Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min dag har vært kjempeslitsom! Første dag av å være alene hjemme med 1 åringen i en uke. Vi har tatt det veldig med ro men likevel er jeg dødssliten. Var på lekeplassen en time i formiddag og da var jeg helt ferdig. Heldigvis sov han godt på dagen i dag så jeg fikk gjort det samme.

Nå har jeg bestilt pizza hjem og venter på at han skal sovne og så skal jeg også rett i seng! Håper jeg også er bedre rundt uke 12 son jeg ser dere er! Sist var jeg dårlig til sånn uke 25. Men da jobbet jeg mye og tenker egentlig at jeg orker bare ikke å være like dårlig denne gangen.

Fortsetter under...

Er 6+1 i dag, vær kvalm og fæl i 3 uker allerede. Kvalmen var det som gjorde at jeg testa i det store og det hele. Dagene er et mareritt. Jobber turnus med dag/kveldsvakter. Sover 2 timer etter endt dagvakt. Når jeg går fra kveld til dagvakt, er dagen ødelagt. Da er senga og sofaen det eneste som holder meg i orden. Trøtt og kvalm. Merker at jeg nå er mer svimmel og siter med trapper. Reiser snart på ferie i 2 uker, og er redd for at ferien skal bli ødelagt... :(

Er 6+1 i dag, vær kvalm og fæl i 3 uker allerede. Kvalmen var det som gjorde at jeg testa i det store og det hele. Dagene er et mareritt. Jobber turnus med dag/kveldsvakter. Sover 2 timer etter endt dagvakt. Når jeg går fra kveld til dagvakt, er dagen ødelagt. Da er senga og sofaen det eneste som holder meg i orden. Trøtt og kvalm. Merker at jeg nå er mer svimmel og siter med trapper. Reiser snart på ferie i 2 uker, og er redd for at ferien skal bli ødelagt... :(

Jeg ville kontakta lege og fått en sykmelding/søknad om svangerskapspenger... Tror du kan ta igjen ferien på et senere tidspunkt da.. Jeg er selv ikke i form, og har ferie.. Blir rimelig amputert, og jordmor skal søke om svangerskapspenger med tilbakevirkende kraft, slik at jeg kan ta igjen ferie på et senere tidspunkt.. Ikke morro å være dårlig, og ihvertfall ikke når man har ferie.. 😔

Vil bare si til alle dere som er kvalme at jeg ver hvordan dere har det, og at det heldigvis er verdt det. :)

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt i det første svangerskapet, så det kom som et sjokk da kvalmen kom som kastet på meg i uke fem av svangerskap nummer to. Det var også slitsomt å ha en treåring å skulle ta seg av i tillegg.

Hadde "omvendt" morgenkvalme, der jeg våknet og var tilnærmet fin, og jo lengre ut på dagen man kom, jo værre var jeg. I starten var jeg kjempekvalm fra ca 18 på kvelden og til jeg sovnet etter midnatt, til slutt var jeg kvalm fra ca 10 om morgenen og til 02 om natta.

Slet meg gjennom arbeidsdagene, for jeg kastet ikke opp, men det var ikke få ganger jeg måtte finne på en unnskyldning for å forlate klasserommet (er lærer) for å gå og brekke meg på et annet rom.

Var kvalm til uke 19-20, men så gikk det over. :)

Nå titter jeg bort på babysenga, der verdens vakreste baby på to uker sover søtt. Alle de hundredevis av timene med kvalme var verdt det.

Lykke til videre damer!

Anonymous poster hash: b2a90...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...