Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Har prøvd alt jeg har kommet over av solkrem i 12 år nå... Har vært én hun ikke reagerte på i løpet av disse årene. Det er nå 7 år siden, den ble solgt på helsekost, kun ett år, så ble den tatt ut av produksjon fordi det var kreftfremkallende stoffer i den... (Hun tålte den ikke bedre enn at jeg kunne smøre på én gang om dagen, i to, tre dager, så reagerte hun.) Heldigvis er hun utstyrt med "indianer-hud" fra naturens side, blir knall-brun i det ho kler av seg, aldri blitt brent, selv ikke da vi var i Tyrkia en uke. (Vi dro riktignok på sensommeren, så ho hadde ett godt grunnlag og himmel og hav for en farge ho fikk i løpet av den uka, hehe.) Men jeg må si jeg bekymrer meg for stråling, hudkreft osv... og etter å ha lest alle tråder om solkrem her inne får jeg helt vondt! Altså, vi gjør det vi kan, har på litt klær, prøver å unngå å være for mye ute i sola når sola er sterkest osv.(men hysteriske har vi aldri vært. Mulig jeg begynner å bli det nå. 😜) Men det blir jo vanskeligere og vanskeligere jo eldre hun blir. Nå begynner ho å mase om å fa ligge og sole seg, slik som vennene hennes gjør. Dét er jo helt uaktuelt fra min side. Men hva vet jeg om hva ho egentlig gjør når vi ikke er med.. Vi har snakket masse sammen om konsekvensene, men jeg vet jo åssen ting er. Selv voksne vil jo ikke alltid forstå. "Hun har jo sååååå god hud!" Joda, ho har det, men jeg vil jo gjerne at det skal vare også da... Noen som har noen gode råd? Eller har opplevd det samme og vet om noen kremer jeg kansje ikke har prøvd? (Har prøvd det meste fra apotek, helsekost og har bestilt noen fra Australia (men gav opp etter kun to stk.. Blir jo dyrt å prøve hele "jungelen" også. 😜😄😄 Anonymous poster hash: ee2a4...1f7
Gjest Antarctica Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Sinksalve tynt på. Hvis hun tåler den, da!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har fått omtrent samme problemet selv siste årene. Jeg fikk en Shift Solkrem fra helsekosten nettopp, og den tålte jeg faktisk. Den gir litt sånn sinksalvefølelse, men den fungerte. Tror den er solfaktor 15. Ellers har jeg brukt cocosa olje de siste årene. Kokosolje inneholder naturlig solfaktor 8. Gulrotolje inneholder visstnok naturlig solfaktor 30, jeg har ikke funnet den selv, men vil tro du finner om du googler. Jeg har ikke lett veldig siden det har fungert bra med cocosa. Anonymous poster hash: 2779e...98a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har fått omtrent samme problemet selv siste årene. Jeg fikk en Shift Solkrem fra helsekosten nettopp, og den tålte jeg faktisk. Den gir litt sånn sinksalvefølelse, men den fungerte. Tror den er solfaktor 15. Ellers har jeg brukt cocosa olje de siste årene. Kokosolje inneholder naturlig solfaktor 8. Gulrotolje inneholder visstnok naturlig solfaktor 30, jeg har ikke funnet den selv, men vil tro du finner om du googler. Jeg har ikke lett veldig siden det har fungert bra med cocosa. Anonymous poster hash: 2779e...98a Ellers er det en del tilskudd som kan gi en naturlig beskyttelse også. Astaxantin er kanskje den sterkeste. Chlorella har visstnok også en slik effekt. Betakaroten har også litt slik effekt. Effekten av disse forsterkes visstnok av å ta omega3 samtidig. Googler du astaxantin så vil du finne en del forskning som er gjort bl.a. på triatlonutøvere på Hawaii som uten astaxantin ofte ble brent pga. all tiden de brukte i vannet og lettkledd under sykling og løping, men som sluttet å bli brent etter at de begynte med astaxantin (kommer fra fargestoffet i noen krepsedyr??, og er en av de sterkeste antioksydantene i tillegg). Anonymous poster hash: 2779e...98a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Oj, ja, her dukket det opp mye nytt! Takk for gode tips! 😀 Sink-salve har jeg prøvd, med litt rart resultat. Virket ikke som noen allergisk reaksjon, men at huden ble for varm og tett, svetteutslett på en måte. Denne kokosoljen har jeg i kjøleskapet! Den skal prøves ut i morgen! 👏👏👏 Nå ble jeg så glad! 😄😄😄 Resten skal googles og prøves ut! Tusen takk! 👍👍👍 Anonymous poster hash: ee2a4...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Oj, ja, her dukket det opp mye nytt! Takk for gode tips! Sink-salve har jeg prøvd, med litt rart resultat. Virket ikke som noen allergisk reaksjon, men at huden ble for varm og tett, svetteutslett på en måte. Denne kokosoljen har jeg i kjøleskapet! Den skal prøves ut i morgen! Nå ble jeg så glad! Resten skal googles og prøves ut! Tusen takk! Anonymous poster hash: ee2a4...1f7 Kom på mer her.... kaldpresset bringebærfrøolje skal også ha solfaktor 30 naturlig visstnok. Mener en venninne sa at altshop.no har den, men det må du sjekke selv. Pass også på at kokosoljen du bruker er kaldpresset (den grønne hvis det er cocosa du bruker). Anonymous poster hash: 2779e...98a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Jepp, det er den kokosoljen jeg har. 👍 Tusen takk for enda flere råd. 👍 Googler og leser så jeg ser dobbelt snart. 😂😂😂 Gleder meg til å prøve. 👍👍👍😄😄😄 Anonymous poster hash: ee2a4...1f7
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 Gul flaske fra Cosmica er den eneste mitt barn tåler. Har, som deg, prøv et utall av kremer. Anonymous poster hash: 2c7b5...238
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Har du prøvd solkremen fra forever living? Den skal (i følge forhandlere)være mild. Mine barn tålte den, men de er ikke så allergisk som din jente. Anonymous poster hash: 8e46e...4fa
Mamma_til_2 Skrevet 28. juni 2016 #10 Skrevet 28. juni 2016 Har en gutt i bhg som har allergir for mye, han bruker en solkrem for hypersenstiv hud ( rosa sprayflaske) husker ikke helt hva den heter, men om du vill så kan jeg skjekke og skrive et senere, den har faktor 30 eller 50.
Ylva og Mathilde Skrevet 28. juni 2016 #11 Skrevet 28. juni 2016 En del råd her jeg ville tatt med en klype salt, så fremt det ikke frembringes dokumentasjon. Jeg hører at mange som er plaget med soleksem og solkrem intoleranse tåler den som heter P20 (faktor 15), men usikker på om den kan kjøpes andre steder enn tax-free? Ellers er Eucerin sun-sensitivity faktor 25 verdt å forsøke. (Selv om Eucerin skal bort fra det norske markedet, er den jo å få i andre land, om det blir en favoritt)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #12 Skrevet 28. juni 2016 Har du prøvd solkremen fra forever living? Den skal (i følge forhandlere)være mild. Mine barn tålte den, men de er ikke så allergisk som din jente. Anonymous poster hash: 8e46e...4fa Den inneholder MI. Mitt barn fikk rødt utslett av den. Anonymous poster hash: 9528b...02a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #13 Skrevet 28. juni 2016 En del råd her jeg ville tatt med en klype salt, så fremt det ikke frembringes dokumentasjon. Jeg hører at mange som er plaget med soleksem og solkrem intoleranse tåler den som heter P20 (faktor 15), men usikker på om den kan kjøpes andre steder enn tax-free? Ellers er Eucerin sun-sensitivity faktor 25 verdt å forsøke. (Selv om Eucerin skal bort fra det norske markedet, er den jo å få i andre land, om det blir en favoritt) Riemann P20 finnes bl.a på VITA. Den har derimot endret "formular" en gang i løpet av de siste 5-6 år. Vi brukte den de første "sydenturene" våre,- og ble helt fortapt. En smøring pr dag,- og ble fin og brun uten antydning til brent. Barn og voksne. Da fantes det kun P20 og P10, tallene henviste til soltoleranse, lavere tall = laver beskyttelse. Nå finnes den i kun p20, men i ulik faktor (10, 20, 30, 50),- og hele vitsen er borte med "p20" er borte..... Den er blitt "oljete" i konsistensen,- gud forby om man måtte PRØVE å tenke på å smøre seg en gang til utpå dagen med samme krem,- og den renner fort ned i øynene og svir inni h.... Finnes egen for ansikt også, det gjorde ikke "den gamle" og den svidde ALDRI i øynene,- ikke etter en dag med bading en gang.... Ikke bare var den "gamle" utrolig effektiv, men den trakk godt inn i huden, man slapp bli klam og ekkel og få et "lag" utenpå huden.... Barna elsket den også. De slapp jo unna med en smøring om dag,- evt en runde nummer to etter midt-på-dagen hvilen på rommet. i stedet for at vi løp etter de med barnesolkrem som jeg til stadighet ble like forbanna på IKKE kunne smøres ut,- og om barna var så mye som PITTELITT fuktig, dro man bare "klumpen" med solkrem rundt OPPÅ huden,- og etter noen timer med sol og bad så var det sleipe små barn som det var UMULIG å løfte på som løp rundt... Har dessuten opplevd de som et lite dagsverk å bli kvitt i kveldsdusjen og barna har endt opp med eksem/prikker av disse. Sikkert fordi jeg ikke har fått fjernet de helt, samt at de er så tette at huden ikke får puste. Men sukk, nå er Riemann blir noe skikkelig dritt Men mulig det er den "Nye" utgaven du tenker på som mild? Jeg vet ikke......).Hadde skjønt det om det var den gamle, for den var unik i forhold til alt annet jeg har prøvd. Altså, jeg har IKKE sensitiv hud, så ikke på den måten, men mtp effekt mot solbrenthet og behagelig å ha på seg og ikke minst ,- kjapp og lett å smøre inn! Og kanskje det er nettopp dette datteren til HI trenger....Et tynt lag som ikke trengs gjentas, og som beskytter supert... Anonymous poster hash: fb127...82c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #14 Skrevet 28. juni 2016 Gå inn på Pinterest og søk på homemade sunscreen. Da får du masse tips! Anonymous poster hash: 18516...008
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 Har en gutt i bhg som har allergir for mye, han bruker en solkrem for hypersenstiv hud ( rosa sprayflaske) husker ikke helt hva den heter, men om du vill så kan jeg skjekke og skrive et senere, den har faktor 30 eller 50. Heisann ☺ Ja, den vil jeg gjerne ha navnet på. Takk. ☺ Anonymous poster hash: ee2a4...1f7
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 Takk for alle tips. ☺☺ Kun den rosa for hypersenstiv hud som vi ikke har prøvd. (Som jeg husker i hvertfall. ☺) P20 var min favoritt også, den gamle... 🙈 I dag kjører vi på med kokosoljen. Lukter veldig godt også. 😊😊😊 Skal sjekke opp siden med homemade. Først en tur på stranda i godværet! 😀 Anonymous poster hash: ee2a4...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå