LilleVilje Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Vi er i Thailand, og jeg lurer på om det er noen kremer/salver/pastiller eller annet som er lurt å kjøpe her og ta med hjem? Jeg tenker ikke på reseptpliktig medisin, jeg er ikke interessert i valium eller sovemiddel eller denslags - jeg tenker mer på om det er andre ting som er lurt å kjøpe? Eksempelvis en lokal salve som er kjempegod hvis man er solbrent, eller noen hostetabletter som er gull verdt, eller andre lignende ting? Blir veldig glad for tips
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Vi kjøpte noen gode fotkremer hos massasje stedene, streosils og Tylenol med jordbærsmak (Paracet for barn).
LilleVilje Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2016 Gode fotkremer var lurt, det skal jeg se etter! Strepsils er greit å få tak i på flyplasser generelt, men Tylenol med jordbærsmak kan sikkert også være bra. Takk! Flere?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Jeg har sluttet å kjøpe ting i utlandet. Min erfaring er at du får det du trenger her hjemme. Kan godt være du må ha resept, men om du faktisk trenger det, så får du tak i det. Jeg stoler mer på de norske apotekene + her hjemme kan jeg lese pakningsvedlegget. Ville i alle fall ikke kjøpt paracet til barn. Det selger de jo i alle varianter her hjemme, og da er en helt trygg på innholdstoffene. Anonymous poster hash: 25747...dab
Ylva og Mathilde Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Mange liker jo sånne kombinasjonspreparater som eks Lemsip når de er forkjølt, men vær obs på slagfaren ved fenylpropanolamin.
LilleVilje Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2016 Lemsip skal sjekkes ut. Jeg er som sagt ikke interessert i ting som er reseptpliktige hjemme; jeg stoler på fastlegen min og at han skriver ut det jeg trenger når det er nødvendig. Og så var det greit med litt flere innspill om Paracet - vi er ikke akkurat storforbrukere, så jeg klarer meg fint med den hjemme også. Men jeg fant blant annet Tea Tree Oil til en brøkdel av prisen hjemme, og den er fin på kviser og småsår, for eksempel. Og sånne lukteinhalatorer som lukter peppermynte og eukalyptus som moren min lot oss lukte på da vi var små og hadde tett nese - de har jeg ikke sett hjemme på en stund. Ser også at de har en del urtemedisin som minner om annonser fra tidlig 1900-tall; kurerer svimmelhet, beri-beri, kvalme, hodepine, generell uvelhet og et utall andre sykdommer. Da hentes storskepsisen frem, gitt...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 Lemsip skal sjekkes ut. Jeg er som sagt ikke interessert i ting som er reseptpliktige hjemme; jeg stoler på fastlegen min og at han skriver ut det jeg trenger når det er nødvendig. Og så var det greit med litt flere innspill om Paracet - vi er ikke akkurat storforbrukere, så jeg klarer meg fint med den hjemme også. Men jeg fant blant annet Tea Tree Oil til en brøkdel av prisen hjemme, og den er fin på kviser og småsår, for eksempel. Og sånne lukteinhalatorer som lukter peppermynte og eukalyptus som moren min lot oss lukte på da vi var små og hadde tett nese - de har jeg ikke sett hjemme på en stund. Ser også at de har en del urtemedisin som minner om annonser fra tidlig 1900-tall; kurerer svimmelhet, beri-beri, kvalme, hodepine, generell uvelhet og et utall andre sykdommer. Da hentes storskepsisen frem, gitt... Moren min pleier å kjøpe tigerbalsam. Anonymous poster hash: c1f5c...639
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Sånne små beholdere ( ser ut som en leppomade) til lukte på når man er tett i nesa.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #9 Skrevet 5. juli 2016 Tigerbalsam Anonymous poster hash: 6b2d5...e39
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #10 Skrevet 5. juli 2016 Jeg kjøpte også tigerbalsam. Anonymous poster hash: df6b5...3d2
Fullrulle86 Skrevet 5. juli 2016 #11 Skrevet 5. juli 2016 Gode fotkremer var lurt, det skal jeg se etter! Strepsils er greit å få tak i på flyplasser generelt, men Tylenol med jordbærsmak kan sikkert også være bra. Takk! Flere? Strepsils er reseptbelagt i Norge, til info. Grunnen er at de inneholder antibiotika, noe en ikke bør knaske i tid og utide
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #12 Skrevet 5. juli 2016 Strepsils er reseptbelagt i Norge, til info. Grunnen er at de inneholder antibiotika, noe en ikke bør knaske i tid og utide Man får vel ikke tak i de i Norge i det hele tatt? http://www.aftenbladet.no/nytte/livsstil/-Du-kan-like-gjerne-suge-pa-en-bringebardrops-3070663.html Anonymous poster hash: c1f5c...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå