Gå til innhold

Svare på ukjent nummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt oppringt av ukjent nummer flere ganger de siste dagene(altså at det står ukjent på skjermen). Kan jo være noen som bare vil ha hemmelig nummer men blir litt skeptisk. Tenker det kan være utenlandsk nummer der det koster meg masse å ta tlf. Hadde du svart?

Anonymous poster hash: d168e...dd7

Fortsetter under...

Skrevet

Det er "Microsoft" som ringer. ;)

Skrevet

Nei, folk som vil ha tak i meg må identifisere seg. Et lite unntak er når jeg venter telefon fra legen min, kan forstå at hun ikke vil kringkaste mobilnr sitt.

Anonymous poster hash: 5ab93...2a0

Skrevet

Jeg opplevde det i dag. En dame som snakket engelsk. Bare la på.

Anonymous poster hash: cd0c5...7d2
Skrevet

Det kan jo være fra noe offentlig institusjon eller lign.

Jeg jobber på sykehus, amk.

Har flere ganger ringt til folk for å varsle eller be om hjelp.

Noen ganger blir det hemmelig nr, da vi ikke ønsker tlf tilbake. Noen ganger kan vi glemme i kampens hete og slå av hemmelig nr.

Jeg har ringt til naboer og spurt om de kan hjelpe tante olga i nabo huset.

Ringt til pårørende med beskjed om at de må dra over til mor/ far etc, da de er syk. Ambulanse på vei.,

Husker en gang jeg ringte, da med nr som vistes, ble avvist, jeg ringte igjen, avvist, enda en gang, avvist og den fjerde gangen svarte personen med et surt jaaa.

Da hadde faren fått hjertestans, og mor drev med hlr bare 200 m lengre ned i gata. Jeg ringte for å be henne dra dit og hjelpe til.

Så jeg tar ukjente nr jeg, men legger på hvis det ikke er noe spesiellt.

En vet aldri hva det er som skjer..

Anonymous poster hash: c2fd4...128

Skrevet

Jeg tar alle telefonene jeg. Så lagrer jeg dem som er fra telefonselgere av alle slag under telefonsalg. Da slipper jeg å ta den når de ringer. Skjønner at folk kan være redd telefon, men det kan faktisk være viktige samtaler enkelte av dem.

Anonymous poster hash: c8dd4...9c7

Annonse

Skrevet

Jeg tar alle telefonene jeg. Så lagrer jeg dem som er fra telefonselgere av alle slag under telefonsalg. Da slipper jeg å ta den når de ringer. Skjønner at folk kan være redd telefon, men det kan faktisk være viktige samtaler enkelte av dem.

Anonymous poster hash: c8dd4...9c7

Nytter ikke å lagre som telefonsalg når det står ukjent på skjermen. Forskjell på det og at nr er ukjent for meg.

Anonymous poster hash: d168e...dd7

Skrevet (endret)

Svarer ingen jeg ikke har lagret i telefonlisten min. Har svarer hvor de kan legge igjen beskjed om det er noe viktig, ellers sender jeg SMS tilbake "opptatt i et møte, hva gjelder det?"

Endret av Ylva og Mathilde
Skrevet

Hvis dette er daglige tlf fra usa el england er det helt sikkert "microsoft" skvipet som ringer. Ikke ta den, evnt ta den og bare snakk tull. For all del ikke utlever noe info om deg, bank, passord el.

Halve kontoret vårt har fått disse tlf, utrolig plagsomt!

Anonymous poster hash: c7928...d57

Skrevet

Det koster deg ikke noe å svare selv om noen ringer fra utlandet.

Jeg svarer ikke på ukjent nummer. Ingen jeg kjenner som har hemmelig nummer, og er ikke interessert i å prate med "Microsoft" eller andre selgere.

Skrevet

Jeg ble oppringt fra ukjent nummer for et par uker siden, da var det "Microsoft". ;) Jeg har også blitt oppringt flere ganger fra nummer i Storbritania, de telefonene har jeg ikke tatt.

Ukjent nummer svarer jeg uansett på, men avslutter raskt og legger på med en gang det viser seg å være humbug.

Skrevet

Det kostar ikkje noko, så lenge du ikkje ringjer attende, eller oppgjev personlege opplysningar slik at du vert svindla. Eg pleier svare, men avbryt raskt dersom det er salg eller svindelforsøk. "Mikrosoft" har visst vore svært frampå i det siste, mannen har og fått tlf derfrå.

Skrevet

Altså, det er ingen som kan tappe telefonen eller kontoen din ved bare å ringe til deg 😂

Med gamle foreldre og voksne unger som beveger seg rundt så våger jeg ikke å ikke svare uansett hva som står på skjermen. Er det noen jeg ikke er interessert i å snakke med avslutter jeg fort.

Annonse

Skrevet

Det et veldig irriterende med folk som ikke svarer på telefon

Vi bruker mye tid på jobb på å ringe flere ganger til folk som ikke svarer. Mange av dem ventet til og med på at vi skal ringe. Jeg anser det som normal høflighet å svare når telefonen ringer, så får man heller si man ikke er interessert å legge på hvis det er selgere el

Anonymous poster hash: c50f2...aff

Skrevet

Vi bruker mye tid på jobb på å ringe flere ganger til folk som ikke svarer. Mange av dem ventet til og med på at vi skal ringe. Jeg anser det som normal høflighet å svare når telefonen ringer, så får man heller si man ikke er interessert å legge på hvis det er selgere el

Det er også normal høflighet å identifisere seg ved å skru på nummervisning. Hvis ikke man gjør det, har man seg selv å takke.

For min del kommer de fleste anropsavvisningene når jeg er på jobb. Er det ikke barnehagen eller min gamle bestemor må det vente, jeg har jobb å gjøre. Sjult nr kan ikke tilbakeringes, og er ikke nr i katalogen så jeg kan finne ut hvem som har ringt gidder jeg ikke ringe tilbake.

Anonymous poster hash: 5ab93...2a0

Skrevet

Det er sikkert "Microsoft". Tror de ringer fra India. Bare si at du ikke har PC, så ringer de aldri igjen.

Anonymous poster hash: 94c3e...667

Skrevet

Man kan snu det og si det er frekt å ringe folk. Du ringer dem og forventer at de skal slippe ALT de driver med for å prate med deg.

Skrevet

Man kan snu det og si det er frekt å ringe folk. Du ringer dem og forventer at de skal slippe ALT de driver med for å prate med deg.

Hun skriver jo at mange venter på at de skal ringe? Det er fullt forståelig at f.eks leger ikke vil vise kontornummeret sitt, tenke hvor mange som da hadde tatt snarveien utenom sentralbordet for å få snakke med sin lege.

Det er nå via telefon mye av den offentlige kommunikasjonen foregår, så å påstå at de som ringer er uhøflige er vel å dra det vel langt? Man kan vel ikke forvente å kjenne alle nummer som våger seg å ringe?

Anonymous poster hash: af46b...0a6

Skrevet

Det er sikkert "Microsoft". Tror de ringer fra India. Bare si at du ikke har PC, så ringer de aldri igjen.

Anonymous poster hash: 94c3e...667

Det gjorde jeg. Da begynte han å spørre hvorfor ikke. Sa jeg ikke hadde bruk for, men han fortsatte å spørre hvorfor ikke. Sa jeg trodde han hadde ringt feil. Da slang han på røret.

Anonymous poster hash: b5def...2cc

Skrevet

Jeg svarer aldri på ukjent nummer. Jeg svarer aldri dersom nummeret er vist, men ikke registrert i telefonkatalogen (har Gule sider-appen, som sjekker nummeret og viser hvem som ringer). Har telefonsvarer, men disse to kategoriene med telefonnumre har aldri lagt igjen beskjed. Har aldri opplevd å gå glipp av noe.

Anonymous poster hash: ec6f8...d09
Skrevet

Mange kan rett og slett ikke ta telefonen hele tiden (bør selvfølgelig svare hvis det er avtalt ringing på tidspunktet). Når jeg står med pasienter kan jeg ikke nås på mobil. Bhg bruker fasttlf til kontoret hvis det er viktig. Er jeg i møter, på seminar etc siler jeg samtaler. Har applewatch, og ser med en gang hvem som ringer når jeg blir "tappet" på armen. Er det skole eller bhg svarer jeg. Ellers svarer jeg normalt ikke (sender noen ganger mld om at jeg ringer tilbake).

Anonymous poster hash: 635b6...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...