Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Dumt spørsmål, I know... Holder det å koke smokkene mellom hver gang? Altså vanlig smokk, ikke til flaske. Må de vaskes i oppvaskmaskin først? Hver dag? Hver gang de faller på gulvet hjemme? (skjønner at de må kokes hvis de faller på bakken ute😜). Kan smokken brukes igjen (uten koking) dagen etter hvis den bare har lagt f.eks. på bordet om natten? Er helt nybegynner som dere skjønner 😄 Baby er 7 uker. Anonymous poster hash: e78f5...9bb
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Bare kok dem 😉 Anonymous poster hash: 6e6e3...e78
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 stapp dem i munnen din og gi til ungen. jeg har aldri kokt eller sterilisert noe i mitt liv. og unger må få noen bakterier. puppen din er jo ikke steril når han spiser Anonymous poster hash: 22b06...b4d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Helt nye smokker kokes noen minutter. Da de var så små, tror jeg vi brukte en smokk til den falt på gulvet eller ble skitten på en eller annen måte (typ noen andre enn oss tok på den), og da tok vi ny. Kokte en gjeng da det begynte å bli få rene igjen. Putte den i egen munn gjorde jeg hvis jeg ikke hadde noe annet valg, det går bra på farten. Etter hvert kan du bare skylle dem i vann og koke litt sjeldnere. Anonymous poster hash: e3d28...a6c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Om du vasker de i oppvaskmaskinen vil det samle seg møkkete vann inni smokken og det er vanskelig/umulig å få ut (blir aldri helt rent igjen inni der). Om det har kommet synlig møkk på så vask med såpe og varmt vann, (jeg brukte aldri oppvaskbørste, bare gned med fingrene) og så kok dem. Du behøver ikke koke hver dag, det holder å gjøre det en gang i uken! De blir ikke møkkete av å ligge fremme på bordet over natten. Faller den på gulvet holder det å skylle i springen, evt ta i din egen munn før du gir barnet, men det er heller ikke farlig å gi den til babyen uten å gjøre dette først. Anonymous poster hash: 954c8...12e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Jeg koker alltid før første bruk. Da de var så små kokte jeg en gang i uken eller ved behov. Som hun over sier så samlet jeg opp og kokte når det ble få igjen. Vi var litt nøye i starten dersom den falt på gulvet da vi har katt, men da hun ble så stor at hun puttet ting i munnen og slikket gulvet så roet vi ned litt. Anonymous poster hash: e33cf...fd3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 https://www.nrk.no/livsstil/mor-smitter-barn-med-hull-i-tennene-1.6817894 Ville ikke puttet den i din munn først, kan overføre bakterier og karies. Vask med litt Zalo og kok, skyll event i varmt vann hvis du ikke har mulighet til å koke. Anonymous poster hash: d19e3...58b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 Hvorfor tror så mange at det er så reint å putte den i egen munn? Anonymous poster hash: 1becd...964
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 Hvorfor tror så mange at det er så reint å putte den i egen munn? Anonymous poster hash: 1becd...964 Har ingen ting med at det er rent eller ikke, det er bare slik det har blitt gjort i alle år. At mor og far sine bakterier går bra. Og vi lever da enda vi som har vært er i den generasjonen? Anonymous poster hash: ce5e7...614
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 https://www.nrk.no/livsstil/mor-smitter-barn-med-hull-i-tennene-1.6817894 Ville ikke puttet den i din munn først, kan overføre bakterier og karies. Vask med litt Zalo og kok, skyll event i varmt vann hvis du ikke har mulighet til å koke.Anonymous poster hash: d19e3...58b http://www.bt.no/familie-og-oppvekst-old/Skyller-du-smokken-Putt-den-heller-i-din-egen-munn-2863665.html Anonymous poster hash: 21550...691
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Har ingen ting med at det er rent eller ikke, det er bare slik det har blitt gjort i alle år. At mor og far sine bakterier går bra. Og vi lever da enda vi som har vært er i den generasjonen? Anonymous poster hash: ce5e7...614 har vært/er * skulle det stå Anonymous poster hash: ce5e7...614
Gjest Muji81 Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 Bare bruk boksen de kommer i, i mikroen. Sterilisert etter 3 min
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Har ingen ting med at det er rent eller ikke, det er bare slik det har blitt gjort i alle år. At mor og far sine bakterier går bra. Og vi lever da enda vi som har vært er i den generasjonen? Anonymous poster hash: ce5e7...614 Jeg skrev da ingenting om folk ikke overlever det. Jeg bare synes det er så rart at folk er så hysteriske at de må koke sutten fordi noen andre enn mamma eller pappa har tatt på den, men putter den gladlig i egen munn for å "vaske" den. Den blir jo ikke renere av at det er gjort sånn i alle år. Jeg ser bare ikke logikken i det. Anonymous poster hash: 1becd...964
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 Dumt spørsmål, I know... Holder det å koke smokkene mellom hver gang? Altså vanlig smokk, ikke til flaske. Må de vaskes i oppvaskmaskin først? Hver dag? Hver gang de faller på gulvet hjemme? (skjønner at de må kokes hvis de faller på bakken ute). Kan smokken brukes igjen (uten koking) dagen etter hvis den bare har lagt f.eks. på bordet om natten? Er helt nybegynner som dere skjønner Baby er 7 uker. Anonymous poster hash: e78f5...9bb Anonymous poster hash: b7581...886
Gjest Trøfler Skrevet 30. juni 2016 #15 Skrevet 30. juni 2016 Dumt spørsmål, I know... Holder det å koke smokkene mellom hver gang? Altså vanlig smokk, ikke til flaske. Må de vaskes i oppvaskmaskin først? Hver dag? Hver gang de faller på gulvet hjemme? (skjønner at de må kokes hvis de faller på bakken ute). Kan smokken brukes igjen (uten koking) dagen etter hvis den bare har lagt f.eks. på bordet om natten? Er helt nybegynner som dere skjønner Baby er 7 uker. Anonymous poster hash: e78f5...9bb Når babyen er liten, altså før den begynner å selv putte ting i munnen, bør du vaske smokkene med varmt vann og såpe når de er skitne/har falt på gulvet, og sterilisere en gang om dagen. De fleste smokker kommer i en plastboks du fyller med vann og putter i mikroen, veldig enkelt. Når babyen er større og putter ting i munnen selv, trenger du ikke sterilisere smokkene lengre. Da holder det å vaske dem. Alle smokker bør steriliseres en gang når de er nyinnkjøpte. Smokker skal egentlig ikke puttes i voksnes munn, fordi vi har en helt annen bakterieflora enn babyer. Men har du bare med en smokk ut på tur, og den faller på gulvet i matbutikken, så er det tross alt bedre at du "vasker" den i din munn enn alternativet (baby som hylskriker resten av handleturen). Smokker skal ikke i oppvaskmaskinen. Smokker blir ikke skitne av å ligge på bordet over natten. Kort oppsummert: Vær litt mer forsiktig når babyen er helt nyfødt. Innen babyen blir litt større blir du helt automatisk mye mer avslappet, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå