Gå til innhold

Noen som har fått utdannelse dekket av NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det når man får utdannelse dekket av NAV? Får man dagpenger under utdannelse? Hvor vanskelig er det å få utdannelse dekket? Tenker da på et halvt år studium som er lånekassefinansiert.

Anonymous poster hash: 8834e...0d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk jeg dekket ifb med arbeidsavklaringspenger. Jeg fikk AAP mens jeg studerte. Ble endelig autorisert regnskapsfører for 3 år siden. Og jeg er så heldig som har en arbeidsgiver som lar meg få bestemme arbeidssted. Om vinteren når formen min er betraktelig dårlig, jobber jeg mye hjemme i fra. Om sommeren alt etter som, prøver jeg å være fysisk på arbeidsplassen 2-3 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 77fb0...c32

Skrevet

Får aap og tar bachlor nå . Er akkurat ferdig med 1 året . Vært dårlig mange år og klarte ikke lenger å stå i faget mitt

Anonymous poster hash: 875e7...d6c

Skrevet

Før kalte de det omskolering, og de som får det får det pga sykdom eller skade som gjør at de ikke lenger kan fungere i sitt opprinnelige yrke. De er derfor på arbeidsavklaringspenger og får dekket skolegang for å komme seg i jobb igjen. Pappaen min fikk dekket skolegang da han fikk leddgikt, det fungerte ikke å være tømrer lenger så han fikk dekket teknisk fagskole så han kunne få en kontorjobb isteden.

Men det hender man får dekket noe kurs/utdanning som arbeidsledig også. Mannen til en venninne er ingeniør og har gått arbeidsledig i over et år nå. Fra høsten får han dekket noe skolegang innen ledelse for å komme seg i jobb igjen.

Anonymous poster hash: 04aa2...1e4
Skrevet

Ja, får OS og utdanningsstipend. Jobber også noe ved siden av. Skal veldig mye til for at NAV dekker skolepenger dersom skolen er privat.

Anonymous poster hash: 58f2c...8fe
Skrevet

Så rart. Jeg er på aap og fikk beskjed om at hvis jeg valgte å utdanne meg stanset de utbetalingen min 😯

Anonymous poster hash: b9fa6...da7

Skrevet

Så rart. Jeg er på aap og fikk beskjed om at hvis jeg valgte å utdanne meg stanset de utbetalingen min

Da er ikke omskolering en del av din oppfølgingsplan.... Som regel er jo målet behandling så man kan komme seg tilbake til opprinnelig yrke.

Skrevet

Da er ikke omskolering en del av din oppfølgingsplan.... Som regel er jo målet behandling så man kan komme seg tilbake til opprinnelig yrke.

Jeg har ikke fullført videregående og har heller aldri hatt noe yrke. Har vært i NAV-systemet siden jeg var 17. Først dagpenger, så overgangsstønad så arbeidsavklaringspenger

Skrevet

Jeg har ikke fullført videregående og har heller aldri hatt noe yrke. Har vært i NAV-systemet siden jeg var 17. Først dagpenger, så overgangsstønad så arbeidsavklaringspenger

Da har du heller ikke ett yrke å omskoleres fra . Er strengt for å få dekket utdanning nå

Anonymous poster hash: 875e7...d6c

Skrevet

Jeg får dekt utdannelse nå via AAP. Er for syk til å gå tilbake til det jeg er utdannet innenfor så skal nå gå 3 år på vgs for å få nytt yrke. 

Anonymous poster hash: b4313...7ba
Skrevet

Omskolering vil jo si at man har en utdanning man ikke lenger kan bruke pga sykdom, og for å slippe å ta opp fullt studielån en gang til får man sponset ny utdanning.

Du som ikke har betalt for noen utdanning selv må selvfølgelig gjøre det, akkurat som alle andre.

Skrevet

Jeg har ikke utdanning. Gikk på AAP av div grunner, men hadde vært mange år i Arb.livet før det.

Jeg fikk kurs, ikke skole, for å komme meg ut i Arb.livet igjen. Men måtte jo ta eksamen. Det het skole, og sees på som fagskole.

Du kan ikke forvente å velge i utdanning som du ønsker selv. Og attpåtil få den betalt.

Anonymous poster hash: d582d...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...