Gå til innhold

Noen som har reist en del ganger til Kreta?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg nok litt tidlig ute, men vi er en stor familie og vil bestlle tur så snart de legger ut nye turer til neste sommer igjen. For oss med fire barn (og flere sikkert) er det mer begrenset hvor man kan reise fordi rommene må være store nok.

Vi har altså lyst til å reise til Kreta neste år, men det er så mye å velge mellom, hehe... Kanskje greit å høre om erfaringer.

Vi er da altså 6 personer og vi har to barn som har behov for litt ro og rutiner. Så er lite/mellomstort hotell litt utenfor en liten by/landsby og helst med mulighet for all inclusive er det mest optimale. I tillegg vil vi bo "på stranden" (altså maks 100-200 meter å gå) og det må være basseng(er) der. Vi er alle glad i varme, så greit å bo et sted der det ikke blir alt for mye vind kanskje.

Noen med noen god tips? :)

Anonymous poster hash: 003ba...5df

Fortsetter under...

Stellina Village.

Anonymous poster hash: 135d9...3e1

Takk for svar, men nå presiserte jeg at vi er 6 personer og må ha store rom. Hotellet du foreslår har plass til 2-4 personer :) Vi er to voksne, to unge tenåringer og to store barn.

HI

Det er få hotell som har plass til alle sammen på et rom.

Jeg vil anbefale samme område som Stellina Village ligger i. Der har du også søsterhotellene: Stellina Royal og Ellina, i tillegg har du Anais Summerstar, Anais Holiday, og Anais Suites. Er også et hotell som heter triton.

Jeg ville holdt meg unna å bo i Platanias, det er en lang gate med ekstremt mye trafikk, alle snakker norsk/svensk og det er mye barer. Holder fint å ta bussen dit en dag om man vil se.

Områdene: Agii apostoli, chrissi akti, agia marina er fine.

Anonymous poster hash: 30e9a...c25

Takk for svar alle sammen. Den siste linken ga mye samme problem som det første tipset, det er ikke store nok rom :(

Til anonym i midten: Jeg vet at det ikke er så veldig mange hotell som tilbyr store rom, men det finnes en del. Vi har alltid klart å finne hotell som enten har connection-rom, eller små leiligheter med 2-3 rom. I fjor bodde vi på et hotell hvor vi fikk 3-roms leilighet på ca 60 kvadrat, det var helt perfekt :) Når barna blir enda litt eldre kan vi sikkert dele oss opp litt og la de eldste få ha rom alene, men jeg vil vente 1-2 år til først.

HI

Annonse

Takk for svar, men nå presiserte jeg at vi er 6 personer og må ha store rom. Hotellet du foreslår har plass til 2-4 personer :) Vi er to voksne, to unge tenåringer og to store barn.

HI

Sorry, da!

Anonymous poster hash: 135d9...3e1

http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/rethymnonkysten/hotell/aquila-rithymna-beach?reviewType=tripadvisor&productCategoryCode=flightAndHotel&displayBrochurePrice=false&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18&departureDate=2016-07-01

Kjempebra sted for både voksne og barn. Tilfredsstiller punktene på listen din. Er butikker og spisesteder i nærheten om man ønsker det. Lønner seg å oppgradere til halvpensjon og kjøpe f.eks lunsjen ute eller ta en matbit fra butikkene. Buffetene til hotellet er meget bra! Supert hotell med hyggelige ansatte. Meget høy standard og det man trenger (f.eks egen strand med gratis solstoler- alltid vært god plass, mange bassenger, store grøntområdet etc). Billigst gjennom Appolo, men Star Tour har også dette hotellet.

Annonse

Triton på Kreta er veldig koselig og rolig! Lite hotell ved stranda, men har ikke all inclusive da.. Men har masse god mat på restauranten og i baren.. Frokost er jo enkelt å ordne selv:-)

Anonymous poster hash: 7630f...209

Sjekk ut ving sitt sunwing i Makrigialos, kjempeflott plass og hotell, vet de hadde en del leiligheter som var god plass i, kanskje der?

Anonymous poster hash: 16a29...525

Sunwing har drept hele Makrigialos. Kjenner noen som bor der, og det er snart ikke en eneste restaurant eller bar igjen det fordi alle turistene på død og liv skal spise på hotellet. Og de to dagene i uka det ikke er all invlusive surrer de rundt i byen og syter over at det ikke er noe liv...

Tenk litt på det dere som på død og liv skal ha all invlusive. Dere bidrar til å ta livet av det son finnes av lokalt restauranter og ikke minst SJARME! Legg heller igjen pengene deres i landet dere besøket i stedet for å gjøre tyske hotellkjeder enda stinnere!

Anonymous poster hash: 24aa7...ffc

Sjekk ut ving sitt sunwing i Makrigialos, kjempeflott plass og hotell, vet de hadde en del leiligheter som var god plass i, kanskje der?

Der var vi ifjor. Verste plassen jeg har vært, det var kun sunwing hotellet der og ingenting annet. Møkkaplass.

Anonymous poster hash: c536a...d14

Sunwing har drept hele Makrigialos. Kjenner noen som bor der, og det er snart ikke en eneste restaurant eller bar igjen det fordi alle turistene på død og liv skal spise på hotellet. Og de to dagene i uka det ikke er all invlusive surrer de rundt i byen og syter over at det ikke er noe liv...

Tenk litt på det dere som på død og liv skal ha all invlusive. Dere bidrar til å ta livet av det son finnes av lokalt restauranter og ikke minst SJARME! Legg heller igjen pengene deres i landet dere besøket i stedet for å gjøre tyske hotellkjeder enda stinnere!

Man trenger ikke ha all inclusive der da, vi hadde frokost på hotellet (som er vanlig på de fleste hoteller), ellers var vi på lokale restauranter. Makrigialos er fint, men det er jo ikke store plassen , så så mye steder er det ikke som kan bli drept 😔 Hadd Rikke problem med å finne hverken restauranter eller småbutikker vi...

Vi er en litt mindre familie enn dere, er fem personer. Vi velger imidlertid aldri hotell, men leier feriehus når vi drar til "Syden". Da kan vi velge antall soverom selv. Og ikke minst, vi kan sørge for de rutinene og den friheten vi trenger. Med feriehus kan de som trenger å legge seg tidligere være i seng uten at de voksne er stengt inne på et hotellrom, og de som liker å sove lenge (tenåringen) kan gjøre det uten at det saboterer de andres behov for å komme seg ut. 

Først og fremst, takk for alle svar :) Det var masse flotte linker og tips her, og jeg er takknemlig for forslag!

Når det gjelder all inclusive er dette noe jeg egentlig ikke er noe begeistret for selv, men vi har funnet ut at det er det eneste som fungerer for det ene barnet vårt som har en diagnose hvor stabilitet og forutsigbarhet er svært viktig. Det å gå ut for å spise på ulike restauranter hver kveld er ekstremt slitsomt for ham (vi prøvde en slik ferie en gang, det var et mareritt), men med all inclusive vet han akkurat hvor, når, hvilken mat som er der osv. Jeg kan også forstå at de med helt små barn velger dette siden man da får maten med en gang (eller tar selv da), og det er ikke alltid så lett/hyggelig å gå ut for å spise for de som har veldig aktive 1-2-3-åringer som hater å sitte i ro ;) Ellers er jeg egentlig enig, man bør legge igjen penger der man er, de lever jo tross alt av turister mange steder.

HI

HI

Off topic, men jeg ble nysgjerrig på inndelingen din av barnas alder. Unge tenåringer og store barn, vil det si at de er ca 11-14 år?

Anonymous poster hash: b367e...b54

Off topic, men jeg ble nysgjerrig på inndelingen din av barnas alder. Unge tenåringer og store barn, vil det si at de er ca 11-14 år?

Anonymous poster hash: b367e...b54

De vil være 15, 13, 11 og 9 år, så ja, du var ganske nær :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...