Gå til innhold

Utleiemegler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med utleie gjennom utleiemegler eller lignende? Fordeler og ulemper?

Anonymous poster hash: b0d93...e9d

Skrevet

Det koster mer en hva det er verdt.

Vanskeliggere å få leie ut leiligheten, de mener man lan ta høyere husleie enn hva markede i område tilsier. Vi fikk ikke leid ut gjennom dem så da vi avsluttet og heller la ut leiligheten selv med bedre leiepris og ikke så himla høyt depositum så gikk det fortere og vi er superfornøyde med leieboerene som har bodd der nå i 2 år.

Anonymous poster hash: dcb27...4c7

Skrevet

Vanskeliggere å få leie ut leiligheten, de mener man lan ta høyere husleie enn hva markede i område tilsier. Vi fikk ikke leid ut gjennom dem så da vi avsluttet og heller la ut leiligheten selv med bedre leiepris og ikke så himla høyt depositum så gikk det fortere og vi er superfornøyde med leieboerene som har bodd der nå i 2 år.

Dette er i stavangerområdet.

Kan såklart variere fra plass til plass. Men ser ute på finn.no med andre som bruker det at det er himla høy leiepris pluss veldig høyt depositum, å leilighetene fra utleiemegler ligger mye lenger ute enn vanlige.

Og det er ikke spessielt mer sikkert ang depositum så lenge du uansett krever depositum.

Skrevet

Vi har helt motsatt erfaring. Vi er kjempefornøyd. Deilig å slippe å måtte forholde seg til leietakere som tror at det er huseiers ansvar å vaske do, for å sette det på spissen. Utleiemegleren sørger for at du får gjengs pris for leiligheten, kredittsjekker alle leietakere og gir gode råd ift detaljer om utleien (bør man leie ut med eller uten møbler/vaskemaskin osv). Spesielt det første punktet gjør at kostnaden er verdt hvert et øre.

Men det er, som ved alle tjenster, avhengig av megleren. Noen meglere er bedre enn andre, åpenbart. Men jeg ville definitivt brukt utleiemegleren.

Anonymous poster hash: b0462...e72

Skrevet

Har leid gjennom dem og var ikke fornøyd. Jeg er ingen krevende leietager og har leid av andre uten problemer. Med utleiemegleren var det bare tull. De krevde blandt annet at jeg måtte dekke ny varmtvannstank (den røyk og var 20 år gammel - ikke min feil), at jeg måtte betale 3000,- i annonseutgifter da jeg leverte en gyldig oppsigelse mm. De ga seg da jeg kontaktet advokat.

Vil aldri anbefale dem til noen!!!

Anonymous poster hash: 78174...27d

Skrevet

Jeg har leid ut via utleiemegler og du har absolutt ingen garanti. Jeg leide ut en leilighet som passet til 2 og selv om det ikke er lov opplevde jeg at leietaker leide ut leiligheten videre til en stor familie. Leiligheten så ikke ut etterpå og Utleiemegleren trakk bare på skuldrene og sa jeg måtte ta det videre med til Husleietvisteutvalget på egenhånd før jeg kunne få noe erstatning. ALDRI MER utleie gjennom Utleiemegler. 

Der var nok av muligheter for megler å finne ut hva som hadde skjedd med leiligheten. Dere har samme sikkerhet om dere leier ut selv. Skulle noe skje må dere fortsatt føre saken selv gjennom Husleietvisteutvalget osv. 

Anonymous poster hash: 691cf...486
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger, ser ut til at det er litt blandete erfaringer! Skal jo funke både for utleier og uten å være urimelig for leietaker. Flere med erfaringer som vil dele? Er ny på dette med utleie..

Anonymous poster hash: b0d93...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...