Gå til innhold

Baby 8 mnd som spiser to til TRE ganger på natta 😢😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner ikke det å skulle gi seg snart? Klart, det er en bedring. Spiste hver time fram til 3 mndog annen hver fram til 5-6 mnd. Men nå står vi fast på 2 ganger per natt, og gjerne også tre. I tillegg våkner hun 4-5 ganger utenom dette, men dafår hun kun smokken. Når hun er sulten hjelper ikke smokken, og hun sluker da 150-180 ml melk og sovner tvert etterpå.

Hun spiser:

En porsjon grøt

Et fruktbeger+litt melk (vil sjelden ha melk)

Middag (ca samme mengde som et middagsglass)

En porsjon grøt

150 ml melk på senga

Også tre ganger til i løpet av natta 😳😳

Anonymous poster hash: 75b31...8b4

Fortsetter under...

Skrevet

Det er nok helt normalt... Og mer vanlig enn du tror.

Anonymous poster hash: 890f7...e30

Skrevet

Drikker hun mye vann utenom? Ellers tenker jeg at det er alt for lite veske for et helt døgn og at hun våkner for å få i seg nok

Skrevet

Helt greit. Gjorde mine 3 første også og det ga seg av seg selv etterhvert....

Skrevet

Det er helt vanlig det. Min spiste 5-6 ganger på den tiden.

Anonymous poster hash: 710ad...bc3

Skrevet

Jeg har fem barn, og har alltid syntes 6 til ca 15 mnd har vært tøffest med tanke på søvn. Når alle bøker og helsesøstre sier at ting skal roe seg har det heller gått andre veien her. Hold ut! Det er tøft mens det står på, men det kommer bedre tider.

Anonymous poster hash: 6928d...e05

Annonse

Skrevet

Feel your pain... Har ikke noen gode tips dessverre. Vil bare gi deg en stor klem og si hold ut ❤️😊

Anonymous poster hash: ed321...e17

Skrevet

Mine har fått mye pupp frem til ti måneder og så har de avvent seg selv rimelig raskt. Minste fikk mat tre ganger om natten og tre om dagen og på 1,5 måned var det bare morgenpupp igjen. Hun begynte å tulle veldig med den og turna og tok seg bare fem/seks sup. Da kuttet jeg den ut og hun forsøkte aldri å få pupp etter det.

Jeg valgte å gi de så lenge de ville ha selvom HS mente jeg kunne kutte nattpupp.

Anonymous poster hash: 5b263...950

Skrevet

Gi mer væske på dagtid ja. Litt melk til måltidene, hvis ikke du gjør det. Ellers er det samme greiene her. Noen er vare sånn, og noen synes det er koselig å drikke om natta også :) vane... med førstemann fikk jeg høre at man kan tilby vann om natta f.o.m 6 mnd. Med andremann så har hs bare sagt at vi skal drøye litt om natta, men vil babyen ha så vil babyen ha.

Skrevet

Jeg har fem barn, og har alltid syntes 6 til ca 15 mnd har vært tøffest med tanke på søvn. Når alle bøker og helsesøstre sier at ting skal roe seg har det heller gått andre veien her. Hold ut! Det er tøft mens det står på, men det kommer bedre tider.

Anonymous poster hash: 6928d...e05

Helt enig med deg! Denne perioden er BEINTØFF. Min er nå 16 mnd og nå har vi sluttet å amme. Ser kanskje litt lys i tunnelen;)

Anonymous poster hash: 87c2f...59e

Skrevet

Drikker hun mye vann utenom? Ellers tenker jeg at det er alt for lite veske for et helt døgn og at hun våkner for å få i seg nok

Det kan godt være noe i det, ja. Hun drikker vann til alle måltider, men blir bare noen slurker per gang. Hun vil ikke ha mme på dagen, har prøvd å erstartte måltider med mme, men hun vil ikke ha.

Anonymous poster hash: 75b31...8b4

Skrevet

Min er 10 mnd og spiser 4-5 ganger per natt. Hadde vært takknemlig for 3...

Anonymous poster hash: 15749...1a2

Skrevet

Sånn var mine også. Slapp av, det går seg til. Når minste var ett våknet han fortsatt for pupp en gang på natt. Ga seg når han va nærmere 1 1/2.

Du gjør ingenting feil, selv om man kan få det inntrykket når man snakker med helsesøstre. De mener jo at det skal være slutt på nattmat når barnet er på ditt sin alder. Tilfeldigvis" er det jo rundt den tiden vi skal begynne i jobb igjen.

Største sov natta igjennom når hun var 8 mnd, men hun fikk mme.

Annonse

Skrevet

Sånn har mine vært også. Først nå, når minste er 14 mnd, har det begynt å roe seg. Så jeg vet akkurat hvordan du har det.

Anonymous poster hash: 625d2...7d8

Skrevet

Jeg ville forsøkt med mer mat på dagen. Min er 8 mnd og spiser en stor porsjon grøt kl. 8, samme igjen kl. 11, stor porsjon middag kl. 14, stor porsjon middag kl. 17 og stor porsjon grøt kl. 19. I tillegg dier han kl. 7.30, et par ganger i løpet av dagen og kl. 19.15. Da er han god og mett og sover som regel 19.30-7.30. Han drikker også masse vann i løpet av dagen, kanskje 300-400 ml?

Anonymous poster hash: aa5fc...515

Skrevet

Dere gjør jo som dere vil, men man kan jo avvenne nattamming på denne tiden.

Anonymous poster hash: 5dfe7...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...