Gå til innhold

Lar dere gjester ha deres seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha besøk av en familie i morgen. To voksne og to barn. Har kun ett gjesterom med 1.20 seng, pluss reiseseng til baby og ikea gjesteseng til 5 åringen.

Men hadde dere tatt 1.20 senga og gjesterommet selv og overlater deres eget soverom til gjestene eller latt gjestene ta 1.20 senga på gjesterommet?

Anonymous poster hash: ba7a8...891

Fortsetter under...

Skrevet

Gjester på gjesterom!

Vi pleier å gi svigers og oldeforeldre vårt soverom når de er på besøk, men det er litt kjedelig å gi fra seg seng..

Grunnen til at vi gjør det slik, er at vi har bare en klein gjestemadrass vi må legge inn på data\roterommet.. Så har ikke plass til å lage et skikkelig gjesterom, men drømmer om det!

Anonymous poster hash: 50319...4aa
Skrevet

Ville latt gjestene få ha 1.20-sengen av den grunn at det fort kan bli ubekvemt for gjestene når verten tilbyr sin seng. Har selv vært der og synes det er en ubekvem situasjon, misforstå meg rett; gesten er omtenksom og hyggelig, men jeg har ikke ønske om å sove i vertskapets seng, den er personlig og det å avslå tilbudet ville jeg følt om enn enda mer ukomfortabelt. For en natt duger en mindre seng helt fint etter min mening.

Skrevet

Har aldri lånt bort senga mi, gjestene sover i gjesteseng

Anonymous poster hash: 5801a...9ad

Skrevet

Ville latt gjestene få ha 1.20-sengen av den grunn at det fort kan bli ubekvemt for gjestene når verten tilbyr sin seng. Har selv vært der og synes det er en ubekvem situasjon, misforstå meg rett; gesten er omtenksom og hyggelig, men jeg har ikke ønske om å sove i vertskapets seng, den er personlig og det å avslå tilbudet ville jeg følt om enn enda mer ukomfortabelt. For en natt duger en mindre seng helt fint etter min mening.

Takk for den kommentaren! Er litt flau over at vi kun har 1.20 seng på gjesterommet for tiden, men har egentlig ikke lyst til å låne bort vår seng heller. Den er som du sier litt intim og personlig..

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

De eneste som får sove i vår seng, bortsett fra oss, er barna våre, og da kun når de er syke. Gjester i gjesteseng, ja!

Annonse

Skrevet

Vi låner sengen vår til svigers. Mine foreldre bor rett i nærheten og trenger ikke sove her. Alle andre får benytte gjesterom.

Anonymous poster hash: 0b9eb...d6f

Skrevet

Gjester på gjesterommet! Har 140-seng der, men 120-seng går fint for noen netter. Hadde personlig ikke ønsket å sove i sengen til vertskapet!

Anonymous poster hash: d6d63...02a

Skrevet

Viss det var vi som var gjestene dine ville vi følte oss mykje meir komfortable i 120 seng på gjesterommet enn i senga dykkar😉.

Skrevet

Kan den ene voksne ligge på Ikeasenga? Så kan den andre voksne og 5 åringen ligge sammen i den 1.20 senga. For blir jaggu trangt med to voksne på den altså. Er det pga lite rom det er så lita seng der?

Anonymous poster hash: 7f259...86d

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. Og nettopp derfor har jeg dobbeltseng til eldste, så hun låner bort rommet sitt når vi har folk. Dessuten er rommet vårt altfor lite til å låne bort. Og jeg har svindyr seng pga ryggen. Så det skal stå om liv før jeg låner den bort

Skrevet

Veldig enig i det du skriver her. Ville følt det litt vanskelig og nesten pinlig om jeg skulle få vertenes seng.

Det går helt fint for to voksen å sove noen netter i 1.20-seng. Har sovet ukesvis i 1.20-seng i tidligere forhold, ingen problemer med det.

Anonymous poster hash: 59e98...1c7

Skrevet

Kan den ene voksne ligge på Ikeasenga? Så kan den andre voksne og 5 åringen ligge sammen i den 1.20 senga. For blir jaggu trangt med to voksne på den altså. Er det pga lite rom det er så lita seng der?

Anonymous poster hash: 7f259...86d

Nei, ikke så lite rom. Den opprinnelige sovesofaen på 1.50 har vi nettopp flyttet på hytta. Har bestilt ny sovesofa og den er forsinket. Skulle komme forrige uke. Besøket i dag var ikke planlagt, men gammel venninne med familie som spurte i går om å komme innom å ligge over en natt for å korte kjøreturen dit de skal på ferie.

Annonse

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Ikke så dårlig samvittighet lengre etter å ha lest her. Er jo kun en natt.

Og ja, godt forslag om en voksen i ikea -sengen, og så 5-åring og andre voksne i senga. Takk!

Skrevet

Ville mykje heller sove i 1.20 seng på gjesterommet enn å overta ektesenga.  Det hadde føltes veldig ubekvemt.  Kven som ligg i kva seng finn dei ut av sjølve.

Skrevet

Gjester på gjesterom ja

Skrevet

Gjester i gjestesenga.

Anonymous poster hash: 42bba...805

Skrevet

Vi har gitt senga vår til nær familie når vi ikke har hatt gjesterom. Venner fikk ikke overnatte da vi ikke hadde gjesterom, og vi bare sa det som det var - vi har ikke plass til overnattingsgjester.

Nå som vi har gjesterom sover alle gjester på gjesterom. Hvis senga ikke er stor nok, ville jeg kjøpt ny. Får kjøpt billige senger på Ikea. Ville aldri gitt meg fra egen seng til gjester.

Skrevet

Gir ikke senga til andre, nei, når pappa og fruen er her ligger de i 1.20-senga (gjesteseng).

Men til sommeren kommer mine svigerforeldre i en uke, de får rommet vårt som et unntak. Dette fordi begge er over 80 og trenger å ha toalett/bad på samme etasje. De kan ikke stavre i trapper om natta, og svigermor er oppe minst to ganger pr natt for å tisse.

Anonymous poster hash: 1bfce...fb1

Skrevet

Jeg hater å få andres seng, i deres soverom. Sover mye heller på sofa enn i andres dobbeltseng. Det er så utrolig intimt, og jeg ønsker ikke den intimiteten med dem. 

Anonymous poster hash: 212df...532
Skrevet

120-seng går helt fint noen netter! Det er ikke så smalt.

Anonymous poster hash: d6d63...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...