Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #26 Skrevet 27. juni 2016 LOL. Og DU er helt naturlig også da?   Anonymous poster hash: 0d6ba...747 Eh, nei, ikke mer enn andre oppegående sunne mennesker. Men tatt i betraktning hvor mye tid man faktisk tilbringer inni en bolig, ønsker jeg at innemiljøet og inneklima er best mulig. Dette går ikke kun på bruk av plastikk og sponplater (som er fulle av lim og gir avgasser) men også bygningsmaterialer, valg av avrettingsmasse, god ventilasjon, møbler og leker, osv. Prøver generelt å holde plast og annet gir fra seg avgasser ute av huset. Det handler om en livsstil og holdning, uten at man trenger å være HELT alternativ.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #27 Skrevet 27. juni 2016 Eh, nei, ikke mer enn andre oppegående sunne mennesker. Men tatt i betraktning hvor mye tid man faktisk tilbringer inni en bolig, ønsker jeg at innemiljøet og inneklima er best mulig. Dette går ikke kun på bruk av plastikk og sponplater (som er fulle av lim og gir avgasser) men også bygningsmaterialer, valg av avrettingsmasse, god ventilasjon, møbler og leker, osv. Prøver generelt å holde plast og annet gir fra seg avgasser ute av huset. Det handler om en livsstil og holdning, uten at man trenger å være HELT alternativ.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff  hva tror du smartpanel plater er laget av? eller andre remedier i huset? er jo laget av det samme, men ferdig behandlet.  Anonymous poster hash: 64a63...1a7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #28 Skrevet 27. juni 2016  hva tror du smartpanel plater er laget av? eller andre remedier i huset? er jo laget av det samme, men ferdig behandlet.  Anonymous poster hash: 64a63...1a7 Ja, ferdig behandlet med lim som gir avgasser. Dessuten ser det bare falskt ut. Lettvintløsning. Men bare bruk det, du. Noen må jo ha tacky smak også.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #29 Skrevet 27. juni 2016 Eh, nei, ikke mer enn andre oppegående sunne mennesker. Men tatt i betraktning hvor mye tid man faktisk tilbringer inni en bolig, ønsker jeg at innemiljøet og inneklima er best mulig. Dette går ikke kun på bruk av plastikk og sponplater (som er fulle av lim og gir avgasser) men også bygningsmaterialer, valg av avrettingsmasse, god ventilasjon, møbler og leker, osv. Prøver generelt å holde plast og annet gir fra seg avgasser ute av huset. Det handler om en livsstil og holdning, uten at man trenger å være HELT alternativ.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff Tror blekemiddelet har trengt inn i hjernen din jeg. 😳  Anonymous poster hash: a356b...ee3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #30 Skrevet 27. juni 2016 Tror blekemiddelet har trengt inn i hjernen din jeg. 😳  Anonymous poster hash: a356b...ee3 Konstruktivt.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. juni 2016 #31 Skrevet 27. juni 2016 (endret) Eh, nei, ikke mer enn andre oppegående sunne mennesker. Men tatt i betraktning hvor mye tid man faktisk tilbringer inni en bolig, ønsker jeg at innemiljøet og inneklima er best mulig. Dette går ikke kun på bruk av plastikk og sponplater (som er fulle av lim og gir avgasser) men også bygningsmaterialer, valg av avrettingsmasse, god ventilasjon, møbler og leker, osv. Prøver generelt å holde plast og annet gir fra seg avgasser ute av huset. Det handler om en livsstil og holdning, uten at man trenger å være HELT alternativ.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff Er det ikke slitsomt å være SÅ intens? Jeg sjekker vaskemidler, dusjsåper osv for MI, noe mer har ikke jeg energi til. Står du i butikker og spør om produktene gir fra seg avgasser eller sjekker du på nett før du kjøper? Spør ikke for å være frekk, jeg bare lurer. Endret 27. juni 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #32 Skrevet 27. juni 2016 Er det ikke slitsomt å være SÅ intens? Jeg sjekker vaskemidler, dusjsåper osv for MI, noe mer har ikke jeg energi til. Står du i butikker og spør om produktene gir fra seg avgasser eller sjekker du på nett før du kjøper? Spør ikke for å være frekk, jeg bare lurer.   Dysjsåper...?  Anonymous poster hash: 558df...be7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #33 Skrevet 27. juni 2016 Er det ikke slitsomt å være SÅ intens? Jeg sjekker vaskemidler, dysjsåper osv for MI. Noe mer har ikke jeg energi til. Står du i butikker og spør om produktene gir fra seg avgasser eller sjekker du på nett før du kjøper? Vet ikke hvordan du konkluderer med at jeg er intens..? Travelt til tider, ja. Lever et sunt og aktivt liv med tre barn og full jobb. Klarer likevel å ha en bevisst holdning til det materielle vi omgir oss med, og ser ikke hvorfor noen skulle ha problemer med det..?  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #34 Skrevet 27. juni 2016 Har det på lekerom og noen av veggene på barnas soverom, de har en glatt vegg hvær der de får wallsticers. Ville ikke ha d på stua og kjøkken, så der er det glatte vegger. Fungerer fint der det er, men det er også nok.  Anonymous poster hash: 740ec...3de
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #35 Skrevet 27. juni 2016 Er det ikke slitsomt å være SÅ intens? Jeg sjekker vaskemidler, dusjsåper osv for MI, noe mer har ikke jeg energi til. Står du i butikker og spør om produktene gir fra seg avgasser eller sjekker du på nett før du kjøper? Spør ikke for å være frekk, jeg bare lurer. Der hadde du redigert på mer, ja :-) nei, jeg er ikke hysterisk, men har en bevisst holdning til ftalater og avgasser fra lim, sparkel, maling, osv. Kjøper ikke leker til barna i plast mens de er små, osv. Spiser lokalprodusert mat i den grad det er mulig (kjøper ofte egg, grønnsaker og kjøtt direkte fra bonde) og holder kunstige stoffer vekk fra kostholdet. Er verken hysterisk eller intenst opptatt av det, men det har blitt en livsstil som er litt god å ha.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. juni 2016 #36 Skrevet 27. juni 2016 Der hadde du redigert på mer, ja :-) nei, jeg er ikke hysterisk, men har en bevisst holdning til ftalater og avgasser fra lim, sparkel, maling, osv. Kjøper ikke leker til barna i plast mens de er små, osv. Spiser lokalprodusert mat i den grad det er mulig (kjøper ofte egg, grønnsaker og kjøtt direkte fra bonde) og holder kunstige stoffer vekk fra kostholdet. Er verken hysterisk eller intenst opptatt av det, men det har blitt en livsstil som er litt god å ha.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff Da er du flinkere enn meg. Jeg er litt nøye på hva vi putter i og på kroppen, men det stopper liksom der. Vi er nok mange som kunne vært flinkere til å tenke litt på valg av material når vi pusser opp. Jeg så liksom for meg at du sto å vurderte hver minste lille gjenstand som skulle inn i huset ditt😂
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #37 Skrevet 27. juni 2016 Man kan jo ha slette vegger selv om man velger smartpanel. Raskt å montere og praktisk med ferdigmalte plater.  Anonymous poster hash: 61e83...885
soleia Skrevet 27. juni 2016 #38 Skrevet 27. juni 2016 Me har det berre på det innreda garasjeloftet, fordi det var lettvindt og billig, og ser ganske ok ut. Ville ikkje hatt det i heile huset. Foreldra mine har det på soveromma i det nye huset sitt, men har plater i stove og kjøkken.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #39 Skrevet 27. juni 2016 Konstruktivt.  Anonymous poster hash: c8cb0...7ff Må legge meg på et nivå du forstår. Siden du startet ballet med å si at de med panel har tacky smak la du lista ganske lavt.   Anonymous poster hash: a356b...ee3
hol(L)y COW Skrevet 27. juni 2016 #40 Skrevet 27. juni 2016 Har i gang og et soverom. Det ser helt OK ut.  Tacky? Mulig, men det plager meg isåfall lite eller ingenting 😂  (Til deg som er så redd for avgasser: http://www.huntonit.no/godt-inneklima/anbefalt-av-naaf/)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #41 Skrevet 27. juni 2016 Har dere smartpanel på veggene?føler alle har det.Vi har lys tapet, men vurderer å få smartpanelAnonymous poster hash: b130a...bc0 Nei, gud forby! Glatte, malte vegger her i huset, og litt røff betong.  Anonymous poster hash: 47c4b...23d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #42 Skrevet 27. juni 2016 Har i kjellerstuen. Kun fordi det var enkelt å sette opp. Glatte vegger er helt klart å foretrekke. Ser at mange nybygde hus i Akershus til 7-8 mill har smartpanel i alle rom. Uaktuelt!  Anonymous poster hash: 1e543...360
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #43 Skrevet 27. juni 2016 Nei, Ikke foreløpig.  Men jeg hadde gladelig hatt et hus med smartpanel i alle rom fremfor et hus med glatte gipsplater. Gipsplater er så inderlig trist og stygt, fullstendig livløst og et helvete å henge opp noe på. Og får skrammer og sår bare man ser stygt på dem.  Anonymous poster hash: 5521a...185
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #44 Skrevet 27. juni 2016 Har dere smartpanel på veggene?føler alle har det.Vi har lys tapet, men vurderer å få smartpanel🙈  Anonymous poster hash: b130a...bc0 Nei, vi har ikke det. Men jeg synes det er fint da.  Vi har mye panel her i huset. Liker det veldig godt. Malt i lyse farger😀  For meg er glatte gipsvegger no no no...   Vi er forskjellige, og bra er det😀  Liker du smartpanel, så bruk det😀  Anonymous poster hash: 85cc9...d7b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #45 Skrevet 27. juni 2016 Nei, gud forby! Glatte, malte vegger her i huset, og litt røff betong.  Anonymous poster hash: 47c4b...23d Huff, det er mitt gud forby vegger..😩😩😩   Anonymous poster hash: 85cc9...d7b
Hengebukksvinet Skrevet 27. juni 2016 #46 Skrevet 27. juni 2016 Nei vi har ikke det.Jeg synes smartpanel er helt greit,men mannen kan ikke fordra det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå