Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Hvor gamle var deres barn når de fikk det? Min 11-åring elsker å snappe besteforeldre, tanter og onkler, men bruker min. Jeg lurer på å la henne ha det på sin telefon, og kun ha familien der, men aldersgrensen er 13 år? Anonymous poster hash: af3ce...8ea
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Hvor gamle var deres barn når de fikk det? Min 11-åring elsker å snappe besteforeldre, tanter og onkler, men bruker min. Jeg lurer på å la henne ha det på sin telefon, og kun ha familien der, men aldersgrensen er 13 år? Anonymous poster hash: af3ce...8ea Følg aldersgrenser!! Hvordan skal du forklare at noen aldersgrenser må følges og andre ikke? Anonymous poster hash: f85c7...355
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Du svarer jo på spørsmålet ditt selv: 11 år og snapchat? men aldersgrensen er 13 år. Anonymous poster hash: b601a...16f
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Min 10 åring har Snapchat. Flere av hans venner også. Vi administrer selvsagt og følger med.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Min 10 åring har Snapchat. Flere av hans venner også. Vi administrer selvsagt og følger med. Selv om flere av hans venner har sparker dere dere selv bak ved å bryte aldersgrenser. Hva er vitsen? Anonymous poster hash: f85c7...355
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Selv om flere av hans venner har sparker dere dere selv bak ved å bryte aldersgrenser. Hva er vitsen? Anonymous poster hash: f85c7...355 Hvorfor ikke? Hvorfor være så rigid? Mulig dine barn ikke har vært modne og ansvarsbevisste nok i den alderen, andre får svare for seg. Vi har våre kampsaker, og forholder oss til hva vi synes er greit.
Iiiiik Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Jeg synes ikke det er greit. Jeg liker ikke det å skulle si til ungene mine at det er greit å lyve om når de er født. At de skal legge til et par år på egen alder for å kunne registrere seg, er det samme som å si at av og til er det greit å lyve for å slippe unna. De hadde kanskje klart å bruke det fornuftig, men det synes jeg er underordnet.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 Alle 11 åringene i klassen har det her. De har venninner og nærmeste familie der. Nå i ferien sender de små hilsner til hverandre. Anonymous poster hash: a64d4...94b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Min 10 åring har det... Det var gubben som hadde lagt det inn for han, og min første reaksjon var at jeg ble skikkelig irritert! ! Men etterhvert syns jeg bare det er kjempe kjekt og koselig at han kan sende bilde/film fra der han er til meg, pappa'n og mormor! Men jeg veit at det ikke er lov, så prøver å holde det skjult 😉😉 Anonymous poster hash: bafc4...b04
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Hvorfor ikke? Hvorfor være så rigid? Mulig dine barn ikke har vært modne og ansvarsbevisste nok i den alderen, andre får svare for seg. Vi har våre kampsaker, og forholder oss til hva vi synes er greit. Fordi det er aldersgrenser?? Vet du hva det er? Jeg har ansvarsbevisste barn, men jeg lærer dem også at vi følger de regler eller anbefalinger som blir gitt. Anonymous poster hash: f85c7...355
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Min 9-åring har. Har sagt at siden han ikke er 13 enda får han bare ha oss i familien på snap, og jeg sjekker at ingen legger ham til eller noe. Når han blir 13 får han større frihet. Skjønner ikke problemet. Han vet jeg bestemmer uansett og maser ikke på å få Facebook og andre ting med høgere aldersgrense. Jeg forklarer hvorfor han ikke får, og han godtar det. Han maste seg ikke til snap heller, men lånte min mobil og hadde det mye moro med snapfilter. Han spurte, jeg tenkte lenge på det, men fant ikke noen god grunn til at han ikke skulle få det. Han har mobil selv så da fikk han. Ingen regel uten unntak er det noe som heter. Anonymous poster hash: 4e499...c06
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 11åringen har fått det, men vi har hatt noen samtaler om dette. Hun fikk det for å holde lettere kontakt med onkel som bor på andre siden av kloden for øyeblikket. Så vi har endel regler på dette. Hun er ikke den som er mest aktiv der heller, og er flink til å ikke ha alle og enhver der. Det er oss her hjemme i familien og onkel som hun sender med. Noen få ganger venner, men det er ikke ofte. Hadde ikke omkel flytta på andre siden av jorden hadde hun ikke fått, dette vet hun. Anonymous poster hash: 048ce...25a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 Følg aldersgrenser!! Hvordan skal du forklare at noen aldersgrenser må følges og andre ikke? Anonymous poster hash: f85c7...355 Det er da ikke så vanvittig vanskelig! Det er bare å fortellegrunnen det. Det er ikke aldersgrensen som bestemmer hva barna får se eller gjer. Det bestemmer vi. Kan godt si nei, tiltross for at de er gamle nok, eller si ha tross aldersgrense. Anonymous poster hash: f63bd...ad7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Det er da ikke så vanvittig vanskelig! Det er bare å fortellegrunnen det. Det er ikke aldersgrensen som bestemmer hva barna får se eller gjer. Det bestemmer vi. Kan godt si nei, tiltross for at de er gamle nok, eller si ha tross aldersgrense. Anonymous poster hash: f63bd...ad7 Så du bestemmer også når han kan kjøre bil, gå på polet, stemme? Ikke aldersgrensen? Anonymous poster hash: f85c7...355
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 Hva tenker dere om det faktum at Snapchat eier alle bildene og videoene som taes? Dere sier dere administrerer... Dere kan ikke se om barna har sendt upassende bilder av seg selv, enten bevisst eller fordi de ikke visste bedre... Anonymous poster hash: b3859...0ad
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #16 Skrevet 26. juni 2016 Hva tenker dere om det faktum at Snapchat eier alle bildene og videoene som taes? Dere sier dere administrerer... Dere kan ikke se om barna har sendt upassende bilder av seg selv, enten bevisst eller fordi de ikke visste bedre... Anonymous poster hash: b3859...0ad Disse foreldrene er naive. Anonymous poster hash: f85c7...355
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juni 2016 #17 Skrevet 26. juni 2016 Fordi det er aldersgrenser?? Vet du hva det er? Jeg har ansvarsbevisste barn, men jeg lærer dem også at vi følger de regler eller anbefalinger som blir gitt. Anonymous poster hash: f85c7...355 Skal jeg fortelle deg noe skikkelig crazy?? Vi har vært på kino og brutt aldersgrensen der og vi. Værda står ikke til påske i heimen her! I går brøt vi jaggu ordensreglen om å være stille etter kl 23 æv. Håper virkelig det går bra for han selv om han fikk Snapchat i en alder av 9 år.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #18 Skrevet 26. juni 2016 Hva tenker dere om det faktum at Snapchat eier alle bildene og videoene som taes? Dere sier dere administrerer... Dere kan ikke se om barna har sendt upassende bilder av seg selv, enten bevisst eller fordi de ikke visste bedre... Anonymous poster hash: b3859...0ad For vårt vedkommende er det da snakk om å ha kun familie på snappen, så at hun skal sende upassende bilder av seg selv ser jeg som rimelig usannsynlig. Jeg vet at aldersgrensenen er 13, men hva er problemet med at hun har snap med de forutsetningene jeg beskriver? Anonymous poster hash: af3ce...8ea
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 Dytter denne litt jeg Anonymous poster hash: af3ce...8ea
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 For vårt vedkommende er det da snakk om å ha kun familie på snappen, så at hun skal sende upassende bilder av seg selv ser jeg som rimelig usannsynlig. Jeg vet at aldersgrensenen er 13, men hva er problemet med at hun har snap med de forutsetningene jeg beskriver? Anonymous poster hash: af3ce...8ea Fordi aldersgrensen er 13 år?? Du gir jo ungen din så feil signaler. Aldersgrenser og regler er tydeligvis noe dere ikke ønsker å lære barnet ditt er viktig å følge. Andre regler gjelder for dere selvsagt! Anonymous poster hash: f85c7...355
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #21 Skrevet 27. juni 2016 Hadde ventet Anonymous poster hash: 9d86a...e53
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #22 Skrevet 27. juni 2016 Det er 12 års aldersgrense på Snapchat. Utove det så bryter vi ikke aldersgrenser her i huset. Har en som skal begynne på ungdomsskolen nå og er født sent på året. Kan love deg at hun syns det er kjipt å ikke ha Facebook og Instagram når vennene har. Men hun har ikke blitt 13 år enda, og dermed må hun vente. Sånn er livet. Anonymous poster hash: 74a09...e5a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #23 Skrevet 27. juni 2016 Her har både 11 (snart 12-åringen og snart 9-åringen snap. Eldstemann har oss, søsteren, en kusine og en fetter, en tante + noen klassekompiser på snap. Kompisene bruker snap mye til å lage avtaler. Han bruker det egentlig kun til det og lite annet. 9-åringen har oss foreldre, broren, en kusine og en fetter + tante på snap. Hun syns det er veldig gøy å sende snap med disse filtrene på ansiktet og bruker det kun til det. De har begge to fått beskjed om at de aldri skal legge til noen på snap uten å spørre først, uansett - og det har de ikke gjort heller. da vet de at snappen slettes med en gang. Tenker det kommer veldig an på hvordan de bruker det og på hvordan ungene er ellers. Skjønner det er en aldersgrense for en grunn, men av og til må man jo kunne tenke og vurdere litt selv uten å være helt hysterisk - min mening. Instagram og FB kommer ikke på tale før de er tenåringer, og helst enda senere (har ikke tenkt å oppfordre de til å få det, det får de finne ut av selv). Anonymous poster hash: 8b6ec...981
ma(G)ma med to små :) Skrevet 27. juni 2016 #24 Skrevet 27. juni 2016 Nei, det er faktisk helt uaktuelt. For det første respekterer vi aldersgrenser, og for det andre har jeg sett hvor mye dritt de andre ungene på trinnet får til med snapp. Her har det vært nettmobbing og nakenbilder spredt rundt i klassen 😱 Allikevel har ikke de andre foreldrene slettet snappene til ungene sine. Jeg blir helt matt! 🙈😱 Jentungen her har ikke spurt engang. Tror hun forstår hvor uaktuelt det er 😂
Mrs. Kaizer Skrevet 27. juni 2016 #25 Skrevet 27. juni 2016 Her har 11 åringen både snap og instagram. Lukket profil og vi følger med. Vi snakker stadig vekk om nettvett, både til han og storebroren, så han vet veldig godt hva som er greit/ikke greit. Han vet og at konsekvensen hvis han ikke følger reglene, er at da må han slette både snap og instagram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå