Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Har en del spørsmål. Har fått innvilget operasjon til høsten og er egentlig veldig glad for det. Er bare litt redd også. Redd for å angre. De store puppene har jo liksom vært en del av meg halve livet mitt. Noen som følte det samme? Er noen få kilo for feit for øyeblikket også. Bør jeg slanke de bort FØR operasjonen? Er det dumt å slanke seg ETTER operasjonen, mtp. at puppene også blir enda mindre da? Eller blir ikke de det? Anonymous poster hash: d9b7e...f10
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Jeg gjorde det når jeg var rundt om 22, og har aldri angret! Alt ble så mye lettere etterpå. Ble mye kjekkere å kjøpe klær, trene, gå i litt tettsittende topper, og ikke minst kjøpe undertøy! Har slanket meg neste 20 kilo etter dette, og brystene har ikke minket noe særlig merkbart. Hadde gjort nøyaktig det samme igjen Noen mente at jeg burde vente til etter at jeg fikk barn pga amming. Men for meg var det ingen problem å vite at jeg fikk et "flaskebarn" Anonymous poster hash: 968df...7f3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Tusen takk for svar! Er jo nettopp dette jeg ser frem til; lettere å trene og funke i hverdagen, kunne gå med normale klær, slippe å føle meg som "hun med de store daiene" Så kjekt å høre at dine ikke ble mindre etter slanking, da! Ble de ikke slappe av det heller? Er de like fine og faste nå, som da du fikk reduksjonen? Eller bør jeg belage meg på at de blir slapp innen jeg er 40 uansett? Hi Anonymous poster hash: d9b7e...f10
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Brystene mine er så og si like som når jeg var 22, selv etter et svangerskap, og slankinga, og det er faktisk 20 år siden nå. Er faktisk veldig fornøyd med de Jeg husker den gode følelsen når jeg en gang skulle holde en tale foran mange, hvor uproblematisk det var når jeg hadde mindre bryster. Følte ikke at det var brystene som fikk oppmerksomheten, men meg! Det høres sikkert litt teit ut at jeg tenkte slik, men jeg følte nok at uansett hvor jeg var, så var det brystene folk rundt meg la merke til. Anonymous poster hash: 968df...7f3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Hvor ille var det etter operasjonen? Og hvor lang tid tok det å komme seg etterpå? Anonymous poster hash: eea97...9c3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Nå er dette nøyaktig 20 år siden, så husker ikke helt. Men husker at jeg måtte sove med BH ei stund etterpå. Var litt vanskelig å dusje og sånt etterpå, men kan ikke huske at jeg hadde noe særlig smerter. Men som sagt, har aldri angret en dag! Herlighet så mye lettere hverdagen ble etter dette Spesielt ved innkjøp av undertøy og bikini, kjoler, topper..... Kjør på og får det gjort! Lykke til når den tid kommer Anonymous poster hash: 968df...7f3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 Jeg forstår hva du mener, at det er en del av "identiteten." Jeg har både gått ned mye i vekt og redusert brystene mye (fra J-cup til C-cup). Det resulterer i at jeg nå er i nedre del av normal-BMI og litt androgyn i stilen - og det stortrives jeg med, men jeg har nok fremdeles en slags indre identitet som "i godt hold og med mye kurver." Angrer ikke et sekund på brystreduksjonen! Hadde smerter i en ukes tid etterpå, og måtte vente enda litt lenger før jeg kunne løfte noe tungt, men det var ikke veldig ille. Jeg gikk ned en del i vekt etter operasjonen, det reduserte nok størrelsen på bryst litt også, men jeg opplever ikke at de er spesielt slappe. Det ene arret ble litt stygt, men det vises ikke til daglig. Anonymous poster hash: 5daaf...5b6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Jeg tok brystreduksjon i august i fjor, og har ikke angret et sekund! Jeg kom rakst i grei form igjen, men droppet yogatrening et halvt pga man skal unngå å strekke for mye på arrene. I år har jeg storkost meg med bikini- og sommerkjole-shopping ☺️ Anonymous poster hash: 9ebdc...121
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Godt å høre andres historier! Hvor lenge var dere sykemeldt? Hva sa dere til kollegaer og andre? Jeg føler jeg ikke har lyst å fortelle det til alle og enhver. Hi Anonymous poster hash: d9b7e...f10
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Har aldri angret. Har det mye bedre paykisk, og har ikke så vondt i nakke og rygg lengre. Jeg fikk det innvilget da jeg var 16, men ventet til jeg var sikker på å være ferdig med barn og amming, så var 26 da jeg tok det. Jeg fikk det innvilget så tidlig fordi puppene var ekstremt store og jeg led psykisk på grunn av det. Legene mente at jeg kunne risikere å måtte ta enda en operasjon senere da jeg ikke har ferdig utvokst, men de så hvordan dette påvirket helsen min (puppene mine var rødsprengte og knallharde, og jeg var ekstremt tynn i tillegg. Hadde da noen få babykilo for mye, og har gått ned fem kilo i ettertid, det synes ikke på puppene. Gjorde litt vondt, men ikke veldig. Jeg fikk ikke noe spesielt treningsforbud i ettertid, men nå er jeg uansett ikke spesielt aktiv. Gonfor it! Du konmer ikke til å angre! Jeg gikk fra 65i til 65c/d, og fjernet faktisk to kilo pupp, dersom det er relevant. Anonymous poster hash: 1d4a3...d45
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Husker ikke hvor lenge jeg var sykemeldt. Jeg sa det til mine nærmeste. Når jeg traff igjen bekjente, og de kommenterte at jeg hadde slanket meg, sa jeg bare ja, og takk for det. Gadd ikke fortelle det til alle og enhver Anonymous poster hash: 968df...7f3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Jeg gjorde det i 2006, var sykemeldt i drøye 3 uker, ikke angret i det hele tatt. Det første døgnet bodde jeg hos foreldrene mine og lå stille på rygg hele tiden. Men tok kun 2 paralgin forte. Neste tre dagene gikk livet i slow motion, fikk ikke løfte armene over hodet så kledde på meg "nedenfra" og hadde plassert kopper, glass etc på kjøkkenbenken. Dag 4 gikk jeg i butikken, 400 meter hjemmefra, føltes som nordpolekspedisjon! 😀 Møtte han som nå er min mann 4 uker etter operasjon og merket at jeg mistet den erogene følelsene i brystvortene men alt i alt en liten pris for å få et bedre og enklere liv. Jeg fortalte kollegaer om det, jobber i bhg så ville jo vært merkbart ved retur. Fjernet forøvrig 1,4 kilo pupp! Anonymous poster hash: c181c...4eb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Har aldri angret. Har det mye bedre paykisk, og har ikke så vondt i nakke og rygg lengre. Jeg fikk det innvilget da jeg var 16, men ventet til jeg var sikker på å være ferdig med barn og amming, så var 26 da jeg tok det. Jeg fikk det innvilget så tidlig fordi puppene var ekstremt store og jeg led psykisk på grunn av det. Legene mente at jeg kunne risikere å måtte ta enda en operasjon senere da jeg ikke har ferdig utvokst, men de så hvordan dette påvirket helsen min (puppene mine var rødsprengte og knallharde, og jeg var ekstremt tynn i tillegg. Hadde da noen få babykilo for mye, og har gått ned fem kilo i ettertid, det synes ikke på puppene. Gjorde litt vondt, men ikke veldig. Jeg fikk ikke noe spesielt treningsforbud i ettertid, men nå er jeg uansett ikke spesielt aktiv. Gonfor it! Du konmer ikke til å angre! Jeg gikk fra 65i til 65c/d, og fjernet faktisk to kilo pupp, dersom det er relevant. Jeg har forresten ikke følelse i brystvortene mine, men det hadde jeg ikke før operasjonen heller. Jeg husker ikke hvor lenge jeg var sykemeldt, men det var ca 1 mnd. Jeg husker jeg ikke løftet barna de første ukene, Så jeg hadde stellestasjon på gulvet, og mannen min satt tannbørsten min ved vaske så jeg slapp å strekke meg etter den... Anonymous poster hash: 1d4a3...d45 Anonymous poster hash: 1d4a3...d45
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har også veldig lyst til å ta brystreduksjon. BH-str på rundt 90 F/G nå, mye smerter i rygg og nakke. Hatt store bryster helt siden jeg fikk de. Hvordan gikk dere frem for å få dette dekket? Kontakter man fastlegen? Er det noe krav om vektnedgang/BMI for å få det innvilget? Anonymous poster hash: 4bf7e...c5e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Jeg fikk helt fnatt etter å ha fått 3.mann og puppene var enorme (65 i). Bruker til vanlig 65 G. Hos Change vel og merke. Fastlegen sendte en henvisning og få uker etterpå var jeg hos spesialist og han spurte når jeg kunne komme Utsatte det en del da jeg ammet, men det var ingen problem. Trengte ikke en gang bruke den lange tårevåte forklaringen jeg hadde i bakermet. Forklarte enkelt og greit at jeg synes de var for store for meg og det synes han også. Anonymous poster hash: d9b7e...f10
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Hvordan fikk dere det? Via fastlegen? Måtte dere ha noen andre tilleggsproblemer enn bare store bryst? Man har vel som regel noen problemer pga dette, men lurer på om det har noe å si for grunnlaget til å få operasjon. Anonymous poster hash: f0057...1d7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #17 Skrevet 26. juni 2016 Gikk til fastlegen og fortalte om nakkevondt, problemer med å trene med pupper som hoppet overalt (overdrev bittelitt da) Måtte ha BMI innenfor normalnivå, max 26 tror jeg å huske. Ble henvist til Ullevål og fikk brev derfra om 2 års ventetid. Gikk da inn på Fritt sykehusvalg og valgte privat klinikk med kort ventetid. Hadde time hos fastlege i januar, reduksjon gjennomført i mai 2006 - fornøyd. Fikk barn 5 år etterpå og kunne ikke amme grunnet ødelagte melkeveier under operasjon. Litt sårt til å begynne med men har to sunne barn nå, begge flaskebarn! 😊 Anonymous poster hash: c181c...4eb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #18 Skrevet 26. juni 2016 Gikk til fastlegen og fortalte om nakkevondt, problemer med å trene med pupper som hoppet overalt (overdrev bittelitt da) Måtte ha BMI innenfor normalnivå, max 26 tror jeg å huske. Ble henvist til Ullevål og fikk brev derfra om 2 års ventetid. Gikk da inn på Fritt sykehusvalg og valgte privat klinikk med kort ventetid. Hadde time hos fastlege i januar, reduksjon gjennomført i mai 2006 - fornøyd. Fikk barn 5 år etterpå og kunne ikke amme grunnet ødelagte melkeveier under operasjon. Litt sårt til å begynne med men har to sunne barn nå, begge flaskebarn! 😊 Anonymous poster hash: c181c...4eb Forsøkte du å amme eller begynte du med flasker uten å prøve å legge dem til brystet? Jeg har 2 barn fra før, vurderer en tredje. Kjenner det vil være litt sårt å ikke kunne amme den i så tilfelle. Anonymous poster hash: d9b7e...f10
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #19 Skrevet 26. juni 2016 Forsøkte du å amme eller begynte du med flasker uten å prøve å legge dem til brystet? Jeg har 2 barn fra før, vurderer en tredje. Kjenner det vil være litt sårt å ikke kunne amme den i så tilfelle. Anonymous poster hash: d9b7e...f10 Ammet litt uke 1, samt pumpet men fikk max ut 30-40 ml pr gang og det ble raskt altfor lite. Var sårt, men noe jeg var forberedt på så tok meg ikke mye tid til å sørge. Om du vet du ønsker et barn til og har partner å produsere med ville jeg nok ventet! Anonymous poster hash: c181c...4eb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #20 Skrevet 26. juni 2016 Jeg har "bare" e-cup, er det for lite for å få det dekket? Sliter med nakke og skuldre, samt en del utslett under brystene spesielt når jeg trener og svetter mye. Så orker nesten ikke trening pga vondt med sportsbh og de svære puppene. Anonymous poster hash: c9943...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #21 Skrevet 26. juni 2016 Jeg hadde "bare" DD-cup, men de var lange For meg gikk det over all forventning. Jeg var alene med 4 barn, minste var bare 11 mnd, og jeg gruet meg til å ta meg av barna med store smerter. Jeg tok ikke så mye som en paracet engang! Kirurgen ringte hver kveld de 3 første dagene etter operasjonen, og han skjønte ingenting! "merker du INGENTING? Ikke bittelitt engang?" Nope! Problemet da var at jeg levde som før, og anstrengte meg litt for mye, så den ene puppen fylte seg med væske og måtte tappes! Anbefaler deg å ikke gjøre som meg, ta det med ro så du slipper dét Kjenner også 2 andre damer som har operert og begge sier som meg, går alt som det skal så er ikke smertene noe å grue seg til Jeg har ikke angret et sekund! Får så mange kommentarer, fra andre damer, "hva? Har du født 4 barn og har SÅ fine pupper??" Hehehe😂😂😂 Lykke til! Anonymous poster hash: 7179c...129
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #22 Skrevet 26. juni 2016 Hvordan er arrene etterpå? Jeg har veldig lyst å gå til lege med det, tenker hodepinen også kommer som en følge av vonde og stive skuldre og nakke. Men som noen her skriver har de store puppene alltid vært en del av meg, men etter jeg fikk barn er de bare altfor store. Hater de. Anonymous poster hash: c9943...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #23 Skrevet 26. juni 2016 Jeg gjorde det for 16 år siden og har aldri angret! Ikke mer vondt i skuldre, nakke og rygg. Gikk fra 75 F til B, og det var utrolig deilig! Ikke vondt men litt betennelse i ene såret fordi jeg ikke tok nok hensyn ift bæring og stress, og det er jo arr der ennå. Men det sjenerer ikke meg, jeg har det mye bedre nå! Og mine bryst er pene ennå, selv om jeg har lagt på meg. Anonymous poster hash: 8b89a...198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå