lege for å få disse stikkpillene. Jeg fikk også Movicol på sykehuset, fikk beskjed om at det var avgjørende å holde avføringen så løs som mulig inntil hemoriden var borte. Du får kjøpt Movicol på apoteket. Dra til legen slik at du slipper at det blir verre. Stor sympati fra meg Og gratulerer med den lille Anonymous poster hash: 11685...eb8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Det går sannsynligvis ikke over av seg selv, men du kan prøve diverse reseptfritt fra apoteket før du går til legen. Anonymous poster hash: a07e1...c7f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Ja, jeg har hatt det (ikke etter fødsel). Jeg fikk så vondt at jeg endte på kirurgisk akuttavdeling (en del av legevakten på det sykehuset). Jeg har hatt bekkenbrudd og nyrebekkenbetennelse, nakkeprolap, alt dette har for meg vært helt greie smerter som jeg ikke trengte smertestillende for - men den lille nekrotiserte innvendige hemoroiden... Jeg lå og vrei meg på gulvet i smerter. Nærmest latterlig at noe så lite kan gjøre så vondt. Jeg har hatt det en gang tidligere også, da hadde jeg mest smerter når jeg skulle på toalettet. Men jeg tror du bør dra til lege, det eneste som har hjulpet meg er stikkpiller med kortison (?). Bare salve er ikke nok, det bekreftet de også på sykehuset den gangen. Men du må dessverre til lege for å få disse stikkpillene. Jeg fikk også Movicol på sykehuset, fikk beskjed om at det var avgjørende å holde avføringen så løs som mulig inntil hemoriden var borte. Du får kjøpt Movicol på apoteket. Dra til legen slik at du slipper at det blir verre. Stor sympati fra meg Og gratulerer med den lille Anonymous poster hash: 11685...eb8 Tusen takk! huff, det hørtes ut som et mareritt! Kanskje dumt spørsmål...Men hva gjør legen? Må han se inni rumpa? Greit å være forberedt mener jeg 😅😅 Anonymous poster hash: cd566...dd4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Legen kjenner i rumpa ja :-) Jeg ble operert i januar. Verste smertene jeg noen gang har hatt, og den første uken lå jeg i sengen og spiste smertestillende. Husker at jeg tenkte at om jeg dør nå så er det helt ok så vondt var det. Fjernet 3 innvendig og 2 utenpå, samt at de tok seg den hyggelige friheten "å rydde opp litt" i noen hudfolder etter fødselen. Etter 10 uker var jeg smertefri, etter 16 uker var 2 innvendige tilbake. Jeg kommer aldri til å operere igjen. Hovedgrunnen til at jeg gjordd det var kløe og smerte, samt at det kom ut blod når jeg prompet... Syns dessverre ikke det var verdt det, men vet andre har bedre erfaringer enn meg :-) Uansett, kom deg til lege, krem og piller kan hjelpe for mange:-) Anonymous poster hash: 63981...49a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 Tusen takk! huff, det hørtes ut som et mareritt! Kanskje dumt spørsmål...Men hva gjør legen? Må han se inni rumpa? Greit å være forberedt mener jeg Anonymous poster hash: cd566...dd4 En vanlig lege vil trolig bare se på, ev. tar han på seg en hanske og kjenner lett rett innenfor analåpningen. På sykehuset gikk de også inn med kamera i en endoskopi, men det slipper du nok hos fastlegen. Jeg ville kontaktet lege i morgen og ikke prøvd ut de reseptfrie. Min erfaring er at de reseptfrie kan fungere på utvendige, men innvendige må tas med stikkpiller. Det var også det legen på sykehuset sa til meg, at innvendige må tas med stikkpiller, da er ikke salven (som man sprøyter inn) nok, sa hun. Anonymous poster hash: 11685...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå