Gå til innhold

Kan jeg ha hostet på meg brist i ribbein, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vondt og sårt på høyre side litt under armen og nedover. Jeg har hostet og hostet til jeg brekker meg i flere dager. I går så var det akkurat som det kom et lite popp eller noe når jeg hostet. Kan jeg virkelig ha hostet på meg et brist, eller kan jeg ha strekt noe. Hva kan jeg gjøre for å lindre dette? Noen med peiling?

Anonymous poster hash: 87786...35f
Skrevet

Det er fullt mulig å hoste på seg brist i ribbein. Smertefullt! Beste lindring er å la være å hoste, akkurat som om det er så enkelt.

Anonymous poster hash: 5e50c...9d7

Skrevet

Ja det er fult mulig. Har gjort dette er par ganger. Så utrolig vondt. Ikke så mye man får gjort. Må bare gå over av seg selv. Det eneste som lindrer er å ikke hoste, men det er jo ikke så lett. God bedring til deg.

Skrevet

Takk for svar ;)

Så det er normalt altså. Begynte nesten å lure på om jeg var litt beinskjør :sjokkert:

Hi

Skrevet

Fult mulig og har klart det selv. Fryktelig vondt, spesielt når man fortsetter å hoste etterpå.

Skrevet

Jeg har også gjort det en gang, men fikk forklart av en lege noen år senere at det ofte kan være at det er muskelen som har bristet. Litt dårlig forklart, men det var det at muskelen blir sliten av påkjenningen. Det er ihvertfall grusomt vondt uansett hva som har bristet. Jeg måtte holde rundt ribbeina hver gang jeg hostet for at det ikke skulle gjøre så vondt 😦

Anonymous poster hash: 052fb...034

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde gjort det en gang... men noen dager etter derimot, da kjente jeg at jeg hostet på meg ribbeinsbrudd. Det poppet i brystet og medbrakte MYE smerte. Endte opp på legevakta noen timer etter. Helt jævelig. Dagene før antar jeg at det var en muskelstrekk e.l

Anonymous poster hash: c1438...0df

Skrevet

På lungerøntgen av min 2,5 pr gamle sønn ble det oppdaget to ribbeinsbrudd etter rs-virus og kikhoste. Han hostet på seg to brudd i løpet av de mnd han var innlagt på sykehus 😔

Anonymous poster hash: 2c2b4...59d

Skrevet

ja jeg hadde de for noen år siden da jeg hadde bronkitt😏midt mellom puppa.helt øverst. måtte ligge i fosterstilling og hoste. drit vondt.

Anonymous poster hash: 636f6...98b

Skrevet

En skal ikke kimse av kreftene i en real hostekule. De gir kroppen en heftig trøkk.

Anonymous poster hash: dc3e9...d86

Skrevet

Uff :( Er det vanlig at det blir værre? Er vondere i dag enn i går. Hvor lang tid tar sånt før det heles da, er jo ikke så lett at det får ro :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...