Gå til innhold

Jeg fjerner håndklær fra andre sine solstoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg omformulere, frøken pirkete:

Dette er grunnen til at jeg ikke drar på noe slags badehotell. Overhodet. Eller på strender hvor jeg kan treffe på folk som dette.

Vi drar på storbyferie. Eller leier hus med basseng. Eller blir hjemme.

Anonymous poster hash: c4c7e...b97

Får håpe du ikke har barn da... Litt trist for de å aldri få bade og leke med andre barn i basseng og på stranden.

Skrevet

Får håpe du ikke har barn da... Litt trist for de å aldri få bade og leke med andre barn i basseng og på stranden.

Og hvordan i all verden trekker du DEN konklusjonen?? 😂😂😂😂

Skrevet

Og hvordan i all verden trekker du DEN konklusjonen?? 😂😂😂😂

"Dette er grunnen til at jeg ikke drar på noe slags badehotell. Overhodet. Eller på strender hvor jeg kan treffe på folk som dette." Å leie hus (med basseng) er ikke helt det samme for ungene...

Skrevet

Synes det er bra det du gjør. Pleier forresten å Gjøre det samme selv. Vet at mannfolka blir sendt ut kl.05 for å legge ut håndklær. Vi går å spiser frokost kl 09 ca og når vi kommer ut til bassenget kl 10 er det masse opptatte senger med kun et håndkle på. Da river jeg alltid bort tre håndklær og tar den plassen jeg har lyst på.

Noen ganger klikker folk og prøver å få oss bort. Men det skjer jo ikke 😊 men de fleste blir stående å gi et såkalt "killer-blikk", noe vi heller ikke bryr oss om.

Anonymous poster hash: 55b3f...1db

Skrevet

Og hvordan i all verden trekker du DEN konklusjonen??

"Dette er grunnen til at jeg ikke drar på noe slags badehotell. Overhodet. Eller på strender hvor jeg kan treffe på folk som dette." Å leie hus (med basseng) er ikke helt det samme for ungene...

Og ut fra dette trekker du konklusjonen om at mitt barn aldri får leke med andre barn i basseng eller på strand? Du er jo rimelig enkel, kjære deg.

Man trenger ikke å bo på et hotell overbefolket av nordiske barnefamilier for å kunne bade i basseng eller ved stranden med andre som har barn. Du skjønner det? 

Når vi leier hus med basseng gjør vi dette sammen med folk vi alle liker å være sammen med, som har barn vårt barn liker å leke med. Når vi er hjemme drar vi på lokale strender, hvor andre folk ferdes og hvor det finnes barn hun kan leke med. Vi har sågar ofte med venner av henne. Hvor folk verken trenger å holde av plasser til seg selv, okkupere dem i timesvis uten selv å være der eller ellers oppføre seg egoistisk og tåpelig. Derav skrev jeg "folk som dette", jeg skrev ikke "folk generelt". 

Så du trenger ikke å bekymre deg for mitt barns muligheter for å bade og boltre seg i vann sammen med andre barn. Hun får gjort dette mer enn nok, både i basseng og sjø. 

Skrevet

La meg omformulere, frøken pirkete:

Dette er grunnen til at jeg ikke drar på noe slags badehotell. Overhodet. Eller på strender hvor jeg kan treffe på folk som dette.

Vi drar på storbyferie. Eller leier hus med basseng. Eller blir hjemme.

Like greit, frøken Snerpete.

Anonymous poster hash: 27a2f...367

Skrevet

Men hva hvis personen kommer tilbake om 5 minutter, og bare var på do? Da hadde jeg blitt bra sur på deg. For det må være lov å gå på do, gå og kjøpe en is, noe og drikke osv, uten at noen skal ta håndklærne.

Anonymous poster hash: 22f02...784
Skrevet

Nå er det ikke meg du svarte her, men jeg var på min første, og så langt eneste, "sydentur" da jeg var 27. Levde helt fint med storby- og fjellturer samt danmarksferier da jeg var liten. Kan forsikre deg om at jeg ikke led noen som helst nød, og det gjør ikke barna mine heller.

