Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Lest flere ganger her inne at det er mange ukers venting på time for ikke-akutte ting. Min lege er bygdas mest populære, hun tar ikke imot flere nye pasienter og hos henne er det maks syv dagers venting på time. Som regel får jeg time innen fem dager. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ha tre/fire ukers venting? Kanskje min leges pasienter ikke bruker lege så ofte? Nå mot ferie forstår jeg jo at det kan være lengre venting hvis du bare vil til legen din og ikke sommervikaren. Jeg har likevel sett i mange tråder gjennom hele året at folk ikke får time før om tre uker. Anonymous poster hash: 1af67...919
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 På det legesenteret jeg bruker praktiserer de kun time på dagen. Så man sende sms på kvelden/Før 08 på morran og får vite rundt 09 når man har fått time. Kjempe fint hvis man ligger hjemme med feber, ikke så fint ift. Planlegging av Jobb hverdag ved feks. Sjekk av vitaminer 😛 Anonymous poster hash: 6db46...36c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 6 uker ... Anonymous poster hash: 1a3d3...80d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Innen 1-2 uker som regel. Jeg synes det er greit. Anonymous poster hash: e5ef0...02a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Mellom 1-3 mnd. har jeg opplevd. Aldri før, hvis det ikke er akuttime, da får man samme dag. Da jeg var gravid sist prøvde jeg å få time pga. bekkenløsning som ble verre og verre, fikk time 7 uker senere, som var tre dager etter termin. Prøvde å forklare at det var helt på trynet, og at jeg måtte få time før det. Etter mye om og men endte det med at kontordama ringte meg opp igjen og sa at legen hadde skrevet sykmelding til meg, uten at jeg i det hele tatt hadde snakket med legen... Anonymous poster hash: d18a8...9ad
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Mange leger fyller opp hele kvoten sin med pasienter og da tar det lang tid å få time. Min lege har ikke så mange pasienter så alt etter grunnen til time får vi nesten på timen til maks en uke. Vi må heller ikke vente over tiden på timeavtalen. Anonymous poster hash: 3cd00...9b8
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 ca 2-3 uker. Veldig irriterende. En gang jeg var hos legen, fikk jeg beskjed av legen om å komme tilbake om en uke. Kom ut i luka og fortalte hun som satt der at jeg ville ha ny time om en uke for legen ville se meg igjen. Men det gikk ikke. Måtte vente 3 uker for å komme inn igjen. Anonymous poster hash: 13f26...916
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 Er det mulig for fastleger å ta inn flere pasienter enn kvoten? Som sagt står det folk på venteliste hos min lege som er en utrolig fin og menneskelig lege. De har 7 dagers garanti tror jeg, men sjelden det tar så lang tid. Fatter ikke hvordan folk skal måtte vente så lenge. En plage kan bli akutt på så lang tid. HI Anonymous poster hash: 7cb17...789
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 2 til 5 dager, aldri måttet vente lenger enn det Kjempeflink og populær lege med fulle lister Anonymous poster hash: 0a3b2...068
shari_z Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 Ventetid hos min fastlege er 6-8 uker på ikke-akutte ting. Om det ikke var for at jeg har brukt ham i så mange år og at mine barn er trygge på ham, ville jeg byttet. Jeg må også regne med å vente minst én time for min time, men opp til to timer er slett ikke uvanlig. Min mann sin fastlege, som har flere hundre mer pasienter på sin liste, venter som regel 1-3 dager på en time, og aldri ventetid når han er der. Jeg fatter ikke hvorfor det ene legekontoret kan holde bedre orden på timene sine enn den andre.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 3 måneders ventetid? Kanskje man da skal avskaffe alt som heter leger og gå på sjaman eller noe, og ellers bruke kjerringråd? Hvis man er syk så trenger man time der og da, ikke om 3 måneder! Anonymous poster hash: 88c21...d1b
Pobie Skrevet 4. juli 2016 #12 Skrevet 4. juli 2016 3-4 uker her, og vanligvis en times ventetid etter avtalt tid og. Har bodd perioder i utlandet hvor folk ikke tror sine egne ører når jeg forteller dette, for der får alle time innen en dag eller to som standard.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #13 Skrevet 4. juli 2016 3-4 uker her, og vanligvis en times ventetid etter avtalt tid og. Har bodd perioder i utlandet hvor folk ikke tror sine egne ører når jeg forteller dette, for der får alle time innen en dag eller to som standard. Jeg kommer fra et land i Øst-Europa, vi har nedslitte sykehus og gammelt utstyr, men det er aldri lang tid for å få time, verken hos fastlege eller spesialist, ingen 2 års ventetid på operasjoner, ingen trenger å ligge på sykehuset i en uke med brukket arm før man endelig blir operert. Jeg har mistanke om at det rett og slett er grådighet. Man fyller opp lista til randen for å få mest mulig penger, og sliter med lange ventetider. Har aldri forstått hvorfor et land som Norge ikke kan få til et fungerende helsevesen. Anonymous poster hash: 88c21...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #14 Skrevet 4. juli 2016 Som regel pleier jeg å få time innen en uke, men av og til kan det bli maks 2. Er fornøyd med legekontoret Anonymous poster hash: ea22f...a89
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #15 Skrevet 4. juli 2016 På det legesenteret jeg bruker praktiserer de kun time på dagen. Så man sende sms på kvelden/Før 08 på morran og får vite rundt 09 når man har fått time. Kjempe fint hvis man ligger hjemme med feber, ikke så fint ift. Planlegging av Jobb hverdag ved feks. Sjekk av vitaminer Anonymous poster hash: 6db46...36c Samme her. Alle legene har i tillegg fulle lister, men har aldri opplevd å ikke komme inn til min lege samme dag om jeg sendte melding tidlig på dagen. (Etter de begynte med time samme dag konseptet) Anonymous poster hash: 91f20...da4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #16 Skrevet 4. juli 2016 Garantert time på dagen om man tar kontakt før 12.30. Det var en av grunnene til at jeg valgte dette legekontoret. Anonymous poster hash: 7cf3a...27a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #17 Skrevet 4. juli 2016 Garantert time på dagen om man tar kontakt før 12.30. Det var en av grunnene til at jeg valgte dette legekontoret. Anonymous poster hash: 7cf3a...27a Det er det hos min lege også, og hun har fulle lister. Jeg har alltid fått time samme dag uansett om det er akutt eller en vanlig sjekk. Nå har de utvidet dette og på dagen før kan jeg på nettet velge den timen som passer meg neste dag slik at det er mulig å planlegge i forhold til jobb. Er kjempefornøyd, og hadde syntes det er helt håpløst hvis jeg måtte vente i flere uker på en legesjekk. Anonymous poster hash: 30a73...efc
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #18 Skrevet 4. juli 2016 6-8 ukers ventetid. problemet er når det oppstår ting som ørebentennelse på barna osv. Får da beskjed om å kontakte legevakt når jeg ringer for å få time Anonymous poster hash: 6a504...fac
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #19 Skrevet 4. juli 2016 6-8 ukers ventetid. problemet er når det oppstår ting som ørebentennelse på barna osv. Får da beskjed om å kontakte legevakt når jeg ringer for å få time Anonymous poster hash: 6a504...fac Jøss, trodde alle leger måtte ha et visst antall akuttimer hver dag jeg? Har virkelig aldri opplevd å ikke komme inn på dagen med barna... Anonymous poster hash: 0a3b2...068
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #20 Skrevet 4. juli 2016 6-8 ukers ventetid. problemet er når det oppstår ting som ørebentennelse på barna osv. Får da beskjed om å kontakte legevakt når jeg ringer for å få time Anonymous poster hash: 6a504...fac Sløsing med legevaktas ressurser fordi legen vil tjene mest mulig penger på å ha masse pasienter på lista si. Tragisk. Anonymous poster hash: 88c21...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #21 Skrevet 4. juli 2016 Time samme dag på mitt legekontor så lenge du tar kontakt tidlig på morgen, eventuelt sender sms/via nettsiden kvelden før. Har fastlegen fri blir vi satt opp på time hos en vikar. Anonymous poster hash: c53ab...501
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #22 Skrevet 4. juli 2016 Nå tok det akkurat en uke. Trenger resept på p stav å det var ikke akutt nok i legen sine øyner Anonymous poster hash: 902d4...d1c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #23 Skrevet 4. juli 2016 Før var det 2-4 uker og jeg fikk aldri time på dagen hos fastlegen. Nå er det maks 2 uker og jeg får time på dagen hos henne. Vet ikke hvorfor det har forandret seg. Hun har full pasientliste. Anonymous poster hash: 145d3...80d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #24 Skrevet 4. juli 2016 6-8 uker. Kan selv gå inn på oversikten over når det er ledig og bestille via nettet. Men altfor lang ventetid ja, veldig irriterende! Legen er svært populær og har full liste, han er selv gammel (går sikkert av med pensjon om noen år) og jeg ser mange eldre går til han. Akuttime får vi stort sett om vi ringer med en gang når det åpner, men ofte blir det til en av de andre legene ved legesenteret (gjør ingenting, de er flinke og hyggelige). Anonymous poster hash: 3a589...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #25 Skrevet 4. juli 2016 Får time på dagen om jeg ringer før kl 0900. Veldig fornøyd med den ordninga. Anonymous poster hash: eb85b...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå