Gå til innhold

Vet du eller mannen din noe om Toyota corolla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har gått til helvete og jeg må ha ny bil fort. Jeg har mulighet til å kjøpe en Toyota corolla for 15.000 kroner. En 98 modell, fem dører.

Er det billig? Er den sikker selvom den er gammel? Jeg har tre barn, en i beltestol og to på bilpute. Er det plass nok bak til de?

Jeg er helt desperat etter å høre andres erfaringer og meninger..!

Anonymous poster hash: a1c7b...20f

Skrevet

Hvor langt er den kjørt?

Anonymous poster hash: a8ffc...490

Skrevet

Se på Finn.no å søk på det samme så ser du hvilken pris de ligger ut til.

Skrevet

250 000 km er mye km. Men en Toyota gir seg aldri.

Ser den fin ut og starter vil jeg si det går bra. Bruker den olje?

Har du ingen menn som kan hjelpe? Nabo? Venn?

Ang bilstoler tor jeg det skal gå, litt trangt men det tåles. Se om interiøret er slitt/ødelagt. Da sier du 10 000.

Anonymous poster hash: 7427d...9ac

Skrevet

Bensin eller diesel? Hvor stor motor?

St. Vogn?

Har selv en corolla 1.4 liter diesel st.vogn.

Min er 07 mod og gått 144000.

Anonymous poster hash: 1628c...67a

Skrevet

Det er jo en gammel bil, og prisen er deretter. En bil på snart 20 år er neppe det mest driftssikre som finnes, men det er umulig å spå framtida...den kan rulle og gå uten store kostnader i mange år, eller den kan ryke neste uke...Toyota (og andre japanske) er vel sånn sett det sikreste å satse på da...

Når det gjelder sikkerhet er det nok ikke en bil å anbefale, det var et kraftig skille rundt 2003 , så sånn sett ville jeg ha prøvd å få tak i en bil som er produsert etter det...

Anonymous poster hash: 432b6...8cf

Skrevet

Den syns jeg var drøy gammel til den prisen.. 

Anonymous poster hash: aafd4...19b
Skrevet

Hvor langt er den kjørt?

Anonymous poster hash: a8ffc...490

Den har gått 190 000

Skrevet

Motorstørrelse har mye og si.

En diesel holder lenger enn bensin.

På en så gammel bil ville jeg vært mest engstelig for rust, spesielt i kanalene.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. De eneste mannfolka rundt meg som har peiling på bil er bortreiste og kn ikke være med å se på den. Jeg må bestemme meg i dag, og trenger sårt bil til helga. Jeg kan ikke ta opp billån akkurat nå, men 15 000 har jeg ingen problemer med å legge ut på dagen, men er så usikker. Er helt grønn på bil!

Skrevet

Vi har hatt to corolla. Gått nesten eller over 300000 uten noe motorproblemer. Ene ble kræsja og den andre var angrepet av rust. Den blir vraket nå. Men det er 94modell. Så det er en av de mest driftsikre bilene jeg har vørt borti.

Skrevet

Vi har hatt to corolla. Gått nesten eller over 300000 uten noe motorproblemer. Ene ble kræsja og den andre var angrepet av rust. Den blir vraket nå. Men det er 94modell. Så det er en av de mest driftsikre bilene jeg har vørt borti.

Takk for svar:) hvor mange barn har du? Jeg må få plass til to bilputer og en bilstol bak.

Skrevet

For noen tullesvar. Hverken bensin eller diesel motorene ryker på en corolla. Kan nok lett kjøres 3-400 000. Om den ser ok ut med tanke på rust, og er eu godkjent, kan du trygt kjøpe den. 

Anonymous poster hash: 0469b...24f
Skrevet

Takk for svar:) hvor mange barn har du? Jeg må få plass til to bilputer og en bilstol bak.

har ikke vært min bil etter jeg fikk barn, den har blitt arvet nedover i søskenrekka :)men 3 forovervendte skal gå greit tror jeg. Har iallefall hatt en besafe izi Plus og en izi up i den ene, og da menerr jeg vi kunne fått inn en pute til. Men kan du ikke bare prøve? :)
Skrevet

For noen tullesvar. Hverken bensin eller diesel motorene ryker på en corolla. Kan nok lett kjøres 3-400 000. Om den ser ok ut med tanke på rust, og er eu godkjent, kan du trygt kjøpe den.

Jeg har hatt mange biler også Toyota.

Den corollaen jeg sitter med nå har det vært mye trøbbel med.

Jo en motor kan ryke, spørs på tidligere kjøring og behandling.

Skrevet

som manne min og broren min sier, toyota er evighetsbil. Svigers hadde en Carina på 90 tallet, den ble vraka for 3 år siden. da hadde den gått nesten 600.000. sveiv som ei klokke, brukte ikke olje en gang ;) Men den rusta istykker. Japanske biler er kjent for problemer med rust, så vær obs på det før du kjøper. Broren min har en gammel Corolla, 98 modell. gått over 300.000, men den sviver feilfritt, og de har egentlig bare bytta slitedeler på den som bremseklosser, vindusviskere osv! ;) Bare vær flink å bytte olje på den, og bytt filtere med jevne mellomrom ;)

Anonymous poster hash: 962cc...22e

Skrevet

Toyota er misforstått oppskrytt.ville aldri satt mine barn i en så gammel bil,heler ventet og funnet en ordentlig bil.den bilen er klar for dynga.

Skrevet

Det er ikke bare å finne en annen bil for alle. Noen må ta til takke med eldre biler. Her i Norge er det så dyrt med bil, at en som regel ikke har råd til en ny bil før barna er konfirmert. Det er i grunn en skam. Vi har selv kjørt rundt i gamle biler nå barna var mindre. Vi har begge normale jobber og bor relativt billig, men det hjelper ikke, når en ny bil koster lett 4-500 000. Kommer en til nabolandene våre går samme bilene for nesten halve prisen. Da er det ingen som snakker om sikkerhet eller miljø. Dobbeltmoral!

Skrevet

Det er ikke bare å finne en annen bil for alle. Noen må ta til takke med eldre biler. Her i Norge er det så dyrt med bil, at en som regel ikke har råd til en ny bil før barna er konfirmert. Det er i grunn en skam. Vi har selv kjørt rundt i gamle biler nå barna var mindre. Vi har begge normale jobber og bor relativt billig, men det hjelper ikke, når en ny bil koster lett 4-500 000. Kommer en til nabolandene våre går samme bilene for nesten halve prisen. Da er det ingen som snakker om sikkerhet eller miljø. Dobbeltmoral!

Når det gjelder naboland er det dyrere i Danmark.

Skrevet

Vi kjøpte nettopp en flott tre år gammel Skoda stasjonsvogn som hadde gått 33 000 km og hadde to års nybilgaranti igjen for 175 000 kr, så det der er bare tull. Har man dårlig råd kjøper man ikke ny bil!! Og det er ikke en skam at alle ikke har råd til ny bil, nei.

Anonymous poster hash: d4ac7...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...