Anonymous poster hash: d649f...37a

Skrevet

Like greit, frøken Snerpete.

Anonymous poster hash: 27a2f...367

Ja, det kan jeg love deg. :) 

Skrevet

Og ut fra dette trekker du konklusjonen om at mitt barn aldri får leke med andre barn i basseng eller på strand? Du er jo rimelig enkel, kjære deg.

Man trenger ikke å bo på et hotell overbefolket av nordiske barnefamilier for å kunne bade i basseng eller ved stranden med andre som har barn. Du skjønner det?

Når vi leier hus med basseng gjør vi dette sammen med folk vi alle liker å være sammen med, som har barn vårt barn liker å leke med. Når vi er hjemme drar vi på lokale strender, hvor andre folk ferdes og hvor det finnes barn hun kan leke med. Vi har sågar ofte med venner av henne. Hvor folk verken trenger å holde av plasser til seg selv, okkupere dem i timesvis uten selv å være der eller ellers oppføre seg egoistisk og tåpelig. Derav skrev jeg "folk som dette", jeg skrev ikke "folk generelt".

Så du trenger ikke å bekymre deg for mitt barns muligheter for å bade og boltre seg i vann sammen med andre barn. Hun får gjort dette mer enn nok, både i basseng og sjø.

Jeg formulerte meg kanskje ikke tydelig nok for at du skulle klare å forstå hva jeg mente... Å bo på et hotell "overbefolket med nordiske småbarnsfamilier" kan være en super mulighet for barn å bli kjent med andre barn de ikke kjenner fra før. De får ikke den samme muligheten når mamma insisterer på å isolere seg i et leid hus med eller uten venner. Handler litt om å utvide vennekretser og la barna leke med og bli kjent med nye mennesker.

Skrevet

Det er mye lurere å bære med seg de sengene man trenger opp på rommet, og så tilbake igjen på morran... jopppohoppo :danse:

Skrevet

Det er mye lurere å bære med seg de sengene man trenger opp på rommet, og så tilbake igjen på morran... jopppohoppo :danse:

Jeg pleier bare å legge en brukt bleie oppned på stolen. Alltid ledig!

Anonymous poster hash: 76c64...016

Skrevet

Jeg formulerte meg kanskje ikke tydelig nok for at du skulle klare å forstå hva jeg mente... Å bo på et hotell "overbefolket med nordiske småbarnsfamilier" kan være en super mulighet for barn å bli kjent med andre barn de ikke kjenner fra før. De får ikke den samme muligheten når mamma insisterer på å isolere seg i et leid hus med eller uten venner. Handler litt om å utvide vennekretser og la barna leke med og bli kjent med nye mennesker.

Hahaha... Ok. If you say so. 

Det er ingenting i veien med mitt barns, eller vår, sosiale krets, eller våre muligheter til å utvide den. Vi klarer det fint uten å bo på slike hoteller altså. Det er ikke bare der man kan bli kjent med nye folk. 

Skrevet

Jeg skrev ikke innlegget, men må innvende at charterturer og bassengferier er ikke de eneste stedene en får utvidet vennekretsen ( og tviler på at varige vennskap blir smidd på ei uke i mallorca).

Og så, tilbake til solseng-debatten!

Anonymous poster hash: f400f...7f2

Skrevet

Jeg skrev ikke innlegget, men må innvende at charterturer og bassengferier er ikke de eneste stedene en får utvidet vennekretsen ( og tviler på at varige vennskap blir smidd på ei uke i mallorca).

Og så, tilbake til solseng-debatten!

Ang solseng-debatten: På generel basis tåpelig å holde av stoler på det viset. 

