Gå til innhold

Noen som vet? Dagpenger og syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på dagpenger og har vært syk og dermed ikke kunnet være i jobb. Vil jeg da få trekk i dagpengene når jeg fører det på meldekortet?

Utrolig kjedelig å miste inntekt pga sykdom i så fall..

Anonymous poster hash: 260a3...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha sykemelding fra legen, ellers mister du penger de dagene du var syk. Alt dette står i papirene du har signert på at du har lest.

Anonymous poster hash: 62dd3...700

Skrevet

Jeg går på dagpenger, har aldri krysset for at jeg har vært syk. Unntaket er nå når jeg er sykemeldt etter en operasjon, da krysser jeg på syk. Men er du i arbeidspraksis så må du krysse syk, ellers hadde jeg ikke gjort det.

Skrevet

Jeg går på dagpenger, har aldri krysset for at jeg har vært syk. Unntaket er nå når jeg er sykemeldt etter en operasjon, da krysser jeg på syk. Men er du i arbeidspraksis så må du krysse syk, ellers hadde jeg ikke gjort det.

Jeg er ikke i arbeidspraksis men jeg er jo syk. Vil helst ikke lyve..

Kan ta kontakt med legen i morgen.

hi

Skrevet

Hadde ikke giddet å stresse med det... Jeg har også vært syk denne uken, men kommer ikke til å krysse av for det på meldekort. Var ikke sånn at NAV trengte meg på det aktuelle tidspunktet uansett... Frisk nå og klar for eventuelle oppdrag! 😀

Anonymous poster hash: 11165...e67

Skrevet

Hadde ikke giddet å stresse med det... Jeg har også vært syk denne uken, men kommer ikke til å krysse av for det på meldekort. Var ikke sånn at NAV trengte meg på det aktuelle tidspunktet uansett... Frisk nå og klar for eventuelle oppdrag! 😀

Anonymous poster hash: 11165...e67

Takk for svar. Det byr meg i mot å lyve, så det tror jeg ikke at jeg klarer..

Har ikke lest papirene godt nok dessverre, for trodde ikke jeg trengte sykemelding når jeg ikke har jobb, men ringer legen i morgen.

hi

Skrevet

Takk for svar. Det byr meg i mot å lyve, så det tror jeg ikke at jeg klarer..

Har ikke lest papirene godt nok dessverre, for trodde ikke jeg trengte sykemelding når jeg ikke har jobb, men ringer legen i morgen.

hi

Det er da ikke noe vits å ta opp legens tid for å skrive sykemelding eller få time, når du bare kan la være å føre det opp

Anonymous poster hash: b35ac...a57

Skrevet

Hvis sykdommen ikke har forhindret deg fra å søke jobber som vanlig og du hadde klart å dra deg av gårde til et jobbintervju etter å ha tatt noen paracet, så hadde jeg ikke ført det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...