Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Vi er en familie på fire som har veldig lyst til å dra til California. Vi vurderer å dra med to andre familier. Den ene familien kjenner vi godt, den andre ikke så godt. Ungene til den ene familien er omtrent på samme alder som våre, men ikke samme kjønn. Ungene til den andre familien kjenner vi ikke i det hele tatt, og jeg vet heller ikke hvor gamle de er. Dette blir jo en opplevelses tur, så vi er litt itvil hva vi skal velge. Dra alene eller sammen med de andre? Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 2cfad...f9e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Ville jeg aldri gjort. Dette blir en dyr og lang tur, kjipt å få den ødelagt av ulike forventninger, ulik barneoppdragelse, ulik behov for daghvil for små barn, krangler, ulike ønsker på hvor dere vil osv osv. Hvor gamle er ungene? Anonymous poster hash: 17635...d00
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Våre er 12 og 16, det er barna til den falilien vi kjenner godt også. Hvor gamle de andre ungene er, vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville reist dro Danmark forrige år med ett vennepar og ett vennepar av de igjen , kjente ikke de andre og skulle dele hytte med de positivt overrasket , gikk som en drøm i år blir det syden igjen alle 3 parene Anonymous poster hash: 3c55c...3ee
*Miss Marple* Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Jeg syns det er ganske viktig å vite alderen på de andre ungene. Om familie 3 har små barn blir det veldig stort sprik i hva de interesserer seg for og kan være med på. Om d passer i alder kunne jeg godt reist sammen med andre, vi har bare god erfaring med det. De fleste folk kan oppføre seg.
sug lut Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Det ville jeg aldri gjort, ikke med våre beste venner engang. Ferie er ferie og det betyr å ikke innrette seg etter noen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 Nei. Aldri. Jeg liker best å ha fri fra andre mennesker bortsett fra mann og barn når jeg har ferie. Anonymous poster hash: 5c966...530
beef sister Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Aldri i verden. Jeg kan gjerne planlegge å møte noen over en viss tid (det gjør vi som regel hver sommer og det går fint), men selve ferien vil jeg planlegge og styre selv.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Kunne jeg lett ha gjort, men jeg ville på forhånd ha sagt at vi ønsket litt familietid også. Anonymous poster hash: ef676...7d7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Våre er 12 og 16, det er barna til den falilien vi kjenner godt også. Hvor gamle de andre ungene er, vet jeg ikke. Hvem er disse folka da, som dere ikke en gang vet alderen til barna på?? Og likevel vurdere å ta med på lang og kostbar tur? Plutselig er de småbarn på 1 og 3 år, eller skikkelig drittunger, eller masse spesielle behov. Skjønner ikke helt dette å reise med noen dere ikke vet noe om barna til, har dere aldri snakket om hverandres barn? Sært Anonymous poster hash: 17635...d00
Englenemine Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 NEI ALDRI ( og ja føler det så sterkt at jeg måtte rope hehe)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er ikke redd for å reise sammen med andre til Danmark f.eks. Det er bare koselig. Men jeg tenker at en så lang og kostbar tur blir noe annet. Vi har tidligere reist til USA bare oss i familien, og det var veldig deilig å ikke ha noen andre å ta hensyn til. Da gjorde vi det som passet oss til enhver tid.<br /><br />Jeg er ikke redd for at vi ikke kommer overens, men med så mange blir det også mange hensyn å ta. Vi har snakket om å leie et hus, med plass til alle sammen....Jeg har begynt å få litt tanker om det kan bli litt voldsomt :-P<br /><br />Noen som har gjort dette, og som vil komme med erfaringer? Anonymous poster hash: 2cfad...f9e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Det kunne jeg godt ha gjort. Det er vel bare gøy å være litt flere - man må jo ikke henge oppi hverandre hele tiden uansett. Anonymous poster hash: e7264...5f2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 Aldri! Hva om de andre familiene er grenseløse på oppdragelse eller verre; leggetidsnazier. Anonymous poster hash: 0f88f...5cf
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 Vi har et vennepar med unger, som vi trodde vi kjente veldig godt. Ungene våre er på aldermed deres, de går godt overens. Vi dro på ei ukes ferie med dem, og det gjør vi aldri mer 😳! Å være venner og møtes jevnlig, er noe HELT annet enn å reise på ferie sammen 😉! Anonymous poster hash: f88b6...b74
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #18 Skrevet 29. juni 2016 Anonym bruker, on 29 Jun 2016 - 11:58, said: Vi har et vennepar med unger, som vi trodde vi kjente veldig godt. Ungene våre er på aldermed deres, de går godt overens. Vi dro på ei ukes ferie med dem, og det gjør vi aldri mer ! Å være venner og møtes jevnlig, er noe HELT annet enn å reise på ferie sammen ! Anonymous poster hash: f88b6...b74 Hvordan skar det seg? Hadde dere forskjellige forventninger og ønsker for turen? HI Anonymous poster hash: 2cfad...f9e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #19 Skrevet 29. juni 2016 Før dere eventuelt reiser på ferie med andre bør dere avklare forventningene dere har til turen. Hvordan skal dere bo? Hva skal dere gjøre? Leggetider? Økonomi? Og så videre. Det finnes ingen ferie-fasit, men hvis den ene familien foretrekker McDonalds, den andre familien vil på gourmet-restauranter og den tredje familien er ihuga vegetarianere så kan det lett skjære seg. Hvis en familie vil bo på luksushotell og den andre familien har et stramt budsjett og foretrekker camping så kan det gå like galt. Og så videre. Et brukbart alternativ er å være sammen i deler av ferien. Jeg ville ikke likt å tilbringe hele ferien min med to andre familier, men smaken er som baken. Hvis både voksne og barn går godt overens så kan det gå kjempebra. Anonymous poster hash: 6020a...432
Nyttårs barn Skrevet 29. juni 2016 #20 Skrevet 29. juni 2016 Ville tenkt meg om både tre og flere ganger. Dette er vel ikke en tur dere tar så ofte, da er det viktig at det blir vellykket. Det å reise med andre er nok en risikosport. Mine barn blir i hvert fall mer oppgiret og grensetestende på ferie. Hva med maten, hvem skal bestemme når og hvor dere spiser. Hva med antall is barna kan få pr dag, shopping osv Tror jeg hadde reist alene men nå er jeg er person som aldri heller ville vurdert å bo i kollektiv
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #21 Skrevet 29. juni 2016 Hvordan kan du ikke ane hvor gamle ungene til det ene paret er? Det er jo et naturlig samtakeemne. " Har du barn?" " Ja, jeg har en på 4 og en på 7". Synes dette er veeeldig rart Anonymous poster hash: 17635...d00
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #22 Skrevet 29. juni 2016 Jeg hadde aldri i verden reist til USA med en ukjent barnefamilie. Hadde gjort det med den godt kjente barnefamilien hvis vi hadde vært mye i lag både i hverdagen og på turer/ferier, vi fikser hverandres vaner/uvaner, vi ikke irriterer oss over hverandres barneoppdragelse og ikke minst at barna går bra i lag. Anonymous poster hash: 2b561...282
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #23 Skrevet 29. juni 2016 Jeg ville aldri ha gjort det. Skal til SAN Fransisco med mine to yngste og det skal være VÅR tur, jeg vil ikke styres av andres behov og ønsker. Ville virkelig tenkt meg grundig om var jeg dere. Anonymous poster hash: c7898...6cd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #24 Skrevet 29. juni 2016 Her var det mye nei. De gangene vi har vært på utenlandsferier har vi stort sett reist med venner. Dette er venner vi kjenner godt. Vi bor aldri i samme hus, men har hvert vårt hotellrom/leilighet. Vi synes det er topp å reise sammen med andre. Noen dager er vi sammen, andre dager er familiene hver for seg, noen dager drar de yngste et sted og de eldste et annet sted. Innad i en familie må man også vise hensyn til ulike ønsker og behov. Så vår opplevelse av ferie med venner er udelt positiv, men det skal presiseres at de vi reiser med er nære venner som vi kjenner GODT. Anonymous poster hash: be40f...c57
gale damen Skrevet 30. juni 2016 #25 Skrevet 30. juni 2016 Jeg forstår ikke hvorfor det å reise sammen med noen andre betyr at man så nødvendigvis må være sammen, og gjøre de samme tingene hele tiden. Hvis noen vil slik og noen sånn så er det jo bare å gjøre det, og så kan man gjøre sammen de tingene man har lyst til alle. Når det er sagt: Nei, jeg ville ikke dratt med ukjente på ferie, og jeg ville heller ikke satt fot i USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå