Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Hvordan merker dere barnetøy- og sko? Hvor bestiller dere merkelapper? Stryke på, lime på, sy på? Hva sitter lengst? Hva er best? Tusen takk for alle tips! Anonymous poster hash: e9a96...9ba
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Bruker sprittusj. Eneste som sitter hos oss har jeg erfart. Anonymous poster hash: 1eec7...401
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Bruker sprittusj. Eneste som sitter hos oss har jeg erfart. Anonymous poster hash: 1eec7...401 Men hvordan merker du sandaler, Cherrox, andre sko? Hvor skriver du med sprittusjen? På vaskelappen? Anonymous poster hash: e9a96...9ba
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 vi bruker klistrelapper, har di hengende i gangene så alle klær som kommer inn blir merket, lappene sitter godt, på både sko og alt mulig, og da slipper jeg all den strykinga osv Anonymous poster hash: ac2db...9e1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Men hvordan merker du sandaler, Cherrox, andre sko? Hvor skriver du med sprittusjen? På vaskelappen? Anonymous poster hash: e9a96...9ba På klær skriver jeg på vaskelappen, eller lappen i nakken, evt bare i nakken. Det varierer litt. På sko skriver jeg der jeg ville ha klistret en lapp, ofte øverst oppe på siden, eller på vrist-klaffen. Hadde lapper med førstemann, men ble møkklei av å ta bort lapper fra hele vaskemaskinen/oppvaskmaskinen etter noen vask. Prøvde med sprittusj, og fant ut at den varte lenger, og var billigere. Samt at når den ble slitt, så resulterte det kun i svak skrift, ikke at jeg kom på jobb med barnets navnelapp på rumpa på buksa mi. 😊 Anonymous poster hash: 1eec7...401
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 merker stort sett absolutt alt med lapper fra navnelapper.no. Ellers så bruker jeg av og til sprittusj. Anonymous poster hash: a3c44...565
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Har lapper med lim fra Askeladden, slike som er til både tøy og ting. De sitter veldig godt på alt fra matbokser til støvler. Men jeg har en slik levering med lapper i flere år, for stort sett bruker jeg tusj. Kjøper sprittusj som er til å merke tøy med, eller en CD-merker, begge deler sitter veldig godt. Skriver på vaskelapper eller der det er laget navnelapper til å skrive på (i jakker f.eks). I sko skriver jeg oftest på innsiden av flappen over vristen eller inni på siden av skoen Anonymous poster hash: 81a37...55d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Men hva med småsøsken eller andre som skal arve da? Anonymous poster hash: 7eb24...8aa
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Men hva med småsøsken eller andre som skal arve da? Anonymous poster hash: 7eb24...8aa Jeg bruker også tusj på det som kan merkes med tusj. Har brukt lapper på enkelte ting som ikke har hatt noe å skrive på. Sokker og andre småting hatt jeg ikke giddet å navne, men regner med å miste mange av dem. Barnehagen her har oversikt over søsken, så jeg har ikke merket om til søsken. Andre som arver får stryke over og navne med riktig navn. Anonymous poster hash: b1e8b...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå