Gå til innhold

Studere med barn, huslån osv. Hvor mye klarte dere jobbe utenom og hvor mye fikk dere inn i mnd inkl studielån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å studere neste år, men usikker på om det går økonomisk.

Hvor mye kan jeg regne med å klare å få inn? Mannen min jobber dagtid, så jeg kan jobbe litt utenom. Skal ta et studie som ikke er for hardt, etter hva jeg har forstått. Jeg har også 3 barn.

Noen med erfaring? Har såååå lyst, men redd det ikke går rundt økonomisk ettersom jeg er den som tjener mest i heimen.

Anonymous poster hash: 2d40a...c02
Skrevet

Vil jo si det kommer an på studie og hvor krevende det er.

Jeg tok et år (etterutdanning) på 5 mnd. Jobbet 100% med 3 unger og en mann som sjeldent var hjemme den perioden

Anonymous poster hash: 2adbb...590

Skrevet

Heltidsstudent her! Med jobb ved siden av.

Pendler 1,5 time hver vei til skolen. 

2 barn, hus og bil.....og mann da :P

I mnd får jeg inn ca 25 000. Det er fra lånekassa og lønn. Jobber da 3 faste vakter i mnd og tar en del ekstravakter de dagene jeg ikke har forelesninger. 

Null stress :)

Anonymous poster hash: 3eb7a...924
Skrevet

tok sykepleien deltid. Jobbet 100% ved siden av :danse:

Skrevet

Mannen jobbet dagtid

Barnet gikk i bhg på dagtid

Jeg studerte på dagtid, men ikke hele dager. Jobber derfor 50% i tillegg til studier.

Da i dagligvare/butikk med 3 Vakter i uken. Lørdager fra 8-16

Mandager fra 16-23

Torsdager fra 12-20 (hadde ikke forelesninger på torsdager)

Fikk ca 9700 fra Lånekassen

Fikk ca 12-13000 etter skatt fra jobben

Fikk 1940kr i barnetrygd 👍🏼

Brukte dagene på dagtid til å lese/gjøre oppgaver fra 8-16 (som en "jobb") på mandag, tirsdag, onsdag og ble ferdig med alt. Torsdager hadde jeg jo fri fra forelesninger, fredag hadde jeg 1 forelesning fra 10-12. Etter den dro jeg hjem å ryddet/vasket hus/ukeshandlet

Alt går 👍🏼

Anonymous poster hash: 75644...835

Skrevet

Mannen jobbet dagtid

Barnet gikk i bhg på dagtid

Jeg studerte på dagtid, men ikke hele dager. Jobber derfor 50% i tillegg til studier.

Da i dagligvare/butikk med 3 Vakter i uken. Lørdager fra 8-16

Mandager fra 16-23

Torsdager fra 12-20 (hadde ikke forelesninger på torsdager)

Fikk ca 9700 fra Lånekassen

Fikk ca 12-13000 etter skatt fra jobben

Fikk 1940kr i barnetrygd 👍🏼

Brukte dagene på dagtid til å lese/gjøre oppgaver fra 8-16 (som en "jobb") på mandag, tirsdag, onsdag og ble ferdig med alt. Torsdager hadde jeg jo fri fra forelesninger, fredag hadde jeg 1 forelesning fra 10-12. Etter den dro jeg hjem å ryddet/vasket hus/ukeshandlet

Alt går 👍🏼

Kan tilføye

Mann årslønn va 445.000

2 barn under 3 år

2 biler

Huslån på 2.9mill

Skrevet

Jeg jobber 75% og studerer 50%, har samling hver mnd med 1-2 uker hver gang. En bachelor tar altså 4 istedetfor 3 år. I lønn har jeg ca 16-17 000, studielån 6000, barnetrygd x2, og ca 2000 kr bidrag. Min samboer har ca 24 000 netto utbetalt, han jobber fleksibelt og kun dagtid og ikke helg.. Vi greier oss helt fint altså. 

