Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Jeg er helt ny, også har jeg kastet opp i går etter jobb og i natt. Hadde håper jeg skulle klare å komme meg til i ettermiddag men jeg er så kvalm enda. Måtte bare krype til korset og ringe inn syk. Er så livredd for at de blir sinte og ikke vil ha meg tilbake neste år. Men så kan man jo ikke ha oppkast og gå på jobb heller:( Selv om det er regelen føler jeg allikevel at mange blir skuffet når man melder seg syk. Uff. Hvordan håndtere det?? Har så skyldfølelse. Anonymous poster hash: 41181...a61
Kjerringa med agurken Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Såfremt du ikke er gravid burde de være sjeleglade for at du ikke smitter dem med omgangssyke. Husk å si at det er omgangssyke slik at de faktisk skjønner at det er smittsomt. Bra at du har dårlig samvittighet da. Det viser at du ikke er av skulke-typen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Skjønner deg litt. Jeg spydde en hel natt og når jeg ringte for å si at jeg ikke kom på jobb så ble jeg hudfletta av sjefen, klart jeg måtte komme på jobb! Var knapt en time siden sist jeg hadde spydd så hun mente at jeg var frisk. At jeg jobbet med barn som "henger rundt halsen" min hele dagen var ikke nøye. Men samtidig så må man bare lukke ørene når man får kritikk, er man sjuk så er man sjuk! Får du ikke fortsette å jobbe der så er det uansett en dustesjef som du ikke vil ha, en liten trøst det. Anonymous poster hash: 9bd3b...593
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Kjedelig! Men jeg regner med at du ikke har oppsøkt omgangssykesmitte eller ønsket deg den, så da må du bare være ærlig og si du dessverre har fått omgangssyke og at du derfor ikke kan gå på jobb. En normal sjef har forståelse for det, og vil heller ikke ha deg på jobb med den smitten. Har du mulighet, så tilby deg gjerne å jobbe litt ekstra når du er frisk igjen. Anonymous poster hash: e1f62...369
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Husk at egenmelding ikke gjelder hvis du er helt nyansatt. Du må ha sykemelding. Anonymous poster hash: 480f0...5f8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Uff, det der er alltid like kjipt, men du får bare si det som det er. Du spyr og kan ikke kommer, de setter nok helst pris på at du holder jeg hjemme. Men jeg forstår deg godt da. Jeg begynte i en ny jobb for en del år siden, som lærer, og allerede første uken fikk jeg karftig halsbetennelse med streptokokker, 40,5 i feber og mistet stemmen helt. Ble sykemeldt i to uker. Veldig gøy... De ble heldigvis ikke sure (utad i hvert fall), men jeg krympet meg likevel da mannen måtte ringe og si at jeg ikke kom på jobb (jeg hadde ikke stemme, så jeg kunne ikke ringe selv en gang, herlig...) Anonymous poster hash: 31ffc...75b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 Skjønner deg godt, hi! Det er grusomt, enda verre som nyansatt. Prøv å glem dårlig samvittighet og hvil deg og bli frisk God bedring! Anonymous poster hash: 79b2b...d8d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 Skjønner deg veldig. Jeg hadde kveldsvakt på søndag, men klarte ikke gå på jobb. Starta i mai, så var selvfølgelig redd for at de skulle stemple meg som "den som blir syk på kjipe vakter". Men jeg jobber med syke eldre og terskelen der burde (og er) veldig lav for å bli hjemme om man har noe smittsomt i seg. Har lært opp igjennom årene at det er bedre å være hjemme og bli frisk enn å gå på jobb og smitte andre + at det tar mye lenger tid før en blir frisk når kroppen ikke slapper av. Anonymous poster hash: d8049...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå