Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Begynte i ny jobb nå i midten av juni.. Skal få første lønning 12.juli. Dette er fastlønn og lønna er forskuddsbetalt (1.-12.juli) og etterbetalt (13.-31.juli). De dagene jeg har jobbet i juni har jeg levert timeliste på. Bedriften er steng tre uker i juli, så jeg må ta ferie. Hva skal jeg ha på lønninga mi i juli da? Både for timene i juni OG fastlønn for juli? På en måte dobbelt lønn (nesten)? Blir jeg trukket tre uker pga ferien? Dette er i kommunen. Snakket med sjefen, han hadde ikke peiling.. Skjønner om dette ble rotete, litt forvirra her...🤔 Anonymous poster hash: caddd...884
Yellow Brick Road Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Dersom dere ikke har noen spesiell avtale om noe annet, skal du ha utbetalt det du har jobbet i juni, julilønn minus 3 uker ferie. Du kan nekte å ta ferie dersom arbeidsplassen har andre jobber de kan bruke deg til. Men er det fellesferie og avdelingen stengt må du ta ut ferie selv om du ikke har opparbeidet deg feriepenger.
Mamma_til_2 Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Du får vell timene dine, fastlønnen minus 3 uker ferie.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Jeg vil tro at du i juli får lønn for det du har jobbet i juni i tillegg til den ene uka du jobber i juli, og blir trukket i lønn for de tre ukene du har ferie i juli. Så du vil totalt sett få lønn for tre uker i juli da. Anonymous poster hash: b043d...e24
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 OK! Det høres logisk ut. Takk :-) Anonymous poster hash: caddd...884
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Vent litt nå...🤔 Jeg har vært forberedt på å spare lønninga i juli fordi jeg trodde jeg bare skulle få for en uke i august (har virkelig ikke peiling). Betyr dette da at i juli får jeg for timene for juni + uka jeg jobber i juli OG jeg får full lønning 12.august? Dette må jeg tydeligvis ha inn med t-skje😄 Anonymous poster hash: caddd...884
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Vent litt nå...🤔 Jeg har vært forberedt på å spare lønninga i juli fordi jeg trodde jeg bare skulle få for en uke i august (har virkelig ikke peiling). Betyr dette da at i juli får jeg for timene for juni + uka jeg jobber i juli OG jeg får full lønning 12.august? Dette må jeg tydeligvis ha inn med t-skje😄 Anonymous poster hash: caddd...884 Ut fra det du selv sier i hovedinnlegget ditt, så blir det sånn ja. Det kommer for såvidt an på om du har reservert deg fra å bli trukket alle fem ferieukene i år også da. Ring HR-avdelingen i morgen du.. Anonymous poster hash: b043d...e24
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Ut fra det du selv sier i hovedinnlegget ditt, så blir det sånn ja. Det kommer for såvidt an på om du har reservert deg fra å bli trukket alle fem ferieukene i år også da. Ring HR-avdelingen i morgen du.. Anonymous poster hash: b043d...e24 Har ikke reservert meg, nei.. Men jeg har jo sagt fra at jeg bare vil ha disse tre ukene med ferie til sjefen min. Jeg trodde jo jeg bare skulle få disse timeliste-pengene i juli jeg da, og ingenting i august. At første fastlønnutbetaling kom 12.september... Kan ta en telefon, ja:) Takk for alle svar. Føler meg iallfall litt klokere Anonymous poster hash: caddd...884
Surogvanskelig Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Har ikke reservert meg, nei.. Men jeg har jo sagt fra at jeg bare vil ha disse tre ukene med ferie til sjefen min. Jeg trodde jo jeg bare skulle få disse timeliste-pengene i juli jeg da, og ingenting i august. At første fastlønnutbetaling kom 12.september... Kan ta en telefon, ja:) Takk for alle svar. Føler meg iallfall litt klokere Anonymous poster hash: caddd...884 Å si at du bare vil ha 3 uker ferie er jo å reservere seg fra fem ukers ferie....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Å si at du bare vil ha 3 uker ferie er jo å reservere seg fra fem ukers ferie.... Hahaha! Oki... Da har jeg reservert meg da😜 Anonymous poster hash: caddd...884
Surogvanskelig Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Hahaha! Oki... Da har jeg reservert meg da😜 Anonymous poster hash: caddd...884 Helt seriøst. Som nyansatt kan du reservere deg for fult ferietrekk. Det gjør du ved å oppgi hvor mange uker ferie du skal ha.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Helt seriøst. Som nyansatt kan du reservere deg for fult ferietrekk. Det gjør du ved å oppgi hvor mange uker ferie du skal ha. Takk:) Vet ingenting om dette. Kun hatt jobber der jeg har skrevet timelister før.. Anonymous poster hash: caddd...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå