Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser ingen tråd for uke 28, så starter en.

Har IKM 14. Juli. Dette er vår PP12.

Samboer skal levere sædprøve i morgen og jeg har ny time hos gynekolog i august. Jeg har forespeilet avslag på IVF grunnet overvekt og har nå gått ned 6 kg så langt for å forhindre det 🙂

En kollega av meg hadde ikke fått med seg at annen kollega er gravid, så hun kom inn til meg for å sjekke om det stemte. I sin iver plumpet hun ut med at hun også er gravid. Selvsagt glad for dem begge, men det stikker litt i meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144281796-ikm-uke-28-%F0%9F%98%8A/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Jeg kaster meg med her.. Jeg tror jeg har IKM rundt 14 juli. Hatt to dager med pos el.tester nå, men temper - så har ikke hatt el som jeg vet enda.. HAr også hatt svært ustabile sykluser etter MA i romjulen - så lutealfasen min har variert ( i tillegg til resten av syklusen.) De siste mnd har jeg hatt sykluser på rundt 50 dager.. og denne mnd bestemte jeg meg for å prøve Dong Quai, og nå har jeg pos el test, el slim og el smerter på dag 17-18.. så jeg er uansett svært fornøyd med å ha kuttet drastisk ned på sykluslengden min.. Håper inderlig at det klaffer denne mnd, da jeg egentlig skulle hatt termin i slutten av juli mnd.. Litt lettere å takle om jeg vet det er en ny på vei. 

Jeg har også 14 juli ! Hadde eggløsning rund 26/27 og venter i spenning. Er i første prøveperiode så forventer ingenting enda, tørr ikke håpe for mye, men vil ikke være for negativ heller. Håper det sitter for dere alle sammen :D

Anonymous poster hash: f1ded...c91

Annonse

Jeg melder meg inn her! Nettopp vært gjennom et ivf forsøk og fikk satt inn et 4-delt egg i dag! Har testdag 15. juli 🍀

Dette er vårt andre ivf/icsi forsøk, etter over to år prøving. Jeg har pcos og mannen dårlig sædkvalitet!

Masse lykke til! Hjå meg vart det ein gutt ut av forsøka eg hadde for mange år tilbake..ein herleg gut som vart sju år for ei vekes tid sidan ;-) (på tredje icsi-forsøk). :-)

Tusen takk Solbær79 ! Dette er utrolig spennende!

Prøver du på søsken nå?

Eg blei spontant gravid då gutten vår var 10 mnd. Trudde eg var ferdig med babyproduksjon då! Men ønsket om ein til er komt med min nye kjæreste...Vi er inni 8 pp no..og eg skal til gynekolog om ei vekes tid. Litt spent på korleis prosessen blir vidare! :-)

Hei! 
Har 31 dagers syklus, og el test var positiv på dag 14  (8 dager etter endt tr).. Nå er jeg rundt 9 dpo. Har tatt to tester, men alle har vært negative, så negative som det går ann å være. vet jeg ikke må miste håpet, men jeg kjenner heller ikke noen symptomer lenger så har begynt å tenke at vi får ta det neste mnd,,. Men så har jeg jo testet alt for tidlig.. Blir så oppgitt på meg selv.. 

Anonymous poster hash: f1ded...c91

Annonse

10 dpo... ingen strek. Mister litt nesten litt troa, men vet det er litt tidlig, fremdeles 9 dager til ikm ... Veldig tidlig eggløsning (om det er riktig da) ..

Lutealfasen skal være den samme uavhengig av når EL var i syklusen.. Så hvis EL er tidlig blir syklusen kortere :-)

Spennende med svak test da :)

Da jeg la inn temp i dag endret fertilitet friend dato for EL. Så da var jeg plutselig 10 dpo i dag istedenfor 11 dpo ifølge den. Tok en test i dag, nothing. Ikke noen grunn til å tenke det var klaff denne måneden, ingen symptomer eller no.

Ja, er spennende.. Testene mine er fortsatt svake, men kanskje blitt en antydning sterkere.. Tempet i dag (noe jeg nå gir meg med) og tempen har steget litt.. Har mye murringer og endel symptomer, men det har blusset opp litt de siste dagene. IKM i morgen. Neg test 10-11 dpo er jo ikke uvanlig.. Mine to foregående svangerskap testet jeg pos først 13 dpo - men det er jo veldig individuelt. Men tenker også at det kanskje er greit å ikke skape forhåpninger om man egentlig ikke har så veldig troen.. Da kan heller det komme som en veldig positiv overraskelse. :) Krysser fingrene for deg like vel

Har bare fått hvite tester, hadde tidlig EL og er nå 14 dpo, ikke antydning til strek en gang. To dager til IKM, så tror ikke det er noe som kan skje på den tid siden jeg allerede er så mange dager over EL.  Så jeg tror vi bretter opp armene og prøver igjen i ny syklus. 

Lykke til dere andre! Håper det ble full klaff på deg blivende2barnsmor! :D 

Har bare fått hvite tester, hadde tidlig EL og er nå 14 dpo, ikke antydning til strek en gang. To dager til IKM, så tror ikke det er noe som kan skje på den tid siden jeg allerede er så mange dager over EL.  Så jeg tror vi bretter opp armene og prøver igjen i ny syklus. 

Lykke til dere andre! Håper det ble full klaff på deg blivende2barnsmor! :D

Takk for det, Vinterugle.. Det håper jeg også.. Og jeg håper det klaffer for dere neste mnd.. Jeg har hatt veldig ustabile sykluser, og er overbevist om at Dong quai har bidratt til mer stabilitet og tidligere el.. Og det klaffet med første mnd med dette.. I utgangspunktet skeptisk og motstander av helsekost - men hva gjør man ikke når man blir desperat nok :o

Takk for det, Vinterugle.. Det håper jeg også.. Og jeg håper det klaffer for dere neste mnd.. Jeg har hatt veldig ustabile sykluser, og er overbevist om at Dong quai har bidratt til mer stabilitet og tidligere el.. Og det klaffet med første mnd med dette.. I utgangspunktet skeptisk og motstander av helsekost - men hva gjør man ikke når man blir desperat nok :o

Takk for tipset :D

kanskje det er noe som burde prøves ut. Hvor kjøpte du det :)?

Slenger meg på denne jeg. Var ikke så fryktelig folksomt her, men folk har vel ferie :)

Jeg har ganske lang syklus (31-32 dager som regel).. Fikk positiv EL-test 4.7 og er nå da 9 DPO. 
Vi har prøvd siden i September i fjor, da jeg sluttet på p-piller (mercilon) etter å ha gått på det i 7år.. Har tenkt at det kanskje har hatt noe å si på hvor langt tid det har tatt oss å bli gravid.. 

Denne mnd har jeg ikke turt å ta graviditetstest som jeg har pleid, for jeg ender bare med å bli skuffet.. igjen.. Jeg er så babysyk.. har en kurv full av babytøy i klesskapet og venter utålmodig på å fylle dem med en liten dott  :hjerte: 

IKM 17.07, så er helt i grenseland om denne gruppa er for meg :P 

Jeg har et lite spørsmål til dere.. Vet dere om mangel på PMS-symptomer kan være et tegn på graviditet? Jeg pleier å få dårlig hud og ømme bryster rundt 7-10 dager før TR, men har fremdels ikke merket noe denne mnd, og nå er det kun 4 dager til TR kommer på besøk, i følge WomanLog :P 

Lykke til, alle sammen  :hjerte:

Jeg veit ikke, men har det litt på samme måte. Hadde ikm igår men svaksvak test og ingen tr.

Skal kjøpe test i morgen og teste på nytt.

Er like utålmodig som deg :-) mistet i mars så sliter veldig med tankene om at det egentlig nærmer seg termin.

Anonymous poster hash: f9235...5e5

Jeg veit ikke, men har det litt på samme måte. Hadde ikm igår men svaksvak test og ingen tr.

Skal kjøpe test i morgen og teste på nytt.

Er like utålmodig som deg :-) mistet i mars så sliter veldig med tankene om at det egentlig nærmer seg termin.

Anonymous poster hash: f9235...5e5

Huff.. Så leit å høre! Håper testene dine blir sterkere om et par dager og at det sitter skikkelig denne gangen :)

Jeg testet negativt i dag, men ikm er ikke før på søndag, så krysser fingrene for at det er noe det allikevel.. 👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...