Gå til innhold

Hvordan gjøre mest mulig praktisk med klutvask av 7 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må slutte med våtservietter. Men han spiser mye fast føde og bæsjer MYE! Hvordan gjøre det mest mulig praktisk og hygienisk med klutvask?

Anonymous poster hash: b570c...75c

Fortsetter under...

Skrevet

Mesoft! Også en klut til slutt ved behov.

Anonymous poster hash: 1ff22...5e1

Skrevet

Mesoft! Også en klut til slutt ved behov.

Så jeg må bruke engangsartikler? Skulle helst ha sluttet helt med det

Skrevet

Jeg kjøpte kluter fra ikea. Tørket av det verste med toalettpapir og så våt klut. La så kluten i en tøypose for kun disse klutene. Da kunne jeg slenge inn hele posen i vaskemaskin uten å røre klutene igjen.

Skrevet

Så jeg må bruke engangsartikler? Skulle helst ha sluttet helt med det

Må jo ikke...men miljøgevinsten ved å skylle ørten kluter i døgnet er tvilsom.

Min gutt på 14 mnd bæsjer ca 2-4 ganger i døgnet. Bruker 3-4 mesoft hver gang. Måtte skylt og vasket ca 8 kluter daglig...

Og med fast føde blir det mindre og mindre fristende... brukte kun kluter som nyfødt. Da var det tilstrekkelig med skylleprogram. Det er det ikke nå

Skrevet

Må jo ikke...men miljøgevinsten ved å skylle ørten kluter i døgnet er tvilsom.

Min gutt på 14 mnd bæsjer ca 2-4 ganger i døgnet. Bruker 3-4 mesoft hver gang. Måtte skylt og vasket ca 8 kluter daglig...

Og med fast føde blir det mindre og mindre fristende... brukte kun kluter som nyfødt. Da var det tilstrekkelig med skylleprogram. Det er det ikke nå

Man bruker jo bare en klut per gang... Så du overdriver litt😉

Jeg kjøpte flere pakker med små tøykluter da ungene var baby. Skyller de i vasken og hiver de på vask etterhvert. Ser ikke helt problemet med det😁

Anonymous poster hash: 2c44d...c14

Annonse

Skrevet

Rompa rett i vasken her når han var så stor. Bruker bare kluter til å tørke med etterpå. De vaskes på 60 grader samme med annet undertøy og håndklær.

Anonymous poster hash: 6e6ba...0c8

Skrevet

Man bruker jo bare en klut per gang... Så du overdriver litt😉

Jeg kjøpte flere pakker med små tøykluter da ungene var baby. Skyller de i vasken og hiver de på vask etterhvert. Ser ikke helt problemet med det😁

Anonymous poster hash: 2c44d...c14

Sønnen vår er 8 mnd og det er ikke mulig å få ham ren med én tøyklut! Jeg bruker som regel 5-6 engangsservietter per bæsjebleie, pluss én per tissebleie.

Anonymous poster hash: 01ae1...dad

Skrevet

Sønnen vår er 8 mnd og det er ikke mulig å få ham ren med én tøyklut! Jeg bruker som regel 5-6 engangsservietter per bæsjebleie, pluss én per tissebleie.

Man skyller jo etterhvert som man bruker kluten da 😉

Anonymous poster hash: 229f4...c63

Skrevet

Bruker mesoft sine ennå til min 2 åring. Kun når han bæsjer. Går over med klut hvis det trengs. Koker de på 90.

Anonymous poster hash: 4b825...b30

Skrevet

Man skyller jo etterhvert som man bruker kluten da 😉

Eh nei. Hvordan kan man skylle en klut med unge liggende på stellebord? Ligger de stille og venter...neppe.

Skrevet

Eh nei. Hvordan kan man skylle en klut med unge liggende på stellebord? Ligger de stille og venter...neppe.

Flere  måter å gjøre dette på da frøken ;)

1. ha en stellematte på gulvet ved vasken.

2. ha en stellekommode i nærheten av vasken

3. ha vann i en bolle og skyll kluten på den måten. 

Man gjør ting så vanskelig som man selv vil ha det :)

Skrevet

Flere måter å gjøre dette på da frøken ;)

1. ha en stellematte på gulvet ved vasken.

2. ha en stellekommode i nærheten av vasken

3. ha vann i en bolle og skyll kluten på den måten.

Man gjør ting så vanskelig som man selv vil ha det :)

Så dine unger ble liggende stille når du skylte klut? Min Gjør ikke det, må holde han fast. Å bruke mer tid er lite fristende

Å skylle bæsj i bolle er uaktuelt. Det blir for ekkelt. Vaske bollen etterpå også da..bei takk.

Annonse

Skrevet

Så dine unger ble liggende stille når du skylte klut? Min Gjør ikke det, må holde han fast. Å bruke mer tid er lite fristende

Å skylle bæsj i bolle er uaktuelt. Det blir for ekkelt. Vaske bollen etterpå også da..bei takk.

Nå er barna mine såpass store at den tiden er over gitt ;) Men ja, alle barn må holdes fast, snur ikke ryggen til en baby. Som sagt, du gjør det så vanskelig og innviklet som du selv føler for. Har aldri vært et problem her i huset takk gud :P

Skrevet

Nå er barna mine såpass store at den tiden er over gitt ;) Men ja, alle barn må holdes fast, snur ikke ryggen til en baby. Som sagt, du gjør det så vanskelig og innviklet som du selv føler for. Har aldri vært et problem her i huset takk gud :P

Så fint for deg, da. 😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Kjempenyttig for oss andre at dette var null problem for deg, "frøken". 😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Skrevet

Vil nok si at mesoft er langt enklere enn å skylle vekk stinkende bæsj...

Skrevet

Vil nok si at mesoft er langt enklere enn å skylle vekk stinkende bæsj...

Kom bare med tips jeg :-) Hun som lurte på hvordan man bare kunne bruke 1 klut 😉

Skrevet

Så fint for deg, da. 😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Kjempenyttig for oss andre at dette var null problem for deg, "frøken". 😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Herlighet, har det tørna helt for deg?😂 Når man spør hvordan man bare kan bruke en klut, så må man vel svare om man faktisk vet det? Eller? 😂

Skrevet

Herlighet, har det tørna helt for deg? Når man spør hvordan man bare kan bruke en klut, så må man vel svare om man faktisk vet det? Eller?

Det har vel noe med måten du svarer henne på

Anonymous poster hash: 03e42...b6d

Skrevet

Så fint for deg, da.

Kjempenyttig for oss andre at dette var null problem for deg, "frøken".

Er vel like nyttig som å vite at du ikke klarer det... "frøken".......?

Anonymous poster hash: 3b8cf...2da

Skrevet

Ett tips i forhold til Mesoft, er å ta noen slike i en ziplock-pose og helle litt olje på dem. Genialt å ha med på tur eller om ting må gå litt raskt og man ikke vil/kan bruke våtservietter. Vasker bort bæsj på null komma niks. 👍☺

Skrevet

Tørker det meste av bæsjen av med bleia. Bruker klut, skyller i vasken som jeg av praktiske hensyn har stellebordet mitt inntil, og tørker så over igjen. (gjentar denne prosessen til det er reint). Hiver klut i bøtte, og kjører en kokvask ca annenhver dag.

Miljøgevinsten ved bruk av klut er nok så som så - bruker varmt vann, vasker, tromler etc. 

Anonymous poster hash: 3b8cf...2da
Gjest Antarctica
Skrevet

Hos meg var vasken 25 cm fra stellebordet. Armen min er heldigvis lengre enn 25 cm, så det der gikk fint.

Skrevet

Vi har aldri brukt annet enn vanlig klut.

Ved veldig grisete bleieskift har vi brukt toalettpapir før klut.

På tur/i stelleveska har jeg hatt en plastboks med våte kluter i, gjerne tilsatt litt olje, og en vaskepose til brukte kluter (vanntett pose som tåler vask, hives inn i maskinen med klutene i).

Mine atopiske barn har reagert på våtservietter, så da ble det klut i stedet. Enkelt, renslig, miljøvennlig og best for huden. Ser ikke problemet?

Anonymous poster hash: 7aec2...943

Skrevet

Når jeg skjønte det var bæsj i bleien tok jeg tre mesoft og fuktet under vann. Kledde av bleia og tol det verste med disse, før jeg tok hele ungen under vasken.

Kan ikke bruke våtservietter pga eksem, og det har aldri vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...