GĂ„ til innhold

- 20kg til jul, bli med!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med altfor mange kilo til overs, har jeg endelig tatt avgjÞrelsen at nÄ er det nok. Jeg blÄser i om det er midt i sommerferien vÄr, for nÄ skal kiloene vekk og selvtilliten skal endelig komme tilbake! Ikke nok med at jeg gjerne Þnsker Ä vÊre mer i aktivitet nÄ som jeg fÄr et barnehagebarn, og selv starter i praksis hvor jeg Þnsker Ä gjÞre et godt inntrykk! 

SÄ nÄ har jeg tatt avgjÞrelsen med at det kun er lov med brus og/eller godteri i VELDIG moderate mengder en gang i uka og i selskaper. Skal slutte Ä smÄ handle hele tiden, og presse inn flere grÞnnsaker til alle mÄltider, samt velge grovere produkter. Trening blir vel par trilleturer i uka nÄ med det fÞrste, sÄ fÄr vi se om det blir noe mer trening etterhvert.

MÄlet er satt minus 20 kg frem til julaften, det er vel rundt 0,5-1kg i uka det! Kommer til Ä ha veiedager hver fredag, men veier meg i dette Þyeblikk for Ä ha en startvekt:

Startvekt 6.juli: 116,5 kg

MÄlvekt 24.desember: 96,5 kg 

PS!

Er forresten 164cm hÞy, og Þnsker totalt Ä gÄ ned til 6-70kg da det er min trivselsvekt :D 

Dette har jeg trua pÄ, og hÄper mange blir med, hadde vÊrt utrolig morsomt Ä ha med flere stÞttespillere pÄ veien! SÄ er det noen som blir med? :D

Anonymous poster hash: af22d...86c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag deg del mÄl, 

er fult mulig Ä gÄ ned mye mer pÄ sÄ lang tid.

sett deg ett mÄl om at du skal gÄ ned 5kg til en viss dato osv. da blir du mer motivert.

Anonymous poster hash: 29ee7...ac6
Skrevet

lag deg del mÄl, 

er fult mulig Ä gÄ ned mye mer pÄ sÄ lang tid.

sett deg ett mÄl om at du skal gÄ ned 5kg til en viss dato osv. da blir du mer motivert.

Takk for svar, men synes 20kg allerede hÞres mye ut jeg. :) SÄ tror jeg holder meg til det mÄlet til Ä starte med :D

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Siden dette er en fÞlgetrÄd sÄ er den flyttet til riktig underforum for enklere oppfÞlging for brukerne.

JW, moderator.

Skrevet

Takk for svar, men synes 20kg allerede hÞres mye ut jeg. :) SÄ tror jeg holder meg til det mÄlet til Ä starte med :D

det er over 23 uker til den 24 des, og du er ganske overvektig. sÄ syns absolutt ikke 20kg er mye, du kommer til Ä rase ned i vekt. du bÞr hvertfall klare Ä vÊre nede pÄ 90 kg til jul :) om ikke mindre. da gÄr du ned ca 1kg i uken. og jeg vil tro klarer Ä gÄ ned mer.

spis riktig og tren, tren mye styrke sÄ forbrenner du mer.

fÞrste to ukene om du gjÞr det riktig vil jeg anta du klarer Ä miste 5kg med ditt utgangspunkt. og du bÞr absolutt sette deg delmÄl, sÄ du klarer Ä holde motivasjonen oppe. 23 uker med kun ett mÄl er vanskelig Ä gjennomfÞre. 23 uker med 6-7 delmÄl, gir god motivasjon..

masse lykke til. jeg har troa pÄ at du klarer dette kjempe fint.

Skrevet

Jeg vil gjerne vĂŠre med â˜ș

Vi bĂžr vel lage oss et kallenavn da, sĂ„ vi kan gjenkjenne hverandre? Jeg er 20-25 kg for tung, faktisk 30 kg mer enn jeg var da jeg ble sammen med mannen min. Jeg har skikkelig eplefasong, sĂ„ bena er ganske slanke mens jeg er skadelig overvektig rundt magen... Jeg ser ut som et eple i dag, men Ăžnsker ha fasong som en epleskrott, sĂ„ jeg kaller meg eplet 😉

Jeg vil ogsÄ kutte snop og brus i hverdagen, spise grovt, grÞnt og sunt i moderate mengder.

I dag veier jeg 90 kg, vil ogsÄ veie meg hver fredag

🍎 Eplet

Anonymous poster hash: ad507...727

Skrevet

Jeg vil gjerne vĂŠre med â˜ș

Vi bĂžr vel lage oss et kallenavn da, sĂ„ vi kan gjenkjenne hverandre? Jeg er 20-25 kg for tung, faktisk 30 kg mer enn jeg var da jeg ble sammen med mannen min. Jeg har skikkelig eplefasong, sĂ„ bena er ganske slanke mens jeg er skadelig overvektig rundt magen... Jeg ser ut som et eple i dag, men Ăžnsker ha fasong som en epleskrott, sĂ„ jeg kaller meg eplet 😉

Jeg vil ogsÄ kutte snop og brus i hverdagen, spise grovt, grÞnt og sunt i moderate mengder.

I dag veier jeg 90 kg, vil ogsÄ veie meg hver fredag

🍎 Eplet

Skrevet

SĂ„ bra, Eplet! Dette skal vi klare! :D

Her er det 10-15 kg etter at jeg ble sammen med samboeren. Har egentlig alltid, vÊrt stor noe som bare har fÞrt til enda dÄrligere motivasjon til Ä gjÞre noe med problemet. Men denne gangen skal jeg virkelig gjÞre noe med det! Kanskje jeg kan finne en kjole til jul som jeg faktisk liker  :nissekonekyss:

Men ganske smart med et kallenavn slik at vi slipper Ä mÄtte se pÄ anonymkoden hele tiden :D Jeg har alt dette fettet fordelt over alt, men aller mest pÄ lÄr og mage. Ser frem til Ä fÄ det vekk, for Ä si det sÄnn :P 

Jeg kan kalle meg for Turkis, haha. Haha, fÞrste jeg kom pÄ i slengen var visst yndlingsfargen min :P 

Turkis 

Skrevet

Jeg er med! Veier nÄ 105,5 kg, og har som mÄl Ä veie et sted mellom 70-74 kg.

Er sukkeravhengig, og bruker mat bÄde som trÞst, premie, tidtrÞyte og kos.

Har brukt lifesum i det siste, og har gÄtt ned fra 109 pÄ 2 uker. SmÄtt, men alle monner drar. Har kjÞpt meg ny treningsklokke, men kommer til Ä ha mest fokus pÄ mat i starten, det er mest overkommelig. SÄ blir det en kombinasjon av styrke- og kondisjonstrening etterhvert.

Ønsker alle lykke til! đŸ‘đŸŒ

Kaller meg Polar, som klokka. 😁

Anonymous poster hash: 05fdc...631

Skrevet

Jeg er ogsÄ med! Veier 125 kg nÄ, har aldri fÞr vÊrt sÄ tung, men tre unger har satt sine spor :-P

-PĂŠra

Anonymous poster hash: 97863...c71

Skrevet

Velkommen Polar og PĂŠra :D

Dette kommer til Ä bli bra tror jeg! NÄ har vi hverandre som stÞttespillere :D 

Jeg har nettopp startet Ä bruke Lifesum, husket Ä legge inn alt utenom middagen i dag. Det er noe Ä venne seg til Ä huske Ä loggfÞre alt ogsÄ, men tror jeg faktisk holdt meg innenfor anbefalingen til Lifesum likevel :) Kjenner meg godt igjen med tanke pÄ Ä "bruke" mat! Hjelper sÄ lite nÄr jeg har en samboer som skal overraske og sÄnt men kommer hjem med sjokolade i stedefor blomster i ny og ne :P 

Men her i gÄrden kan jeg fortelle at dag 1 er jeg ganske sÄ fornÞyd med! :D Skal gjÞre det enda bedre i morgen!

Skrevet

Glemte Ă„ si at det var jeg, Turkis som skrev den over. Sorry :P

- Turkis 

Skrevet

Da var det fredag da! Jeg har gÄtt ned, noe jeg ikke trodde jeg skulle selv om jeg har kuttet ut alt av unÞdvendig sukker, salt og prÞvd Ä venne meg til Ä bruke Lifesum. Lifesum ber meg holde meg pÄ rundt 2000 kalorier om dagen til Ä starte med, sÄ da gjÞr jeg det. OgsÄ planer om Ä prÞve Ä vÊre ekstra flink i helgen, blir kun kos i form av mat og noe godteri i morgen kveld, i dag og sÞndag er det vann Ä drikke og prÞve Ä fÞlge Lifesum. 

Startvekt: 116,5 kg

8.juli: 114,7 kg ( - 1,8kg)

Meste av vekten er nok bare vann, men kan likevel si at jeg er fornÞyd. Og hÄper alle andre er fornÞyde med dagen og fÄr en fin helg :D

Skrevet

Begynner Ä ane hvor vanskelig dette blir, jeg er virkelig inngrodd i mine dÄrlige vaner, og helt avhengig av mine sukker- og karbo-kick...

Men, nÄ har jeg bestemt meg for Ä gÄ runden om gangen hver gang jeg skal pÄ kjÞkkenet. Der skal jeg stoppe opp litt foran helfigurspeilet og ha en indre samtale med meg selv. Se litt pÄ stÞrrelsen min og bli enig med meg selv om hva jeg skal ha fÞr jeg gÄr pÄ kjÞkkenet. Er jeg sulten, eller er jeg bare sjesken? Hva trenger jeg nÄ, mÄ jeg ha mat, et eple, eller er jeg kanskje bare tÞrst?

Jeg hÄper jeg klarer slutte raide skapene etter snop om jeg har lagt en plan for hva jeg skal ha fÞr jeg nÄr kjÞkkenet.

Mandagshilsen fra 🍎

Skrevet

Hvis du har kjempe sukker-kick om dagen kan jeg anbefale deg yoghurtbarer hvis du liker det :) Jeg lagde en liten haug pÄ lÞrdag og det var utrolig godt! Helte vaniljeyoghurt i en form, kuttet opp nÞtter og sukkerfri sjokolade som jeg fordelte i yoghurten. SÄ satte jeg den i fryseren over natte. Dagen etter tok jeg den ut og knakk den opp i smÄ biter som jeg heller kan knaske pÄ nÄr sukker-kicket slÄr inn. La det du ikke spiser opp ligge i fryseren forresten :P

Har hatt en OK helg, ikke kjempesunn og mye aktivitet men gjorde siste finish pÄ Ä sette opp mÞbler i stua sÄ da ble det ikke mye tid til annet. MÄ skjerpe meg veldig med maten i dag, bare spist rester fra i gÄr og ikke "ordentlig" mat. Men har tatt en trilletur pÄ 1,5 time da, sÄ det er da noe. Blir spennende Ä se hvordan denne uka blir. HÄper pÄ Ä komme ned til 114 kg innen fredag :D

Hvordan gÄr det med dere andre? :)

- Turkis 

Skrevet

124.3 i dag, sĂ„ det skjer jo noe 😄 Merker jeg er mye sur og grinete pĂ„ bĂ„de mann og barn fordi jeg egentlig vil ha sjokolade 😳 Har handlet inn kesam og bĂŠr i dag, skal se om ikke det stopper sĂžtsuget litt â˜ș

Skrevet

Siste her var altsĂ„ pĂŠra 🍐

Skrevet

124.3 i dag, sĂ„ det skjer jo noe Merker jeg er mye sur og grinete pĂ„ bĂ„de mann og barn fordi jeg egentlig vil ha sjokolade Har handlet inn kesam og bĂŠr i dag, skal se om ikke det stopper sĂžtsuget litt â˜ș

Synes det er utrolig god start jeg, sÊrlig hvis det var vekten rett etter en helg! Fortsett sÄnn :D 

NÄ har vi vÊrt og gjort ukens innkjÞp og det var utrolig vanskelig Ä sette sammen en ukesmeny og en handleliste som var mest mulig sunn, og bryte med gamle vaner. Men mandagen har gÄtt utrolig bra hittil, to glass brus som jeg kunne styrt unna men ellers greit nok :D I morgen er det heldigvis en ny dag, og alt av godteri, snacks og brus er fjernet fra huset :P

- Turkis 

Skrevet

Da var det fredag igjen folkens. Hvordan har det gÄtt med dere?

Her har uka vÊrt lang og utfordrende da Tante RÞd meldte sin ankomst pÄ onsdag, og jeg er en av de som fÄr utrolig sÞtsug og samler noe vann i kroppen da. SÄ jeg var helt sikker pÄ at veiingen kom til Ä gÄ dÄrlig. Men har prÞvd Ä holde meg unna det verste sukkeret, og spist mer grÞnnsaker og sunnere mÄltider. 1-2 gÄturer om dagen (utenom i gÄr) har jeg fÄtt til, sÄ jeg er fornÞyd med ukas innsats!

Startvekt: 116,5 kg

8.juli: 114,7 kg ( - 1,8kg)

15.juli: 114,5 kg ( - 0,2kg)

Ikke det aller beste Ä "bare" gÄ ned 0,2kg men det er i det minste i riktig retning. Fra mandag av har vi sagt ja til Ä vÊre hundepassere i to uker, sÄ da er det i vÊrt fall et must Ä mÄtte gÄ et par turer om dagen. SÄ hÄper jeg nÄr mÄlet og kommer ned til 114 til neste fredag :)

- Turkis

Skrevet

Oppstart: 90,4 kg

Fre 15/7: 89,6kg

Ikke akkurat sÄ veldig imponerende fÞrstuke, klarte ikke en kilo engang...

FÞles sÄ demotiverende at det er lenge til det monner noe, men mÄ jo bare bite tennene sammen og holde ut.

Reisen har startet.

🍎

Skrevet

FĂžrsteuka var dritt, med bursdager, kake og det ene med det andre.

Men nÄ er jeg igang! Trener, tilogmed! Veldig motiverende med ordentlig pulsklokke!

Start: 105,5 kg

I dag: 104,3

-polar

Anonymous poster hash: 05fdc...631

Skrevet

Har veiedag mandag jeg, sĂ„ fĂ„r se i morgen â˜ș🙈🙈

-🍐

Skrevet

123.2 i dag, minus 1.1 kg siden forrige mandag 😄đŸ’Ș SuperfornĂžyd, men kjenner ogsĂ„ litt pĂ„ det at det er sĂ„ lang vei igjen til mĂ„let 😧 FĂžles litt som et spytt i havet liksom...

-🍐

Skrevet

Oppstart: 90,4 kg

Fre 15/7: 89,6 kg

Fre 22/7: 88,9 kg

Joda, sakte men sikkert i riktig retning.

Har ferie og er ikke superstreng enda, men spiser fornuftig mat i fornuftige mengder og holder meg mest mulig unna snop og potetgull. Ble en vaffelplate og en pinneis pÄ besÞk i gÄr, men stoppet der og holdt meg unna andre kaker, potetgull og brus.

Et skritt om gangen. Er egentlig fornÞyd med Ä klare en drÞy halvkilo i uken i ferien, sÄ fÄr jeg satse pÄ litt strengere regime og en kilo i uken nÄr ferien er slutt

🍎

Skrevet

123.2 denne uken, sĂ„ ingen nedgang, men satser pĂ„ det er mer ned mandag som kommer â˜șâ˜ș

🍐

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...