Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Den er merket er på str med en femkroning.... Hva annet kan det i såfall være? Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Slik så det ut i går og før i dag.. Ho fikk en zyrtec etter det så det slik ut som på bilde 1... Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Ja, det kan Være flåttbitt. Dra til legen senest I morgen. Anonymous poster hash: 4716f...551
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 😩 Stakkars jenta mi! Var hos lege i dag, men da fikk jenta mi allergisk reaksjon av antibiotikan... Skal tilbake i morgen igjen.. Er det ingen prøver de kan ta for å være sikker før de gir antibiotika i 14 dager? Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Skal sies at legen var veldig usikker på alt mulig og det endte med at jenta fikk feil medisin og allergisk sjokk... Så fikk ingenting klart ut av han.. Sukk. Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Det er ikke flåttbitt, det er en kraftig reaksjon på et annet insekt. Tipper det er et myggbit, og at barnet har klødd, da blir det så hovnet og det ser ut som en ring. Mit eldste barn fikk sånn da han var liten, hver gang han fikk et kraftig mygg stikk og klødde. Dro til legen og tvang han til å sjekke for flått. Han sa at det er det dummeste man gjør, fordi testene er så usikre, at det skaper bare mer bekymring. Mange som aldri har hatt borrelia vil få positivt på borrelia. Han anbefalte meg å slutte å væe hysterisk. Anonymous poster hash: d078b...a4d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Det er ikke flåttbitt, det er en kraftig reaksjon på et annet insekt. Tipper det er et myggbit, og at barnet har klødd, da blir det så hovnet og det ser ut som en ring. Mit eldste barn fikk sånn da han var liten, hver gang han fikk et kraftig mygg stikk og klødde. Dro til legen og tvang han til å sjekke for flått. Han sa at det er det dummeste man gjør, fordi testene er så usikre, at det skaper bare mer bekymring. Mange som aldri har hatt borrelia vil få positivt på borrelia. Han anbefalte meg å slutte å væe hysterisk. Anonymous poster hash: d078b...a4d Her var det jammen mye feil! For det første er det fullt mulig at bildet Hi har lagt ut viser et flåttbitt. Ikke alle reaksjonene på flåttbitt ser ut eksakt som den karakteristiske ringen. Noen får ikke noe merke i det hele tatt, men kan likevel ha fått smitte om flåtten var smittebærer. For det andre så er uttalelsen du hevder legen kom med helt feil. "Mange som aldri har hatt borrelia vil få positivt på borrelia." Dette er feil! Man kan få falskt negative tester, men tester ikke positivt på borrelia uten å ha hatt borrelia. Legen hadde rett i at testene det norske helsevesenet bruker er altfor dårlig, men de er ikke for dårlig slik han/du hevdet/hevder. Problemet er at testene bare avdekker en liten del av de som faktisk er smittet. I tillegg nekter norske leger å akseptere at borrelia har ulike livsfaser og at man kan teste positivt kun på IgG og likevel ha en kronisk og aktiv infeksjon, selv om norske leger da hevder at det viser at man har hatt en infeksjon og ikke fremdeles har en infeksjon. Det har ingen hensikt å teste for borrelia første to ukene etter man er blitt bitt fordi kroppen vår da sjelden har greid å lage antistoffer. Likevel er det viktig å komme i rask behandling om man er rimelig sikker på at man er blitt smittet av flåttbåren sykdom for å redusere risikoen for at infeksjonen utvikler seg til å bli kronisk. Om man ser flåtten og tar den av er det lurt å putte den på et glass og fryse den ned. Om det så er mistanke om at man har fått en flåttbåren infeksjon kan flåtten analyseres for å se om den var smittebærer. Anonymous poster hash: 118ea...2d8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 God bedring til jenta di, HI. Prøv å få så lang antibiotikakur som mulig av legen, da to uker ofte ikke er lenge nok. Anonymous poster hash: 118ea...2d8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Men hvis hun fikk allergisk sjokk ble hun vel innlagt? Hvorfor fikk hun ikke alternativ antibiotika? Anonymous poster hash: e0209...1eb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Takk!😊 Skal få en ny lege til å se på det i morgen siden legen virka ganske grønn... Han sa bla at han ikke hadde noe gi henne om hun gikk i anafylaktisk sjokk, kan det stemme? På en legevakt?? Skal sies at dette er et lite tettsted. Må iaf komme til bunns i det.. I følge mannen min så hadde han visst han det samme merket for flere dager siden. I såfall har hun hatt det samme merket som ikke har endret seg eller blitt bedre i flere dager enn antatt... Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Jeg får slike utslett med ringer innimellom. Aner ikke hvordan insekt det er men det er ikke flått. Den flyr. Jeg får også veldig flammete utslett av myggen nordpå, ikke av myggen på Østlandet. Er huden hard inni ringen? Liksom en hard klump litt rundt bittstedet? Det er lite legen får gjort nå, mener de ikke skriver ut legemiddel før det eventuelt kommer feber og influensa symptomer. Jeg er uansett ingen lege så du får følge hjertet. Anonymous poster hash: 27942...74d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Skal kjenne på det, men det er viktige poeng du har. Hun begynner å bli forkjøla og har dårlig ånde.. Virker som om hun driver å brygger på noe, men kan jo selvsagt være tilfeldig. Anonymous poster hash: 57817...49e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 Jeg kan ikke påstå verken det ene eller det andre, men sånn blir mine myggstikk om jeg klør på de. Har hatt flått mange ganger i løpet av livet og jeg er rimelig avslappet til det, men hvis det hadde blitt rød ring og jeg visste at flåtten hadde sitte der en stund hadde jeg tatt en sjekk. Om du ikke har funnet en flått på ungen hadde jeg tatt det helt med ro! Det er borrelia-hysteri! Anonymous poster hash: 13c9e...874
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Her jeg bor er det masse flått iaf. Hysteri eller ikke, så vil jeg heller at ungen min skal ta en kur hvis de mener at er høy ss for at det er det , enn at hun skulle bli smittet og bli dårlig. Anonymous poster hash: 57817...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå