Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Straks er termindatoen her, og har egentlig alt i boks nå (håper jeg), utenom stelleprodukter, og stelleprodukter er jo veldig viktig hva slags produkter bør jeg ha? Håper noen av dere med erfaring med baby har noen tips til hva som trengs Anonymous poster hash: a317c...3df
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Stelleprodukter er egentlig ikke så veldig viktig. Er egentlig veldig lite man trenger. En babyolje En stellesalve, f eks Bepanthen eller Inotyol Tørre vaskekluter fra apotek, evt dagligvare som fører unik(Norgesgruppen) el Rema. Termometer Nesesuger Neglesaks. Evt shampo hvis baby har mye hår. Har du fått gratispakker fra apotek o.l så har du det meste du trenger i de. Anonymous poster hash: 01772...246
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har termin selv også, det vi har kjøpt inn av stelleprodukter er: 1pk bleier i minste str. Tørre stellekluter fra rema1000 Sinksalve Neglesaks Noen kluter Har også hentet ut gratispakke fra Apotek1 og Rema1000 og derfår man med mini tuber med bepathen salve bla. Anonymous poster hash: 955e6...dfa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Er det noe du ikke trenger, så er det i alle fall sinksalve. Den kan du hive med en gang. Du trenger kanskje Inotyol. Men du skal ikke smøre for å smøre, du skal kun smøre ved behov. Anonymous poster hash: aebd4...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Tusen takk til dere da vet jeg hva jeg skal shoppe inn i morgen. Anonymous poster hash: a317c...3df
Von Hertelhofen Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Babyolje Potetmel til sår stump Vaskekluter Termometer er greit å ha.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Babyolje Potetmel til sår stump Vaskekluter Termometer er greit å ha. potetmel? Sånn man kan bruke til baking, eller er det en spesiell type til stell? Når skal man bruke mel og når bruker man salve? Anonymous poster hash: a317c...3df
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Vi kjøpte inn talkum (mye bedre enn potetmel, samme bruksområde), sinksalve og diverse andre greier (Bepanthen, Inotyol, noe helsekostgreier), men har knapt brukt dem. Sønnen vår er 8 mnd nå og har ikke hatt rød eller sår stump så langt. Hent ut de gratis apotekpakkene og vent med å kjøpe produkter til du ser om du trenger dem. Anonymous poster hash: f7133...90a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 potetmel? Sånn man kan bruke til baking, eller er det en spesiell type til stell? Når skal man bruke mel og når bruker man salve? Anonymous poster hash: a317c...3df Potetmel er gull, salve er noe kliss. Bruker bare potetmel ved sår og rød rumpe. Vanlig potetmel fra matbutikken. Jeg jobber på småbarnsavdeling og der bruker vi stort sett bare potetmel, veldig sjelden salve. Anonymous poster hash: 0709a...1ca
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 Har brukt kokosolje på kropp og rumpevask og en nydelig hår og kroppssåpe fra mustela (bruker den selv på kroppen også), har en vitamin barrier krem for bleieskift men brukt bare et par ganger. Har ellers talkum pga varmt klima her vi bor og hun har noen valker..trenger ikke mye. Du kommer langt med kokosolje Anonymous poster hash: f3081...a07
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Har brukt kokosolje på kropp og rumpevask og en nydelig hår og kroppssåpe fra mustela (bruker den selv på kroppen også), har en vitamin barrier krem for bleieskift men brukt bare et par ganger. Har ellers talkum pga varmt klima her vi bor og hun har noen valker..trenger ikke mye. Du kommer langt med kokosolje Anonymous poster hash: f3081...a07
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Har brukt kokosolje på kropp og rumpevask og en nydelig hår og kroppssåpe fra mustela (bruker den selv på kroppen også), har en vitamin barrier krem for bleieskift men brukt bare et par ganger. Har ellers talkum pga varmt klima her vi bor og hun har noen valker..trenger ikke mye. Du kommer langt med kokosolje Anonymous poster hash: f3081...a07 Hvorfor bruker du kokosolje? Anonymous poster hash: 0709a...1ca
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 Har brukt kokosolje på kropp og rumpevask og en nydelig hår og kroppssåpe fra mustela (bruker den selv på kroppen også), har en vitamin barrier krem for bleieskift men brukt bare et par ganger. Har ellers talkum pga varmt klima her vi bor og hun har noen valker..trenger ikke mye. Du kommer langt med kokosolje Anonymous poster hash: f3081...a07 Du kommet veldig langt uten kokosolje også☺ Anonymous poster hash: fcc1a...768
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor bruker du kokosolje? Anonymous poster hash: 0709a...1ca Sikkert fordi jeg hadde en diger krukke med det og bruker det selv innemellom. He he liker at det er naturlig. Bruker ikke hele tiden eller særlig mye heller. Liker ikke lukten av babyolje. Mange bruker ingen slags olje og er lite fornøyd. Ikke kjøp så mye på forhånd Anonymous poster hash: f3081...a07
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Men babyolje/kokosolje, når bruker dere det? Har dere det i badevannet eller smører dere baby inn i det hver morgen? Anonymous poster hash: a317c...3df
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #16 Skrevet 27. juni 2016 vil anbefale en krem dem har på apoteket, som jeg desverre ikke heter, men er en zinksåray, i stedet for krem. ofte får jo babyer bleieutslett, og man må smøre og gnikke på dette, men denne sprayen er helt genial, etter at man har stelt så bare sprayer man den på, slipper man å smøre utover kremen. den lindrer kjempe godt. og sår blir borte på ett blunk. vær litt forsiktig med å bruke potetmel og maismel, da dette på noen barn kan fremme allergi. jeg har dog aldri brukt talkum på mine barn. men på meg selv (mellom puppene osv, da det blir lett klamt.) ellers steller jeg i vasken, skyller rompen under vannstrålen og tørker. så slipper man all den vaskingen. bruker evt litt babyolje på klut for å løse opp gamle zinksalve rester. personlig syns jeg engangsklutene fra hvertfall Rema var ekstremt små, så da må man jo ha 100stk (overdrevet) for å vaske, syns ikke disse var noe særlig. tynne og små. har kjøpt dr.Greve serien på det andre. sånn i tilfelle, men som dem sier over, skaff deg di ulike babypakkene så er du dekt for en god stund, og blant alle prøvene som følger med, har du muligheten til å finne din favoritt til deg og ditt barn, alle er forskjellige. og opplever kvalitet og bruksområdet forskjellig. men ikke stress, ta ting som det kommer. kose deg og kjøp ting underveis. men som sagt, og som ikke kan sies for ofte, skaff deg babypakker Anonymous poster hash: b45ef...0fc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #17 Skrevet 27. juni 2016 Apotek1-tørrserviettene er gode, og du får 5 pakker for 100 kr med medlemsappen deres. Vi har noen dråper babyolje i badevannet, og tar litt på en tørr engangsserviett for å fjerne bæsj som ikke lett vaskes av. Anonymous poster hash: f7133...90a
Kakao1234 Skrevet 27. juni 2016 #18 Skrevet 27. juni 2016 Man trenger mye mindre enn man tror. 😊 Vi bruker litt olje i badevannet og en mild shampo. Har også sinksalve liggende, men kun brukt den en gang på de fire mnd jeg har hatt baby. Til vanlig daglig stell bruker vi tørre engangsservietter som vi bare tar vann på. Bruker våtservietter kun når vi er på farta. Småen her har foreløpig ikke hatt noe bleieutslett eller antydning til sår rumpe.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 Det vi har og bruker er: - Tørre stellekluter (apotek eller rema1000) - babyolje (brukes på stellekluter med vann, i tillegg til bading) - stellesalve (vanlig sinksalve er sikkert ok for noen men vår må ha inotyol. Evt bepanthen) - nesedråper (kjøpt otricare pipetter) - nesesug - paracet 60mg (HS mener det alltid bør være i hus. Brukt 2 ganger, snakket med lege først) Anbefaler også å kjøpe purelan til deg selv om du skal amme :-) Stelleklutene bruker vi til vask av ansikt og hender også, og når han skal bade. Bruker de også selv så de boksene har kommet for å bli nesedråper og nesesug ble kjøpt for sent - på apoteket sa de jeg kunne bruke morsmelk når jeg spurte om det (før fødselen), men endte med panikkjøp istedet når mini ble tett helt ut av det blå og morsmelk bare ikke funka Vi kjøpte forresten babysåpe bare fordi de brukte det på sykehuset når vi lærte å bade babyen, men den er veldig lite brukt. Anonymous poster hash: 07e2a...2cb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 Meg over her, har selvsagt termometer og neglesaks også Anonymous poster hash: 07e2a...2cb
Hjertefru Skrevet 27. juni 2016 #21 Skrevet 27. juni 2016 Hvis du tenker produkter, har jeg bare brukt to ting: Babyshampo som jeg brukte lite av v bading. Og i motsetning til hun over her sverger jeg til zinksalve, brukte litt ved antydning til sår stump. Ingen salve ellers. Og så en pakke våtservietter til bruk på tur.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #22 Skrevet 27. juni 2016 Er det noe du ikke trenger, så er det i alle fall sinksalve. Den kan du hive med en gang. Du trenger kanskje Inotyol. Men du skal ikke smøre for å smøre, du skal kun smøre ved behov. Anonymous poster hash: aebd4...2a8 Hvorfor skal msn hive zinksalven?? Anonymous poster hash: b81da...851
Hjertefru Skrevet 27. juni 2016 #23 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor skal msn hive zinksalven?? Anonymous poster hash: b81da...851 Lurer jeg på også. Zinksalve er gull v begynnende sårhet. Er bra neste dag.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #24 Skrevet 27. juni 2016 Kluter Inotyol En babyolje Nesesuger og saltvannsdråper Neglesaks En eske paracet om behovet skulle oppstå på natt/helg Anonymous poster hash: b9ff4...4c6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #25 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor skal msn hive zinksalven?? Anonymous poster hash: b81da...851 Fordi Inotyol fungerer så ufattelig mye bedre. Anonymous poster hash: aebd4...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå