Gå til innhold

Noen som har peiling på dette? Lærerutdanning, master, lektor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går grunnskolelærer 5-10 og vet at om jeg hadde tatt master i feks norsk så blir jeg lektor og kan jobbe på vgs. Men gjelder dette med hvilken som helst master, altså i pedagogikk også?

Nå er det sånn at jeg hadde tenkt å ta et siste fag dette året for å bli adjunkt med opprykk men har kommet inn på master og er usikker på om jeg vil ta spesped eller om jeg Bare skal følge planen min. Om jeg blir lektor etter spesped vil jeg ta det faget ved siden av sånn at jeg blir lektor med tillegg.

Kunne tatt kontakt med universitetet men er sommerferie, må bare bestemme meg nå:)

Anonymous poster hash: 1a088...2d6

Skrevet

Jeg er ikke lektor, kun adjunkt, men har jobbet på VGS i full stilling som matematikk og naturfagslærer.

Det er din fordypning i faget du skal undervise i som teller, ikke tittelen.

Du må ha minst 60 stp i et fag.

Jeg har 120 stp matematikk og 60 naturfag.

Nå jobber jeg faktisk som småskolelærer.

Anonymous poster hash: f7e3b...110

Skrevet

Du kan jobbe i VGS uten å være lektor også. Jeg fikk nettopp fast jobb og er ikke lektor, men skal ta masterstudiet nå da (ved siden av jobb). Ellers ville jeg helt klart gått for masterstudiet dersom jeg var deg. Om ikke så alt for mange år vil alle nyutdannende være lektorer og det vil nok da komme et lite press på resten til å etterutdanne seg også. Samt at man stiller mye sterkere som lektor enn adjunkt.

Anonymous poster hash: b4b5e...b95
Skrevet

Ok takk for svar. Har 60 stp. i 3 fag og tar et til dette året. Bare lurer på om jeg får tittelen lektor om jeg tar master i pedagogikk?

Hi

Skrevet

Du kan jobbe i VGS uten å være lektor også. Jeg fikk nettopp fast jobb og er ikke lektor, men skal ta masterstudiet nå da (ved siden av jobb). Ellers ville jeg helt klart gått for masterstudiet dersom jeg var deg. Om ikke så alt for mange år vil alle nyutdannende være lektorer og det vil nok da komme et lite press på resten til å etterutdanne seg også. Samt at man stiller mye sterkere som lektor enn adjunkt.

Betyr det at jeg blir lektor om jeg tar master i spesialpedagogikk? Er det det som er forutsetningene? Ha master i hvilket som helst fag og lærerutdanning så får jeg tittel lektor? Beklager, må ha det inn med t-skje😂

Skrevet

Betyr det at jeg blir lektor om jeg tar master i spesialpedagogikk? Er det det som er forutsetningene? Ha master i hvilket som helst fag og lærerutdanning så får jeg tittel lektor? Beklager, må ha det inn med t-skje

Ja, du blir lektor med master i pedagogikk også :)

Skrevet

Ja, du blir lektor med master i pedagogikk også :)

Ok, tusen takk for hjelp:) da kan jeg takke ja til plassen på master og likevel ta årsstudie ved siden av og dermed bli lektor med opprykk sånn jeg har forstått det. God plan:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...