Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Nok en gang har tenåringen knust sin telefon. Hun har tidligere knust skjermen på både telefon to ganger og på iPaden sin. Hun har hver gang måttet være med på å betale for reparasjon. Nå ser jeg at telefonen er fullstendig knust, den falt ned to etasjer. Vi har ingen forsikring som dekker en slik skade. Jeg er ekstremt møkklei av å betale i dyre dommer for telefoner og for reparasjoner. Så, hva ville dere ha gjort?? Jeg er tilbøyelig til å bare si: fiks det selv! Jeg har gitt deg det jeg tenker er rimelig av penger til telefon. Men da trekker hun frem at alle andre venner får iPhone 5 og 6 stadig vekk og om de knuser dem får de nye.. Det skal også sies at denne siste telefonen kjøpte hun brukt selv av sine egne sparepenger. Hun hadde da en iPhone 4 arvet fra meg. Den var treig men helt ok. Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 La henne klare seg uten telefon, enten tl hun har spart nok til en ny eller til jul/bursdag. Dere kan jo ha en enkel telefon i huset som hun kan ringe med og som vennene kan få tak i henne på når hun er hjemme. Telefoner knuser ikke ofte hvis man er litt forsiktige med dem. Gjør hun det med vilje eller er hun bre veldig uvøren? Har hn skikkelig beskyttelsespenger telefonene (film på skjermen og deksel)? Anonymous poster hash: 14fb8...f5f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Problemet er at hun er veldig uvøren. Hun har adhd. Jeg har skaffet deksler men de som dekker til skjermen foran blir ofte også knust slik at telefonen detter rett og slett ut av den. Hun hadde sånn plastdeksel som dekker rundt men ikke over skjerm. Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Problemet er at hun er veldig uvøren. Hun har adhd. Jeg har skaffet deksler men de som dekker til skjermen foran blir ofte også knust slik at telefonen detter rett og slett ut av den. Hun hadde sånn plastdeksel som dekker rundt men ikke over skjerm. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Da fåt hun klare seg med en gammeldags telefon til hun klarere ta være på en smarttelefon og dere må hjelpe henne å finne deksler som faktisk er bra nok. Å la en uvøren jente som pleier å knuse skjermene kjøpe en iPhone, attpåtil uten deksel over skjermen er direkte tåpelig. Der må dere a li av skylden selv. Anonymous poster hash: 14fb8...f5f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Hadde ikke betalt for ny telefon. Hun får bruke sine egne penger og eventuelt kjøpe en billigere telefon. Jeg mener det er konsekvensen av å ikke kunne ta godt nok vare på tingene sine. Anonymous poster hash: 0f19a...683
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Problemet er at hun er veldig uvøren. Hun har adhd. Jeg har skaffet deksler men de som dekker til skjermen foran blir ofte også knust slik at telefonen detter rett og slett ut av den. Hun hadde sånn plastdeksel som dekker rundt men ikke over skjerm. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Tech21 har deksler som tåler alt. Man får og kjøpt glass til å ha foran, som hvis den knuser så beskyttes likevel glasset til telefonen. Jeg har det selv på min, og den har gått i gulvet flere ganger enn jeg kan telle. Anonymous poster hash: 7c20d...979
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Ingen forsikring som dekker? Hvis det skjedde utenfor husets fire vegger dekker vanlig reiseforsikring dette. Anonymous poster hash: 2d425...404
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 La henne arve en gammel telefon og selv spare til en ny. Så kan du heller gi et bidrag i form av julegave feks. Anonymous poster hash: 7cacc...0e7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 Det finnes ganske støtsikre deksler til iPhone, som skal tåle det meste av både fall/støt og vann - har en sånn selv, men har aldri mistet tlf min i bakken, så vet ikke hvor støtsikker den faktisk er. Kjøpt på Clas Ohlsson. Jeg ville vel egentlig helst unngått at hun hadde smarttelefon som tåler såpass lite som en iPhone, hun klarer jo tydeligvis ikke å behandle den forsiktig nok. Det finnes vel andre typer tlf hun kan ha som tåler betydelig mer? Hadde evt. vurdert "tabbeforsikring" Anonymous poster hash: a700b...d8d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Ingen forsikring som dekker? Hvis det skjedde utenfor husets fire vegger dekker vanlig reiseforsikring dette. Anonymous poster hash: 2d425...404 Nei, har sjekket. Vanlig reiseforsikring dekker bare tyveri eller at noen andre med vilje knuser den. Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Da fåt hun klare seg med en gammeldags telefon til hun klarere ta være på en smarttelefon og dere må hjelpe henne å finne deksler som faktisk er bra nok. Å la en uvøren jente som pleier å knuse skjermene kjøpe en iPhone, attpåtil uten deksel over skjermen er direkte tåpelig. Der må dere a li av skylden selv. Anonymous poster hash: 14fb8...f5f Hehe, jeg skjønner hva du mener men det er ikke slik at jeg kan bestemme hvilket deksel hun har på. Jeg har skaffet til veie et sikkert et, men hun syns det er mye bedre med de kule dekselene. Dessuten blir de "sikre" dekslene ødelagt også. De knekker i kantene og da detter telefonen ut. Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 Hehe, jeg skjønner hva du mener men det er ikke slik at jeg kan bestemme hvilket deksel hun har på. Jeg har skaffet til veie et sikkert et, men hun syns det er mye bedre med de kule dekselene. Dessuten blir de "sikre" dekslene ødelagt også. De knekker i kantene og da detter telefonen ut. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Da sier det seg selv at hun må kjøpe ny tlf for egen penger... Anonymous poster hash: a700b...d8d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 Nok en gang har tenåringen knust sin telefon. Hun har tidligere knust skjermen på både telefon to ganger og på iPaden sin. Hun har hver gang måttet være med på å betale for reparasjon. Nå ser jeg at telefonen er fullstendig knust, den falt ned to etasjer. Vi har ingen forsikring som dekker en slik skade. Jeg er ekstremt møkklei av å betale i dyre dommer for telefoner og for reparasjoner. Så, hva ville dere ha gjort?? Jeg er tilbøyelig til å bare si: fiks det selv! Jeg har gitt deg det jeg tenker er rimelig av penger til telefon. Men da trekker hun frem at alle andre venner får iPhone 5 og 6 stadig vekk og om de knuser dem får de nye.. Det skal også sies at denne siste telefonen kjøpte hun brukt selv av sine egne sparepenger. Hun hadde da en iPhone 4 arvet fra meg. Den var treig men helt ok. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Jeg ville ha gitt henen ny telefon dersom den var knust på grunn av en uflaks, som at hun skled på gulvet og mistet den eller noen kjørte på henne med sykkel så hun falt oppå den. Å miste en telefon ned to etasjer høres ikke ut som et hendelig uhell, men som ren uforsiktighet. Hun hadde fått beskjed om å dekke det selv, tar ikke barna mine vare på eiendelene sine så må de lære at da har de dem ikke lenger. Hva andre får av sine foreldre interesserer meg midt bak. Bryr du deg virkelig om det argumentet? Hadde hun sagt det til meg hadde jeg bare svart: "Javel, men det får ikke du." Anonymous poster hash: cbeda...2b8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Nei, har sjekket. Vanlig reiseforsikring dekker bare tyveri eller at noen andre med vilje knuser den. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Nei, jeg har europeiske reiseforsikring og der ble min knuste skjerm dekket da jeg mistet den i trappa på jobb. Anonymous poster hash: 2d425...404
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #16 Skrevet 27. juni 2016 Nei, jeg har europeiske reiseforsikring og der ble min knuste skjerm dekket da jeg mistet den i trappa på jobb. Anonymous poster hash: 2d425...404 😳Da bytter jeg umiddelbart til europeiske. Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #17 Skrevet 27. juni 2016 Slik du beskriver det hadde hun ikke fått penger til ny på en stund. ADHD eller ikke, hun får lære seg å ta vare på dyre ting. Og nå får hun kjenne litt på konsekvensen av å være uforsiktig. Anonymous poster hash: efd78...0a3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #18 Skrevet 27. juni 2016 Tilby en Nokia 3310 😂 De tåler alt! Ikke alt, jeg knuste skjermen på min Men det var det jeg og tenkte å foreslå for hi. Kjøp en gammeldags telefon som tåler mye og si at så lenge du er så uforsiktig så gidder ikke jeg å kjøpe en dyr telefon til deg Anonymous poster hash: 1ba28...41f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 Da bytter jeg umiddelbart til europeiske. Anonymous poster hash: ac5e6...710 Mannen min tryna på parkeringsplassen utenfor jobb, fikk skrubbsår på kne og kastet mobilen bortover bakken så den knuste, han fikk dekket ny (minus egenandel da) Anonymous poster hash: 45f1e...39e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 http://www.ebay.com/itm/Shockproof-Aluminum-Gorilla-Glass-Metal-Case-Cover-for-iPhone-5S-6-6S-Plus-5-5-/262227258557?var=&hash=item3d0df66cbd:m:mHeRqvOmTYTkbTpPyXwUNFA Anonymous poster hash: 45f1e...39e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #21 Skrevet 27. juni 2016 Mannen min tryna på parkeringsplassen utenfor jobb, fikk skrubbsår på kne og kastet mobilen bortover bakken så den knuste, han fikk dekket ny (minus egenandel da) Anonymous poster hash: 45f1e...39e I hvilket selskap da? Anonymous poster hash: ac5e6...710
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #22 Skrevet 27. juni 2016 Hadde vært en ting om dette var en engangs hendelse, men når hun knuser telefoner titt og ofte og i tillegg mener hun bør få den siste mobilen på markedet siden hennes " uheldigvis" knuste, ville jeg bedt henne spare opp til en ny. Selv om en har adhd klarer en å holde en mobil i hånda uten at den hopper utav hånda eller lommen og flyr i lufta bort til gelenderet og detter ned 2 etasjer Anonymous poster hash: f8801...d53
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #23 Skrevet 27. juni 2016 V får dekket uhell i vår innboforsikring. Gjensidige. Som da ungene var uheldige da de lekte og min pc gikk i gulvet. Da fikk jeg igjen en del som jeg kunne legge i ny pc. Jeg hadde uansett ikke kjøpt iphone til en av ungene det får de eventuelt kjøpe selv en gang. Tok meg ikke råd til det selv heller før jeg ble 40 år. Anonymous poster hash: de526...5df
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #24 Skrevet 27. juni 2016 Argumentasjon om at "alle andre" får svarte min mamma på "men vi er xxx og ikke alle andre". Alle andre er som regel maks 3 av 20, og selvom jeg vet at i dette tilfelle stemmer det nok for flere hadde jeg aldri punget ut så mye penger for en mobil for en tenåring. Jeg har råd men vil ikke betale så mye for min egen mobil en gang og en tenåring som er uforsiktig gang på gang får ordne selv eller lever med en mobil som ikke er smarttelefon. Anonymous poster hash: b3b53...135
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #25 Skrevet 27. juni 2016 La hun tjene penger på å jobbe for deg nå i ferien. Vaske ned kjøkkenet og badet, pusse vinduer, malerarbeid, barnepass, luke i hagen, male, osv. Si at hun hun får en viss sum per time, og at hun må jobbe så mange timer for å dekke inn telefonen. Anonymous poster hash: a4259...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå