Gå til innhold

Gave til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to jenter som begynner på skolen til høsten, og har lyst til å gi de en gave, men vet ikke hva? Bare en liten oppmerksomhet eller et minne.

Mormor har allerede tatt de med på shopping og kjøpt ransler, pennal, matpakke og drikkeflaske. De har nok klær...

Den ene kan lese og regne, den andre ikke. Den ene liker smykker, den andre ikke... De er veldig ulike, men de vil gjerne ha like ting likevel.

Har noen noen idéer? Trenger ikke være dyrt.

Anonymous poster hash: 2cc95...262

Fortsetter under...

Skrevet

Gave til skolestart???

Aldri tenkt på..

Du sier jo at de allerede har fått ransel og pennal, og at de har mer enn nok klær? Det er vel det som er mest stas å få til skolestart uansett?

Nå var det vel ikke dette du ba om som svar, men greide ikke å la være... Ikke rart barn blir bortskjemte...

Anonymous poster hash: f0ef2...e5a

Skrevet

Det finnes egne minnebøker for skolestart, på samme måte som babyalbum nesten.

Finnes flere varianter, noen til å fylle ut et par sider hvert år gjennom hele barneskolen (venner, bilder, yndlingfag, opplevelser osv) og andre hvor det bare er skolestart og 1.klasse man skal fylle inn noe om.

Denne f.eks

http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10651&urlLangId=-101&productId=2308955&urlRequestType=Base&langId=-101&catalogId=10051

Anonymous poster hash: e8f44...a3b
Skrevet

Vi har to jenter som begynner på skolen til høsten, og har lyst til å gi de en gave, men vet ikke hva? Bare en liten oppmerksomhet eller et minne.

Mormor har allerede tatt de med på shopping og kjøpt ransler, pennal, matpakke og drikkeflaske. De har nok klær...

Den ene kan lese og regne, den andre ikke. Den ene liker smykker, den andre ikke... De er veldig ulike, men de vil gjerne ha like ting likevel.

Har noen noen idéer? Trenger ikke være dyrt.

De vil ha like ting ? Så de forventer noe ? Tror vi gikk å tok en pizza første skoledag jeg . Ingen gave

Anonymous poster hash: 7115f...f60

Skrevet

Et lite smykke med forbokstaven på, de dem har på glitter er ikke så dyre ☺

Anonymous poster hash: 6c7c7...25c

Skrevet

De vil ha like ting ? Så de forventer noe ? Tror vi gikk å tok en pizza første skoledag jeg . Ingen gave

Anonymous poster hash: 7115f...f60

Nei, de forventer ingenting. De er superhappy med ransel og alt de fikk av mormor, men jeg har lyst til å Gi de en liten ting på morningen før skolen eller når de er ferdige på dagen. En liten oppmerksomhet.

Det jeg mente med at de vil ha like ting er at når det er jul eller besteforeldre kommer med gaver etter ferie f.eks blir det ofte småkrangling om de får ulike ting selvom de er ulike av personer. De er forresten ikke tvillinger, men født samme år.

Annonse

Skrevet

Gave til skolestart???

Aldri tenkt på..

Du sier jo at de allerede har fått ransel og pennal, og at de har mer enn nok klær? Det er vel det som er mest stas å få til skolestart uansett?

Nå var det vel ikke dette du ba om som svar, men greide ikke å la være... Ikke rart barn blir bortskjemte...

Anonymous poster hash: f0ef2...e5a

Nei, det var ikke svaret jeg ba om, og ærlig talt ble jeg litt fornærmet.

Ja, de har fått NØDVENDIG utstyr til skolen av besteforeldre, og ja, de har nok klær. Klær se har arvet. Skapet renner ikke over, men de har ikke behov for mer.

Vi lever nøysomt og er opptatt av gjenbruk osv. De har nok leker, men lite i fht andre barn. De er på ingen måte bortskjemte, og vi kjøper lite ting til barna som ikke er nødvendige. De forventer aldri noe, maser aldri om noe heller. Derfor er det koselig å gi de noe på en så stor dag for de, fordi de er enormt takknemlige. Men ja, de kan fort småkrangle om de får ulike ting i gaver. De er fremdeles takknemlige og smiler ut av en annen verden, men de kan krangle seg imellom om det de fikk Når kvelden kommer eller dagen etter. De deler gjerne, men kan si at det er urettferdig likevel.

Jeg ville bare gi de en liten oppmerksomhet fordi de så godt som aldri får noe av oss ellers. De fortjener det, og dette er en stor dag for de.

Skrevet

Det finnes egne minnebøker for skolestart, på samme måte som babyalbum nesten.

Finnes flere varianter, noen til å fylle ut et par sider hvert år gjennom hele barneskolen (venner, bilder, yndlingfag, opplevelser osv) og andre hvor det bare er skolestart og 1.klasse man skal fylle inn noe om.

Denne f.eks

http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10651&urlLangId=-101&productId=2308955&urlRequestType=Base&langId=-101&catalogId=10051

Tusen takk for tips:)

Skrevet

Et lite smykke med forbokstaven på, de dem har på glitter er ikke så dyre ☺

Anonymous poster hash: 6c7c7...25c

Takk for tips:)

Skrevet

En praktisk tur-sekk til turdager.

Termos med navn på.

Grillspyd med navn.

Hvis deres skole er en skole som har utedager.

Mine har hatt fast utedag de to første årene.

Anonymous poster hash: ca54a...c5a

Skrevet

Hva med en fin nøkkelring til å henge på sekken?

Det blir gjerne mange like sekker i garderoben, så en nøkkelringbamse, bokstav eller noe lignende er lurt å henge på sekken for å kjenne igjen sin egen.

http://www.ebay.com/itm/Bling-Crystal-Sparkly-Alphabet-Keyring-Initial-Letter-Key-Ring-Chain-Keychain-/131655823630?var=&hash=item1ea74c710e:m:mDhuGClsg16qbcd7iQXFsgQ

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=key+chain+teddybear&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xkey+chain+plush.TRS0&_nkw=key+chain+plush&_sacat=0

Skrevet

Kule viskelær, refleks med navnet deres på - som kan henge på sekken, eller annen pynt som kan henge på sekken, tusjer...

Anonymous poster hash: f176b...b9b

Skrevet

Tusen takk for tips, nøkkelring og termos med navn er jo perfekt. En liten oppmerksomhet de kommer til å bli glade for, og ikke minst nyttig! Som sagt liker jeg ikke å kjøpe ting bare for å kjøpe, det må være nødvendig.tusen takk:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...