Anonymous poster hash: f7bdd...eb3
Skrevet

Det kommer veldig an på hvilket studie man skal ta. Jeg har stort sett tatt humaniorafag og de kan man ta selvstendig. Altså det er ikke oppmøteplikt. Dermed har jeg jobbet 100% og studert ved siden av jobb og ikke hatt stipend/studielån.

Anonymous poster hash: ac21b...56d
Skrevet

Jeg jobbet 20% ved siden av master på fulltid. Jobbet vel 50% +/- da jeg tok bachelor. Ved master var nesten all undervisning obligatorisk, på bachelor nesten ingenting.

20% ga meg ca 7000 etter skatt. Pluss stipend på 10000. Mannen tjente da 320 000 i året. To barn med 100% plass i bhg og boliglån på 1,4 mill.

Anonymous poster hash: ebf4e...ff3

Skrevet

Studerer 100% (master), jobber 55%.

Har mann, tre barn, hus. Med lønn, Lånekasse og barnetrygd har jeg ca 26000kr inn.

Anonymous poster hash: fa86e...6ef

Skrevet

Har så lyst å studere neste år, men usikker på om det går økonomisk.

Hvor mye kan jeg regne med å klare å få inn? Mannen min jobber dagtid, så jeg kan jobbe litt utenom. Skal ta et studie som ikke er for hardt, etter hva jeg har forstått. Jeg har også 3 barn.

Noen med erfaring? Har såååå lyst, men redd det ikke går rundt økonomisk ettersom jeg er den som tjener mest i heimen.

Anonymous poster hash: 2d40a...c02

går lærerutdanningen fulltid. ca 16 timer forelesning i uken. pluss praksis og andre obligatoriske dager.  har boliglån og billån på 2,5  mill til sammen og er alene med barn. i starten tok jeg 50% permisjon fra jobb, men har variert litt.. jobbet også 100% en periode. (to jobber) da jeg jobbet kveld og helger jeg ikke hadde barnet hjemme. men ble alt for mye. studielånet kommer på ca 8500 med forsørgertillegget. hele lønnen går til boliglånet og trekkes samme dag så den merker jeg ikke. studielån betaler billån og forsikring. pluss et par andre faste regninger. andre inntekter jeg har er bostøtte på 1100, barnetrygd og bidrag på 1500. så jeg har 4500 til å "leve for" hver måned. går akkurat. prøver å tenke at det er bare noen få år av livet mitt, skal ikke leve på budsjett alltid så det tåler jeg. 

Skrevet

Jeg studerte 100%, jobbet 30%, 1 barn i barnehage. Mannen var arbeidsledig/syk i nesten 2 år, og hadde inntekt på ca 270 000. Vi hadde avdragsfritt lån (2,1 mill), gratis kjernetid i BHG (pga inntekt), stanset betaling av studielånet til mannen, og fikk ekstra i stipend pga barn og lav inntekt.

Levde faktisk helt greit. Dro til og med på sydenferie begge årene, billig da, som vi satt sammen selv. Leide ut leilighet gjennom Airbnb hver gang vi skulle bort osv. Man må bare justere forbruket. Vi kjøpte for eks bare brukte klær og utstyr til barnet, billig (men god) mat, ingen røyk og tull på butikken.

Anonymous poster hash: 8d24f...37e

Skrevet

Jeg har ett år igjen av bachelor nå. Jeg går et studie som krever mye jobb utenom forelesninger, så jeg får ikke jobbet mer enn to dager i uka (40%) ved siden av. Pendler 1 time hver vei til skolen. Har to barn på 3 og 6. Vi lever ikke noe luksusliv akkurat, jeg tjente mest av oss før jeg begynte å studere. Jeg får:

Lønn: 11.000

Lånekassa: 10.000

I tillegg har vi avdragsfritt lån mens jeg studerer, og redusert betaling i bhg.

Det blir som sagt ingen store utskeielser, men vi klarer oss fint for en periode. I år har vi til og med råd til en uke i Danmark :)

Anonymous poster hash: a186c...0a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...