Skrevet

Ja ja. Da går jeg mot strømmen jeg, da. Mannen min er en morgenfugl, og når vi er på et badehotell , så står han gjerne opp, tar med seg et par håndklær og boka si. Så ligger han på solsenga og leser til ungene og kanskje også B-mennesket meg kommer. Så filosoferer vi litt over dagens planer. Hvis planen da er å holde seg i bassengområdet, så legger vi igjen håndklær på to senger, en til hver av oss voksne. Så frokost, før vi mer eller mindre "bosetter" oss på disse sengene utover dagen. Av og til litt på skift, men med to senger fordelt på fire personer, så mener jeg det er innafor. Og jeg skal love deg at du hadde fått smake min vrede hvis våre eiendeler hadde blitt fjerna mens vi spiste lunsj en halvtimes tid, eller mens vi faktisk bada i bassenget alle sammen samtidig.

Men så plasserer vi oss svært sjelden helt ytterst på bassengkanten, derimot er jeg avhengig av å ha en parasoll, siden jeg egentlig tåler direkte sol ganske dårlig.

Anonymous poster hash: 8116e...d15

Gjest Antarctica
Skrevet

Der vi pleier å være la folk på håndklær sent på kvelden, så jeg sto opp supertidlig, samlet sammen alle og la de i baren. Etter tre dager var det slutt :-)

Anonymous poster hash: 378fd...9b8

😂

Skrevet

Men hva hvis personen kommer tilbake om 5 minutter, og bare var på do? Da hadde jeg blitt bra sur på deg. For det må være lov å gå på do, gå og kjøpe en is, noe og drikke osv, uten at noen skal ta håndklærne.

Anonymous poster hash: 22f02...784

Eller at man faktisk badet i bassenget. Hvordan vet man det før man river vekk andre sine håndklær?

Anonymous poster hash: 2fd49...b3a

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, første gangen jeg hører om at hotellferie i Syden med andre nordmenn hører til blant ungenes basalbehov... Det har ikke mine heller opplevd.

Skrevet

Det må være noe av det rareste jeg har hørt. Hva med de barna som ikke \reiser noen plass i løpet av sommeren, de må jo bli helt miljøskadet for livet de da, som ikke får reise til syden å utvide vennekretsen sin

Skrevet

Det må være noe av det rareste jeg har hørt. Hva med de barna som ikke \reiser noen plass i løpet av sommeren, de må jo bli helt miljøskadet for livet de da, som ikke får reise til syden å utvide vennekretsen sin

Enig i at det var et helt merkelig innlegg i debatten. Mange unger i dag er jo oversosiale hele året, går på skole og SFO med mengder av unger rundt seg hver dag, fritidsaktiviteter flere dager i uka, leker med nabounger, reiser på idrettscuper, tilbringer tid med barn av venner av foreldrene +++

Vi tenker helt motsatt, i ferien roer vi det helt ned og slapper gjerne av bare med kjernefamilien, noe barna gir uttrykk for at de syns er veldig deilig.

Anonymous poster hash: b8a31...87f

Skrevet

Eller at man faktisk badet i bassenget. Hvordan vet man det før man river vekk andre sine håndklær?

Vel...hvis man kommer til bassenget kl. 9.30 og ingen er i nærheten og iallfall ikke i bassenget så kan jo det være en pekepinne...

Anonymous poster hash: 8326d...3ac

Skrevet

Vel...hvis man kommer til bassenget kl. 9.30 og ingen er i nærheten og iallfall ikke i bassenget så kan jo det være en pekepinne... Anonymous poster hash: 8326d...3ac

Eller at en har gått en runde, kanskje spist frokost osv og det fremdeles bare ligger et lite håndkle på sengene, men ingen folk og ingen ting. Eller det ekstra frekke legge-et-badehåndkle-over-flere-stoler-på-tvers taktikken

Skrevet

Utrolig frekt og egoistisk å reservere solstoler. Det betyr at stolene står der ubrukt all den tid de faktisk kunne vært brukt av andre som faktisk er på bassengområdet! Altså man risikerer at andre gjester som bader ikke har noen solstol, slik at man selv kan få tronen når man finner det for godt å komme siden.. Narsissistiske mennesker.

Anonymous poster hash: 91d11...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...