Gå til innhold

Mine barn laget fullstendig kaos i huset!! Blir gal av dem!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De lager telt overalt av tepper og puter og klær de finner. Både skittent og rent. Så da må alt vaskes. Når de rydder putter de alt av smådill, leker, pynt, skittentøy og søppel i alle skuffer og skap. De trekker aldri opp etter seg på do og vasken er full i tannkrem og såpe og dopapiret blir dratt utover gulvet. Vi har seige gulv og leker ligger slengt i alle kroker. Det er alltid så rotete at det tar lang tid å rydde, og da får jeg ikke tid til å vaske etterpå så da blir det fort like kaos igjen før jeg rekker å vaske. Kan ikke huske sist jeg så gulvet på vaskerommet og jeg er så drita lei av alt kaos på hver minste lille overflate og i hver og en skuff og skap! Vurderer å låse alle dører til alle rom bortsett fra barnas soverom og følge de på badet når de skal på do. Vil også ha barnesikring på alle skuffer og skap. De er 4 1/2 og 6 1/2 og jeg føler jeg går og hakker og maser på de hele tiden. Tvinger de til å rydde alene, rydder med dem og uten dem. "Kaster" (gjemmer bort) ting og leker som tilhører dem som konsekvens men til ingen nytte. Jeg er så flau over huset vårt. Lei av å få panikk hver gang det ringer på døra. Har også en baby på snart 3 måneder som aldri sover så det begrenser seg hvor mye jeg makter å følge med på

Anonymous poster hash: 52a1d...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å bli litt strengere? Jeg hadde det litt sånn for en tid tilbake. De lekte med alt som ikke var leker, gjemte det under senga, i skuffer og skap. Bare rot og tull!

Jeg har kjøpt kasser som det står feks barbie, dukker, lego osv på. De får ikke lov å begynne med ny lek for det andre er ryddet opp. Besøk må være med å rydde før de går og de får kun leke på rommet/loftstua.

Skjønner du er sliten.

Anonymous poster hash: 44cff...b97

Skrevet

Du må rett og slett sette grenser. Har du ikke dør til vaskerommet? Om du har det, så putt alt som er skittent inn der og lås døren. Ikke la de forlate lek/rom uten å rydde etter seg. Og lær de å kaste søppel der det hører hjemme.

Anonymous poster hash: d7067...bc9

Skrevet

Jeg hadde sendt ungene med far ut noen timer. Tatt alt je så på ungenes rom og lagt i søppelsekker (også kasta mye jeg så som kunne kastet uten at de så det) Knyti igjen posene og skrivd navn på de. Slengt alt av tøy på vaskerommet som må vaskes.

Når ungene kom hjem hadde de fått beskjed om at stua skal være fri for leker, nå er stue stue og rommene er til å leke på. Ungene hadde selv fått lov å vaske rommet sitt og så begynne å rydde. Før de fikk begynne å rydde ut av sekkene måtte de rydde det som var på rommet. Når alt hadde vært ferrdig ryddet, adde de fått beskjed om å holde det ryddig om ikke begynte jeg med søppelsekker igjen og da blir de kastet,

Dette har jeg gjort og først da skjønte ungene noe. Hun ene ungen mistet to søppelsekker, de tre andre klarte det.det har aldri vært strøkent, men helt greit etterpå. Her må ungene hjelpe med å rydde før jeg skal vaske, da skal hele 1etg ryddes og ting skal ryddes på plass. Vaske gjør jeg som oftes, men innimellom hjelper de meg. Ofte hjelper de meg når de skal vaske sine rom, for da vet de at jeg hjelper de litt også. De er ikke så gode på å vri opp kluten så de syns det er greit at jeg hjelper de med det. Vaske klarer de, men den vriinga som er kjinki. Og jeg gidder ikke gå frrm og tilbake, så da hjelper jeg de mens jeg er der.

Minsta har alltid måtte hjelpe til. Tidligere hadde de ett rom i huset de skulle rydde hver dag, da hadde mista badet siden det var det enkleste. Hun var to år når hun startet, så selv om det ikke ble veldig bra klarte hun faktisk mye. Dette har glidd ut etterhvert, men to av ungene er flinke til å hjelpe til når jeg spør. Og stua har forblitt lekefri nesten. Innimellom har de spurt og det er helt greit, for det er da bare innimellom. Nå har vi faktisk en lekekasse i stua, men den er til barnebaret og venner med småbarn. Våre leker ikke med slike leker lengre, så det er greit å ha noen smålekerr her. Ungene leker med de innimellom, men de har plassen sin i kassa.

Anonymous poster hash: 0679e...378

Skrevet

Du må bli mye strengere. Det er selvfølgelig lett å være etterpåklok og si at du burde begynt tidligere, men du kan i alle fall begynne nå. Du har fått masse gode og nyttige tips over her, start et nytt regime fra i dag.

Yngste vår er bare 8 mnd., men vi rydder alltid bort alle leker sammen før vi går og spiser, eller før vi går ut på trilletur. Man bør starte så tidlig som mulig! :)

Anonymous poster hash: 16b82...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...