Gå til innhold

Tenåring med knust telefon, what to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

La hun tjene penger på å jobbe for deg nå i ferien. Vaske ned kjøkkenet og badet, pusse vinduer, malerarbeid, barnepass, luke i hagen, male, osv. Si at hun hun får en viss sum per time, og at hun må jobbe så mange timer for å dekke inn telefonen.

Anonymous poster hash: a4259...e3d

Hvis hun jobber skikkelig vil ca 100 kr pr time. Om hun vil ha en telefon til 6000 blir det 60 arbeidstimer. Det er mye husarbeid. Dessuten blir det jo da uansett hi som må betale.

La heller jenta klare seg uten smarttelefon.

Anonymous poster hash: 14fb8...f5f

Fortsetter under...

Skrevet

Min datter på 11 har add, vi har samme problemstilling.

tlf, nettbrett ol blir knust, forsvinner ol.

Tok henne med i butikken og kjøpte en eldre type nokia, som jeg fyller kontant på i gode perioder.

avtalen er at hun må ivareta denne vell og lenge før hun får ny smart telefon.

Har heller aldri vurdert gi henne noe helt nytt, enten arvet eller kjøpt på grønnmobil.no 😊

Anonymous poster hash: c04e4...85d

Skrevet

Jeg kjøpte akkurat en cat telefon til min samboer. Han knuser alt og klarer ikke å behandle det pent nok. Den kosta 2000kr, og tåler vann og fall på halvannen meter. Stygg som juling, men en smartphone som tåler det meste. Garantert ikke populært, men en brukstelefon.

At ungdommen skal ha sponsa nyeste telefoner til 6000 er hårreisende. Kjøper ikke så dyrt til meg selv engang. Men kan tenke meg at apple og en del andre merker tjener seg søkkrike på å lage latterlige dyre telefoner som ikke tåler noenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...