Gå til innhold

Phenergan mot kvalme ved graviditet. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått phenergan mot ekstrem kvalme av legen min, men tørr ikke å ta de. Er rød trekant på de og i tillegg står det at man skal ikke ta de siste 3 mnd av svangerskapet. Hvorfor er det greit i begynnelsen men ikke på slutten?

Har et utviklingshemmet barn fra før og jeg er rett og slett dritt redd for å bruke medisiner nå når jeg er gravid. Er redd det kan gjøre skader, selvom legen sier det er trygt.

Er 11 uker på vei, spyr masse, men har bare gått ned 2 kg så det er vel ikke så farlig at jeg spyr mtp liten vektnedgang til nå? Legen mente det var mye å gå ned 2kg, jeg er overvektig fra før av..

Anonymous poster hash: 86277...e25

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk det ved siste graviditet. Spydde som en gris og hadde gått ned 10 kg. Men tok det kun en gang! Fy søren så dopa jeg ble (har aldri dopet meg, men ser for meg det er sånn). Klarte fysisk ikke å holde oppe øynene og lå bare i en døs. Mistet nesten stemmen og klarte ikke å tenke eller prate om jeg ble spurt om noe. Så vil ikke anbefale å ta de om du har barn hjemme.

Anonymous poster hash: 054f7...688
Skrevet

Jeg fikk det ved siste graviditet. Spydde som en gris og hadde gått ned 10 kg. Men tok det kun en gang! Fy søren så dopa jeg ble (har aldri dopet meg, men ser for meg det er sånn). Klarte fysisk ikke å holde oppe øynene og lå bare i en døs. Mistet nesten stemmen og klarte ikke å tenke eller prate om jeg ble spurt om noe. Så vil ikke anbefale å ta de om du har barn hjemme.

Husker du hvor mange du tok? Hvilke styrke? Har fått 25 mg, er alene med barn nå siden mannen jobber vekke. Tror jeg dropper å ta de da..

Hi

Skrevet

Jeg har fått de for å sove bedre. Er 31 uke og altså godt inne i 3 trimester. Fikk beskjed om å ta 3- 4 i slengen og å slutte ca en mnd før termin slik at barnet ikke er påvirket når det blir født. Har prøvd et par tre ganger, ble ikke dopa bare trøtt, men fikk vanvittig rastløse ben. Kommer ikke til å ta de mere fordi ubehaget er større enn fordelene.

Anonymous poster hash: c74d4...254

Skrevet

Jeg tok Phenergan sikkert 10 ganger i løpet av 1.trimester. Hjalp ikke mye på kvalmen, men nok til at jeg ikke ville dø noen timer så jeg kunne klare å sove litt. Det som er lurt hvis du er usikker på om du tør ta de er å lese om phenergan og graviditet eks. på relis.no

Jeg likte ikke å måtte ta noe i svangerskapet, men dette var tvingende nødvendig for meg så da ble det slik (etter å ha lest mye og følt meg relativt trygg). 

Skrevet

Husker du hvor mange du tok? Hvilke styrke? Har fått 25 mg, er alene med barn nå siden mannen jobber vekke. Tror jeg dropper å ta de da..

Hi

Jeg tok kun en tablett, husker ikke styrken. Men nok til å slå ut meg som er høy og tung :eeeh:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...