Gå til innhold

Fennikel-te til baby, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt i dag til meg og baby på en mnd. Hvor mye skal jeg selv drikke? 2 kopper om dagen?

Hvor mye skal jeg gi til baby og skal det gis før hvert måltid? Det er jo ganske ofte.. Og hvor mye hver gang? Jeg har ikke noe å måle med, så kan jeg gi sånn ca en teskje? Før hvert måltid da eller f.eks 3 ganger om dagen? 

Anonymous poster hash: 8f717...26f
Skrevet

Det der er bare helsekosthumbug, dessverre. :(

Anonymous poster hash: a1ac0...7c4
Skrevet

Fra ammehjelpen.no:

Fennikelte

For barn med kolikk kan det hjelpe å få litt fennikelte. Dette er et såkalt ”kjerringråd”, og heller ikke vitenskapelig dokumentert, men det kan være verdt et forsøk. Du kan kjøpe fennikelte på apoteket. Gi barnet 10 ml lunken te et par ganger om dagen i forbindelse med et måltid. Barnets avføring kan endre lukt og bli litt grønnlig.

Bruk følgende oppskrift på fennikelte:
        1 ts fenikkel pr 2,5 dl kokt vann
        Trekkes i 5 min, siles og avkjøles
        Holdbar i ett døgn i kjøleskap

===

Det er helt riktig som Ammehjelpen sier at dette er ikke vitenskapelig dokumentert. Det de mener med dette er at det er gjort studier, og de har ikke funnet noen som helst effekt. Du får kanskje en placebo-effekt, som betyr at du blir roligere av at du vet at du gjør NOE, som smitter over til babyen din. Men da er det ikke teen som hjelper, men at du er roligere.

Uansett tror jeg ikke du trenger å drikke teen. Men står det ikke noe på pakken?

Anonymous poster hash: a1ac0...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...