Mrs. Kaizer Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Altså hunderasen? Kom over et bilde av en toller på nettet og ble øyeblikkelig forelsket💗 Akkurat en slik hund har jeg lyst på når vi skal få oss hund om noen år. Er det en grei hunderase for noen som har litt erfaring? Endret 1. juli 2016 av Me and my monkey
tvkrus Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Har ikke men har ønsker meg en Toller. Har gjort det helt siden jeg møte og ble kjent en for mange år siden. Og forstår deg veldi godt. Rasen heter egentilg Nova Scotia duck tolling retriever. Anbefaler at du tar kontakt med Norsk Retriverklubb å spør de.
Kira Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 En Toller er en typisk retriver; lærevillig, glad i mat, apporterende og elsker å jobbe. Min erfaring er at den er litt mer reservert ovenfor fremmede i forhold til de andre retriverne. Den har en super nese og er som regel meget førerfokusert. Jeg ser at den blir mer og mer populær som arbeidshund hos feks politiet og toll. Den fungerer godt som familiehund, men er gjerne veldig aktiv som valp. Heldigvis roer den seg litt når den er rundt 2 år Jeg har også blitt overrasket over hvor myke de er i forhold til noen andre hunderaser. De trenger en konsekvent eier, men kan krype hvis du hever stemmen. Personlig synes jeg det i starten var vanskelig å forholde meg til en så myk hund når jeg var vant til rottweiler-mentaliteten. Ettersom rasen elsker å jobbe synes jeg den fortjener å bo hos en familie som vil bruke hunden til noe. Som feks Smeller, spor eller apporterende i jakt. Vi har tre tollere i gata her vi bor, og alle er flotte hunder. Hannhunden er dessverre aggressiv mot andre hannhunder, men der har nok eieren feilet litt med sosialiseringen
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Har ikke, men vurderte absolutt den rasen da vi skulle kjøpe hund. Kjenner flere. Oppfatter dem som kjærlige hunder, men som med alle andre - de trenger både trim og hjernetrim. Anonymous poster hash: 6241d...ca8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Har vært mye borti rasen, og de kan være veldig fine, som voksne hunder. Pass på at du har MYE tid til trening og aktivisering mens de er små. De (mange) oppfører seg gjerne som små utrettelige tornadoer til de er rundt 3 år. (Jeg har sett fotspor i taket!) De kan bli meget sære og egne dersom de ikke blir stimulert, trent og oppdratt. Men har du tid/lyst og kunnskap kan du få deg en vakker, trofast, myk og god følgesvenn. Anonymous poster hash: 0f3c9...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå