Gå til innhold

30,000 i lommepenger i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person i tre uker. Skal dekke mat og fornøyelser (shopping).

Anonymous poster hash: db283...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må nok ha 50 000, men da må du leve sparsommelig. 

Anonymous poster hash: c83ec...8df
Skrevet

Høres litt lite ut. Vi brukte rundt 30.000,- på en uke. Dekket mat, drikke, opplevelser og shopping for to voksne. Brukte en del på dyre merkevarer, og holdt da akkurat med de 30.

Anonymous poster hash: 127fb...159

Skrevet

Du får jo ikke en skikkelig veske en gang til den summen. Skal du ha en skikkelig ferie der du kan unne deg litt bør du nok ha med 300.000.

Anonymous poster hash: 06293...8fd

Skrevet

Fornøyelsesparkene er dyre, spesielt Disney! Men det er så verdt det! Jeg hadde nok hatt med meg litt mer om jeg var dere og skulle kjørt hele løpet ut. Dollaren er dyr. Hvor i USA skal du?

Anonymous poster hash: c2769...73e

Skrevet

En person i tre uker. Skal dekke mat og fornøyelser (shopping). Anonymous poster hash: db283...a47

Det skal holde veldig greit.Tror kanskje de som mener det er lite tror at du snakker om flere personer enn bare deg selv.Jeg og mannen var tre uker i Orlando ifjor og brukte 50 000,-.Da brukte vi dom gslninger!!

Anonymous poster hash: f859b...2ab

Skrevet

*som galninger* skulle det stå:-)

Det skal holde veldig greit.Tror kanskje de som mener det er lite tror at du snakker om flere personer enn bare deg selv.Jeg og mannen var tre uker i Orlando ifjor og brukte 50 000,-.Da brukte vi dom gslninger!!Anonymous poster hash: f859b...2ab

*som galninger* skulle det stå:-)

Skrevet

Hvor i USA skal du og hvilke aktiviteter har du planlagt?

Anonymous poster hash: 923bd...6c2

Skrevet

*som galninger* skulle det stå:-)*som galninger* skulle det stå:-)

Spørs hvor mye man shopper og hvor man spiser😉.

Vi spiser for ca 25 dollar frokost (om man velger Ihop f.eks), lunsj for 25 dollar om man gjør det billig (knallbillig på good quart om man vil tenke på pengene) og 60 dollar på biffmiddag (ala Longhorn) så det blir penger ut av det. Vi har reist i mange år og dollaren er dyr nå.

Anonymous poster hash: c2769...73e

Skrevet

Avhenger helt av hvor du skal og hva du skal gjøre! San Francisco eller Detroit? Vanlig sightseeing eller shopping på Fifth Avenue? Osv.

Anonymous poster hash: f57c1...c07

Skrevet

Det holder fint, med mindre du shopper veldig dyre ting, bruker mye penger på aktiviteter som fornøyelsesparker, eller spiser på veldig dyre restauranter.

Anonymous poster hash: c5d60...494

Skrevet

Jeg synes det var svært mye penger...

Anonymous poster hash: fb364...3a2

Skrevet

For meg personlig så hadde det ikke holdt, da jeg har svart belte i shopping. Og ikke minst elsker å oppleve nye steder & er en livsnyter. 50K så har du nok så det holder og har du noe til overs - ja så blir vel det et bonus.

Skrevet

hadde meg oss 55.000 når vi var der :) 30.000 høres veldig lite ut

Anonymous poster hash: d3dba...dab
Skrevet

Klarer ikke å forstå hvordan jeg og gubben skulle klart å bruke 10 000 i uka, selv på ferie. Ligger overnatting i denne summen, eller utenfor?

Anonymous poster hash: e7b2d...b2c

Skrevet

Klarer ikke å forstå hvordan jeg og gubben skulle klart å bruke 10 000 i uka, selv på ferie. Ligger overnatting i denne summen, eller utenfor?

- og der innså jeg at det handlet om én person. Fatter ikke hvordan jeg skulle klart å bruke så mye penger. Shopping? Hva skal man handle, da? Jeg kjøper det jeg trenger her hjemme.

Skrevet

Det de 10. sommeren jeg reiser til USA, allikevel er jeg alltid så usikker på hvor mye jeg skal beregne. Husker aldri hvor mye som går. Jeg shopper ikke mye dyre ting, men kjøper en god del klær og sko som ikke er så veldig dyre. Skal ikke i noen fornøyelsesparker.

Jeg får belage meg på litt mer hvis 30,000 blir lite for bare meg.

Takk

Skrevet

Min mamma, søster og jeg var på shopping i New York i 6 dager. Brukte ca 15-17 000 kr hver på de dagene. Fly, hotell, Show på Broadway og helikoptertur over Manhattan var forhåndsbestilt/betalt. Resten gikk på mat, taxi og shopping.. 

Men så skal det sies at vi var der kun for å shoppe og være litt turister da. OG har 3 små hjemme, så jeg alene brukte nok 7-8000 på Disney Store. :) 

Anonymous poster hash: 743e0...12c
Skrevet

- og der innså jeg at det handlet om én person. Fatter ikke hvordan jeg skulle klart å bruke så mye penger. Shopping? Hva skal man handle, da? Jeg kjøper det jeg trenger her hjemme.

HI skal vel kjøpe mat også. Er man på ferie så er det også mye annet å gjøre, show, musikal, inngangspenger til diverse.

Kanskje ta manikyr, eller en massasje.

Skrevet

Blir faktisk litt sjokkert over summene folk bruker på shopping.. 😲 hadde aldri greid å bruke så mye penger bare på shopping og kos.. finnes jo så vanvittig mye annet fornuftig å bruke penger på..

Men har man hauger av penger så blir man vel mindre kritisk til hva man bruker dem på..

Tror Gandhi hadde mye rett i denne uttalelsen her:

Earth provides enough to satisfy every man's needs, but not every man's greed.

Anonymous poster hash: f6330...ddb

Skrevet

Tror det går fint. Du drar vel ikke dit for å kjøpe dyre vesker og sko ? Isåfall holder det ikke men ellers normalt budsjett med 10 k i uka er helt fint det.

Anonymous poster hash: 75104...df1

Skrevet

Hva er det dere shopper, dere som bruker 50.000,- på tre uker? Kjøper dere dyre merkeklær?

Jeg er ikke en anti-shopper, men lurer litt på hva dere handler for jeg tror ikke jeg hadde klart å komme opp i de summene.

Jeg er bevisst på hva jeg handler og kjøper klær som er i god kvalitet og i klassisk stil og som brukes til de er utslitt. Kanskje derfor jeg handler mindre? Dere må ha enorme klesskap...? Eller kaste masse klær? Ikke liker jeg smykker/interiør ol heller. Bøker kjøper jeg, men klarer ikke bruke 10.000,- på det.

Anonymous poster hash: 80373...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...